Gå til innhold

Litt bekymret hva er dette? *bilde*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

?

20190421_095801.jpg

Anonymkode: c1220...7ec

Jeg vet ikke, men det likner på bikkja sin våteksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å si fra bildene, kan være nesten hva som helst... reaksjon på vaskemidler, reaksjon på matvarer, det kan være skabb, det kan være dermatitis herpetiformis, granuloma annulare, sopp +++

Jeg reagerer på hvetemel og får utslett av det, men de utslettene er likevel ikke dermatitis herpetiformis. Jeg har granuloma annulare som også reagerer på hvetemel.

I tilfelle det er skabb, vær litt obs, og ta en tur til legen etter påske.

Anonymkode: f9202...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være DH? Har du hatt det før?

Anonymkode: 4732d...533

Nei hva er dette? Har aldri vært plaget av eksem plutselig i det siste men aldri før. 

Anonymkode: c1220...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei hva er dette? Har aldri vært plaget av eksem plutselig i det siste men aldri før. 

Anonymkode: c1220...7ec

Okei utrolig dårlig formulert. Jeg har aldri vært plaget av eksem eller hatt eksem, men det har plutselig dukket opp. Det klør ingenting. 

Anonymkode: c1220...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får liknande flekkar ofte på overarmane. Har alltid tolka det som veldig tørre flekkar. Smør med god krem, så går det over. Men vanskeleg å vite om det er det du har då😉

Anonymkode: 24fd2...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psoriasis. 

Ligner ikke en ring, og er  heller ikke skabb (som typisk opptrer mellom fingrene, IKKE på knokene)

Anonymkode: 271f3...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Psoriasis. 

Ligner ikke en ring, og er  heller ikke skabb (som typisk opptrer mellom fingrene, IKKE på knokene)

Anonymkode: 271f3...dd6

Det var voldsomt bastant...

En venninne av meg hadde et av flere skabbmerker akkurat der Hi har. Selv om det selvfølgelig ikke trenger å være skabb Hi har.

Jeg har, som skrevet over, granuloma annulare, som bl.a. kjennetegnes ved ringer - i teorien, derav også navnet. Jeg har imidlertid hatt mange ulike former på mine utbrudd, og langt fra alle er typisk ringformet.

Å "diagnostisere" et slikt utslett ut fra et enkelt bilde, det er så godt som umulig siden svært mange utslett/eksem/hudsykdommer kan se forbausende like ut og også ha såkalte atypiske varianter som, når alt kommer til alt, egentlig ikke er veldig atypisk likevel. I hvert fall iflg. hudlegene jeg har vært til på Rikshospitalet og en tidligere kollega av meg som var dermatolog.

Anonymkode: f9202...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...