Gå til innhold

Flass i hodebunnen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips/råd mot flass i hodebunnen? Jeg blir egentlig ikke plaget av det, bortsett fra at det ser veldig stygt ut! Og det er veldig mye! Må være forsiktig når jeg tar av meg lua, slik at det ikke begynner å snø! ❄️❄️❄️❄️

Anonymkode: baa99...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På apoteket får du en sjampo som heter fungoral, den er effektiv. Om du ikke får det bort med den, kan du vurdere en tur til legen. Det kan være en type eksem som trenger reseptbelagte midler for å behandle. 

Anonymkode: 65ead...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vask med flassjampo. Head & Shoulders er bra synes jeg!

Anonymkode: d64f7...9b1

Har prøvd den, men den er ikke god nok.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

På apoteket får du en sjampo som heter fungoral, den er effektiv. Om du ikke får det bort med den, kan du vurdere en tur til legen. Det kan være en type eksem som trenger reseptbelagte midler for å behandle. 

Anonymkode: 65ead...eb0

Takk for tipset. Skal skjekke den ut! 👍

Anonymkode: baa99...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ok flass-shampo fra Cosmica på apoteket som sønnen min bruker. De har også en slags gele

Anonymkode: 667e6...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En ok flass-shampo fra Cosmica på apoteket som sønnen min bruker. De har også en slags gele

Anonymkode: 667e6...49a

Takk for tipset! 😊👍

Anonymkode: baa99...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sjekket om det faktisk er flass først. Du kan risikere feil behandlingsmetode om ikke. Jeg trodde jeg hadde flass, men det vise seg å være tørr hodebunn med noe eksem og flassshampoene jeg brukte forverret problemet.

Anonymkode: b427e...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tipset! 🐥

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville sjekket om det faktisk er flass først. Du kan risikere feil behandlingsmetode om ikke. Jeg trodde jeg hadde flass, men det vise seg å være tørr hodebunn med noe eksem og flassshampoene jeg brukte forverret problemet.

Anonymkode: b427e...e94

Kanskje derfor Head & Sholders ikke fungerer? 🤔 Var det hos legen du skjekker deg? Eller frisør? 🤔

Anonymkode: baa99...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tipset! 🐥

Kanskje derfor Head & Sholders ikke fungerer? 🤔 Var det hos legen du skjekker deg? Eller frisør? 🤔

Anonymkode: baa99...ea7

Legen henviste meg til hudlege som fant ut av det, men det var litt mer greier også altså, ikke bare hodebunnen. Antagelig vil en flink fastlege se forskjell også.

Anonymkode: b427e...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn hos frisøren, de har god erfaring så de ser fort om det er noe du kan bli kvitt med egenbehandling eller om du må til lege.

Jeg og den ene datteren min klør veldig i hodebunnen, og har veldig tørr hud som vil flasse om vi ikke behandler den riktig. Vi kan f.eks ikke bruke matbutikksjampo, da blir vi verre med en gang. Apoteksjampo for sensitiv og tørr hodebunn pluss litt ekstra behandling for tørrhet om vinteren. 

Anonymkode: 5d521...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...