Gå til innhold

Ferie med baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater påsken så dette blir siste påsken forhåpentligvis i Norge :) tenker reise utenlands til steder de ikke bryr seg om at det er påske og at ikke alt er stengt.. Har dere noen rimelige ferie tips ? Blir da meg og en baby på 13 mnd :) 

Anonymkode: d3659...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bryr seg jo om at det er påske i alle kristne land, så enten må du til et muslimsk land eller bare reise til et chartersted hvor dere uansett blir sittende ved bassengkanten... 

Anonymkode: 3264c...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er stengt? 

Mat- og klesbutikker er stengt i noen få dager, det samme med skoler og offentlige kontorer. 

På bakgrunn av dette må du evakuere? Unnskyld at jeg spør, men hva er det som skjer med verden? 

I katolske land er påsken en mye større høytid enn her i Norge, btw. De fleste "sydenland" er katolske. 

Anonymkode: bc2a6...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du også reise bort i julen, pinsen og alle andre helligdager. Viktig å stikke av vettu! 

Anonymkode: 30764...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferie med en ett-åring...mer avslappende blir det ikke 😂 Stengte butikker blir ditt minste problem 

Anonymkode: 2fa1b...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ferie med en ett-åring...mer avslappende blir det ikke 😂 Stengte butikker blir ditt minste problem 

Anonymkode: 2fa1b...b10

Det er vel veldig individuelt - jeg hadde en svært krevende baby, men når vi var ute på reise var hun en drøm. Har reist en god del med fly og båt siden hun var 3 måneder og tro meg, det er virkelig f-e-r-i-e. 

Anonymkode: 67d90...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste land skjer det mer enn i Norge i påsken, selv om de er kristne. Hva med Roma? 

Anonymkode: 9781b...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I de fleste land skjer det mer enn i Norge i påsken, selv om de er kristne. Hva med Roma? 

Anonymkode: 9781b...e5b

Jeg tror du er rusk, man reiser virkelig ikke til Roma i påsken om man ikke er katolikk. Den byen er så gnu full som det er mulig å få den i påsken, alle skal til Peterskirken og høre paven tale. Finnes ikke et ledig rom, og alt er dyrere enn vanlig...

Da hadde jeg heller reist til f.eks Amsterdam. Nederland er fantastisk om våren.

Anonymkode: 3264c...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du er rusk, man reiser virkelig ikke til Roma i påsken om man ikke er katolikk. Den byen er så gnu full som det er mulig å få den i påsken, alle skal til Peterskirken og høre paven tale. Finnes ikke et ledig rom, og alt er dyrere enn vanlig...

Da hadde jeg heller reist til f.eks Amsterdam. Nederland er fantastisk om våren.

Anonymkode: 3264c...8d5

Det har ihvertfall jeg lyst til å oppleve, selv om jeg ikke er katolikk. Hvis en bestiller lang tid i forveien, kan en finne et greit hotell og flybilletter. 

Anonymkode: 9781b...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ihvertfall jeg lyst til å oppleve, selv om jeg ikke er katolikk. Hvis en bestiller lang tid i forveien, kan en finne et greit hotell og flybilletter. 

Anonymkode: 9781b...e5b

Men tror du det er det hi vil oppleve, når hun ønsker å rømme fra påsken?

Anonymkode: 4790a...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker påsken Pga sorg og mye vondt som har med påsken å gjøre :) så vil slippe å se påskeegg og alt det gule tullet... Og at folk sier « god påske».

Jeg vil dermed til et land hvor påsken ikke vil slå meg i trynet bare jeg skal på butikken ... :) 

HI 

Anonymkode: d3659...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg misliker påsken Pga sorg og mye vondt som har med påsken å gjøre :) så vil slippe å se påskeegg og alt det gule tullet... Og at folk sier « god påske».

Jeg vil dermed til et land hvor påsken ikke vil slå meg i trynet bare jeg skal på butikken ... :) 

HI 

Anonymkode: d3659...5c7

Da må du reise til et ikke- protestantisk  eller ikke- katolsk land. Må vel til Asia da, eller Nord- Afrika (minus Egypt). Thailand, Malaysia, Indonesia, Kina, Japan, Vietnam, Nepal.....Dyrt og langt å reise. Sjekk ut regntid også....tror regntiden starter i mars/april i Thailand.. 

Anonymkode: a6cbd...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å planlegge innkjøpene bedre??? Både billigere OG enklere enn å reise til utlandet med en 1-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill ha avstand fra Norge så å «låse» seg inne i påsken er uaktuelt.  feirer de påske likt i hele Europa altså? 😕  Blir veldig nedfor i påsken her i Norge hvertfall så hadde et håp om at det blir bedre i utlandet...  Asia og Afrika er uaktuelt med et så lite barn... 

HI 

Anonymkode: d3659...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har ihvertfall jeg lyst til å oppleve, selv om jeg ikke er katolikk. Hvis en bestiller lang tid i forveien, kan en finne et greit hotell og flybilletter. 

Anonymkode: 9781b...e5b

Med en 1-åring? Det er et folkehav uten like i Roma i påsken, sikkert gøy å oppleve en gang i livet, men ikke med en ettåring når du rømmer fra påsken fordi den vekker vonde minner altså....

Anonymkode: 3264c...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg misliker påsken Pga sorg og mye vondt som har med påsken å gjøre :) så vil slippe å se påskeegg og alt det gule tullet... Og at folk sier « god påske».

Jeg vil dermed til et land hvor påsken ikke vil slå meg i trynet bare jeg skal på butikken ... :) 

HI 

Anonymkode: d3659...5c7

Men du er jo mamma til et lite barn som skal vokse opp og like påsken. Dere må lage dere tradisjoner som dere liker. Barnet kommer til å produsere påskepynt i barnehagen og vil ha et forhold til påsken.

Du må rett og slett legge det som har skjedd tidligere bak deg og se fremover. Fra nå av vil påsken handle om barnet ditt og deres liv sammen.

Eller mener du virkelig at barnet aldri skal få ta del i påskefeiring for da blir mamma lei seg?

Anonymkode: 3264c...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg misliker påsken Pga sorg og mye vondt som har med påsken å gjøre :) så vil slippe å se påskeegg og alt det gule tullet... Og at folk sier « god påske».

Jeg vil dermed til et land hvor påsken ikke vil slå meg i trynet bare jeg skal på butikken ... :) 

HI 

Anonymkode: d3659...5c7

Da tror jeg du må reise på hytte et sted bare dere 2. For ellers så tror jeg du vil møte påsken i en eller annen form uansett hvor du reiser. Men det letteste må jo være å være hjemme, og holde deg unna butikker.

Anonymkode: 4790a...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vill ha avstand fra Norge så å «låse» seg inne i påsken er uaktuelt.  feirer de påske likt i hele Europa altså? 😕  Blir veldig nedfor i påsken her i Norge hvertfall så hadde et håp om at det blir bedre i utlandet...  Asia og Afrika er uaktuelt med et så lite barn... 

HI 

Anonymkode: d3659...5c7

Jeg har vært i Australia i påsken og der var det påske der.  De har gigantiske påskeegg i sjokolade overalt. Jeg har aldri sett så store sjokoladeegg før

Anonymkode: 4790a...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...