Gå til innhold

Føler andre kan, men aldri jeg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen dame og jeg har aldri hatt kjæreste. Jeg føler veldig på at jeg ikke får lov til å leve livet. Jeg driver å diagnotiseres for ADD, og så har jeg noen tilleggsdiagnoser, som har hemmet meg hele livet. 
Jeg har vært forelsket før, men ikke gjort noe med det. 
Jeg lufter min frustrasjon over dette, får til svar at "han dukker opp når du minst aner det". Og det gjorde han, enda en singel en, MEN, han er muslim. 
Det kan gå bra og det kan galt. Vel, det ble ikke oss, men jeg tok ikke hensyn til meg selv sånn egentlig, men brydde meg bare om hva folk tenkte. 
Nå, sitter jeg fremdeles og det er han jeg helst vil høre fra. 
Jeg forklarer situasjonen for folk uten å si at han er muslim, og de sier at jeg må ta kontakt, "den som intet våger intet vinner"...men hva sier de om jeg sier hvor han er fra? 

MÅ det være slik at det går galt bare fordi det har gjort det for mange?
Jeg synes det er berikende med kulturer, så lenge det ikke er omskjæring, pisking og slik da 😛 men føler ikke de er sånn.

Det er jo alltid noe som skal komme i veien for meg, og jeg føler vi mennesker er veldig talentløse som blir hindret av ting som økonomi og religion! Vi er på en måte fanget i de verdener i er. 

Noen kommer seg aldri ut av fattigdom, noen kommer seg aldri å ferie, noen kommer seg ikke fra familien sin osv osv... 

Uansett hva dere nå vil si, jeg følte det var ekte, og det blir mer ekte jo mer jeg ser bakover. Det var jeg som valgte å høre på dømminga. Skriv hva dere tenker. Nå går jeg til psykolog fordi jeg er psykisk syk, ikke på grunn av han, men det forsterker det hele. 

HVORFOR KAN VI IKKE BARE VÆRE SAMMEN?

Anonymkode: 7819c...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overskriften ga kanskje ingen mening. 
Saken er at jeg føler andre kan bli kjærester med hvem de vil, men ikke jeg. 

Anonymkode: 7819c...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det er problem at han er muslim?! Er han radikal? Hvis ikke, har ikke religion eller fødested noe å si!!

Anonymkode: 95a4a...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det er problem at han er muslim?! Er han radikal? Hvis ikke, har ikke religion eller fødested noe å si!!

Anonymkode: 95a4a...70e

Nå har jeg helt glemt hva radikal er! ekstrem?
Han praktiskerer bønner, og fasting.
Han drikker ikke eller rører noe som helst rus. 
Men jeg vet ikke hvordan han er når det kommer til foreldrerollen. Han bor ikke i Norge en gang og jeg kunne gjerne flyttet ut, jeg har ikke lyst på barn. Men dilemmaet er der, vil han flytte hit eller bo der, slik at ev.t barn vokser opp der?

 

Anonymkode: 7819c...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg helt glemt hva radikal er! ekstrem?
Han praktiskerer bønner, og fasting.
Han drikker ikke eller rører noe som helst rus. 
Men jeg vet ikke hvordan han er når det kommer til foreldrerollen. Han bor ikke i Norge en gang og jeg kunne gjerne flyttet ut, jeg har ikke lyst på barn. Men dilemmaet er der, vil han flytte hit eller bo der, slik at ev.t barn vokser opp der?

 

Anonymkode: 7819c...fb2

Selv om han er praktiserende muslim, må du ta kontakt med han å se hvordan forholdet kan utvikle seg. Vi kan ikke vite om han vil oppdra barn her eller der. Og praktiserende muslimer er det ingenting i veien med, det er de ekstreme en skal være obs på. (Og det gjelder alle ekstreme, om det er muslimer, kristne, politisk høyre/venstre... you name it!)

Hvis du er villig til å flytte, ville jeg vært obs på hvilket land det er snakk om. Ikke flytt til f.eks. Saudi-Arabia. 

Anonymkode: 95a4a...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg helt glemt hva radikal er! ekstrem?
Han praktiskerer bønner, og fasting.
Han drikker ikke eller rører noe som helst rus. 
Men jeg vet ikke hvordan han er når det kommer til foreldrerollen. Han bor ikke i Norge en gang og jeg kunne gjerne flyttet ut, jeg har ikke lyst på barn. Men dilemmaet er der, vil han flytte hit eller bo der, slik at ev.t barn vokser opp der?

 

Anonymkode: 7819c...fb2

Men... du har jo ikke lyst på barn? 

Anonymkode: 61130...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En praktiserende muslim vil nok synes det er enklere å dele livet med en annen som også er troende/praktiserer. Det er en veldig stor del av livet. Du har ingen erfaring fra forhold tidligere, ville ikke anbefale å starte med en som er så ulik.

