Gå til innhold

Hva er det med kroppen min som vil veie 73 kg samma hva jeg gjør


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter tre tette svangerskap gikk jeg opp til 73 kg. Jeg lastet ned Lifesum, og gikk ned til 67 kg på ca 3 måneder. Så sluttet jeg å følge den slavisk, og gikk sakte, men sikkert opp til 73 kg igjen. Jeg fikk så gjennomført en full bukplastikk, og var nede i 69 kg. Nå, ett år etter, veier jeg ... 73 kg. Hvorfor vil kroppen min absolutt veie 73 kg? Og hvordan kan jeg enklest gå ned 10 kg, og bli der? Vil det holde å kutte ut alt av snop, kanskje?

Anonymkode: d3bb0...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er kroppen din sin måte å fortelle deg at det kostholdet eller livsstilen du har nå må endres...

Anonymkode: ee115...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spise masse. Da kan du finne ut om det er akkurat 73 kilo kroppen vil veie.

Anonymkode: 6bdd4...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge forskning tar det fem år å innstille hjernen på «ny idealvekt». Selv om man feks er 20 kg overvektig så vil hjernen huske dette som din idealvekt og jobbe for å nå dette. Det er derfor så mange går opp etter endt kur. De slapper av og tror de er ferdig så innser de ikke at den største jobben er å holde seg der man er. 

Jeg gikk ned 30 kg (gikk forbausende lett siden jeg var blodmotivert) men herregud for en kamp det var holde seg nede. Nå er jeg på mitt fjerde år med ny vekt og jeg merker at det er lettere å holde vekten nå enn i starten. Mulig at livsstilsendringen min har satt seg nå slik at det bare går greiere. 

Anonymkode: 38cb1...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kutt litt ned på hva du spiser i løpet av dagen. F.eks hvis du spiser 3 knekkebrød til frokost, så kutt til 2. Hvis du drikker kaffe med melk, kutt ut melken. Hvis du tar på to skiver ost eller to skiver salami på skiven din, prøv å kutt ned til en. Hvis du alltid forsyner deg to ganger av middagen, kutt ned til en runde. Ta mindre middag på tallerkenen, bruk frokosttallerken i stede for middagstallerken. Spis masse grønnsaker! Etter hvert blir dette normalen for deg, men kanskje er slike små innsparinger det du trenger for å gå ned litt eller holde deg der du ønsker. 

Det er jo ikke kroppen din som bestemmer vekten, det er hva du putter i deg. Du putter i deg nok til å veie 73 kg, men for mye til å veie 63 kg. 

Anonymkode: bec40...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...