Hilsen muslim

Anonymkode: 9c2aa...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta kontakt med ham og se selv hvordan det utvikler seg, ikke bry deg om hva andre mener. 

Anonymkode: c3a40...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En praktiserende muslim vil nok synes det er enklere å dele livet med en annen som også er troende/praktiserer. Det er en veldig stor del av livet. Du har ingen erfaring fra forhold tidligere, ville ikke anbefale å starte med en som er så ulik.

Hilsen muslim

Anonymkode: 9c2aa...5c2

Så jeg bør finne en som er lik bare for å prøve? Dumpe han og så kan jeg ta muslimen? 

Er forhold noe man øver på?

Jeg vet bare ikke hvor praktiserende han er. Eneste er at han ikke drikker, ber noen ganger.. 

Anonymkode: 7819c...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien hans er ganske viktig her. Synes de det er greit at han er sammen med en kristen?

Jeg vet om ei som ble sammen med en muslim, hun er sykepleier og traff han da hun jobbet i et muslimsk land (hjelpearbeider). Det ble ikke så lett. De flyttet hit til Norge da, men hun måtte likevel konvertere for å bli akseptert som hans kone. Hun går med hijab når hans familie er her på besøk osv.

En ting er hva han selv mener, men han må også forholde seg til venner og familie. At han har en ikke-muslimsk dame på nett er ikke det samme som å ha henne irl.

Anonymkode: 32849...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Familien hans er ganske viktig her. Synes de det er greit at han er sammen med en kristen?

Jeg vet om ei som ble sammen med en muslim, hun er sykepleier og traff han da hun jobbet i et muslimsk land (hjelpearbeider). Det ble ikke så lett. De flyttet hit til Norge da, men hun måtte likevel konvertere for å bli akseptert som hans kone. Hun går med hijab når hans familie er her på besøk osv.

En ting er hva han selv mener, men han må også forholde seg til venner og familie. At han har en ikke-muslimsk dame på nett er ikke det samme som å ha henne irl.

Anonymkode: 32849...f1d

Ene søster går med hijab, andre ikke. Heller ikke niesen. Foreldrene er døde. 

Anonymkode: 7819c...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er praktiserende muslim. Men samtidig tillater han mye for meg og barna våre. Ingen av våre jenter dekker håret (en er tenåring), to av barna går på Danielsen skole (Kristen skole) og han har ingen problemer med det. Han spiser ikke grisekjøtt, men lar barna spise vanlig pølser ved anledninger dette hører til (17 mai, bursdager og slikt) Han tvinger ikke sin religion på hverken barna eller meg) Jeg er ikke akkurat praktiserende kristen, men jeg har min barnetro. Folk er forskjellige, han er den beste og snilleste mannen jeg noen gang har møtt. Mine foreldre var noe skeptiske i begynnelsen, men de elsker mannen min nå. Ikke se på religion eller noe slikt, se mannen, er han en god mann spiller det ingen rolle om han er muslim eller ikke. Men det er en del muslimer som tror de er "sjefen" i forholdet og at de "eier" kona og barna. Min mann har hjulpet flere muslimske kvinner ut av voldelige forhold, og det jobber andre muslimske menn med han i dette. Mange muslimske menn er fantastiske mennesker, men det finnes og de som man burde komme seg vekk fra fortest mulig, Se på menneske, ikke etnisitet, religion o.l. Men ville ikke flyttet til et fremmed land når ikke du kjenner han så veldig godt (slik jeg forstår det ihvertfall) Forstår ikke helt hvordan du har truffet denne mannen og har hatt et forhold til han når han ikke bor her i landet, men poenget er at du må bruke tid på å bli kjent med han for å finne ut hva slags menneske han er. Jeg og mannen min flyttet sammen etter 3 år og giftet oss etter 6 år. Mannen min sier at kvinner må være obs på menn som ønsker å gifte seg "med en gang" Dette er menn som gjerne ønsker å "eie" kvinnen. Lykke til!

Anonymkode: 2a33e...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så jeg bør finne en som er lik bare for å prøve? Dumpe han og så kan jeg ta muslimen? 

Er forhold noe man øver på?

Jeg vet bare ikke hvor praktiserende han er. Eneste er at han ikke drikker, ber noen ganger.. 

Anonymkode: 7819c...fb2

Nei, jeg mente at det kanskje kan bli ekstra utfordende for deg, siden du ikke har erfaring med forhold fra tidligere. Kanskje det blir lettere, fordi du ikke har noe å sammenligne med. 

Det var mine tanker, fra et muslimsk perspektiv, du som vet best og kjenner denne mannen. 

Anonymkode: 9c2aa...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...