Gå til innhold

Hvordan ville dere løst ferien


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har tre barn. De eldste blir 18 og 16 år tidlig på høsten, minste er 11 år. Jeg og mannen vil veldig gjerne reise to uker til f.eks. Kreta eller Rodhos på typisk sydentur. De to eldste er ikke så veldig giret på det. De er rolige gutter, men eldste er en skikkelig vims og har venner som liker en fest. Han på snart 16 er veldig ansvarlig. Vi har også en utrolig hyggelig leieboer som er hjemme. 

Hva ville dere gjort? Tvunget dem med i to uker? En uke og så alene hjemme i en uke? Alene hjemme i to uker? Leieboer kan nok holde et øye med dem i så fall.

Anonymkode: f8746...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, de kunne vært hjemme under oppsyn, meeen presisert at det ikke skal være besøk eventuelt... dvs at det kan fort bli en fest av det når de vett mor og far er borte.  

Vi sliter med vår på 15 og ferie i påsken, endte med at han sover hos en kompis i 2 døgn. 

Anonymkode: 98dc8...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tvunget nesten voksne barn med på ferietur. 

La dem være hjemme, med svært klare avtaler og noen til å se etter dem. 

Jeg bodde for meg selv da jeg var 16 år, mutter'n hadde da virkelig ikke anledning til å være med og holde meg i hånda lenger da. 

Anonymkode: e4fc1...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo, de kunne vært hjemme under oppsyn, meeen presisert at det ikke skal være besøk eventuelt... dvs at det kan fort bli en fest av det når de vett mor og far er borte.  

Vi sliter med vår på 15 og ferie i påsken, endte med at han sover hos en kompis i 2 døgn. 

Anonymkode: 98dc8...46f

Ja, det er vanskelig med store tenåringer synes jeg. De siste årene har vi hatt mer "spennende" ferier, av hensyn til dem, men i år har det skjedd så mye så jeg orker bare ikke det. Jeg vil slappe helt av med en bok eller fem på stranden, spise god mat og nyte ro og fred. Hadde det vært omvendt med dem hadde det vært enklere, men siden det er lillebror som er mest ansvarlig mangler han jo litt autoritet overfor storebror. Jeg tror ikke eldstemann selv vil legge opp til fest, men det blir kanskje vanskelig å si nei om de maser. Det er hyggelige venner, men de drikker en del i følge sønnen vår. 

HI

Anonymkode: f8746...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke tvunget nesten voksne barn med på ferietur. 

La dem være hjemme, med svært klare avtaler og noen til å se etter dem. 

Jeg bodde for meg selv da jeg var 16 år, mutter'n hadde da virkelig ikke anledning til å være med og holde meg i hånda lenger da. 

Anonymkode: e4fc1...fdc

Bekymringen min er mest om eldstemann vil klare å motstå et eventuelt press om å ha fest. Ellers er jeg ikke redd for at de ikke vil klare seg. De kan både lage middager,  vaske klær osv og er generelt selvstendige. Jeg vil bare ikke komme hjem til trashet hus ...

HI

Anonymkode: f8746...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre på samme alder var ikke med oss på ferie i fjor, de var hjemme alene.

Men de fikk ikke lov til å ha fest, og vi har broren til mannen min litt nede i gata her så han passet på dem. Det er lettere å si nei til en fest når de kan si at mamma var streng på det her, og onkelen min lufter bikkja i gata her og ser etter, så det går ikke...

De hadde noen venner på besøk da, så film, lagde mat og koste seg, men det var ryddig og fint når vi kom hjem så det gikk fint.

Eldste jobbet også, så han hadde ikke fri hele tiden mens vi var borte, bare i helgene.

Anonymkode: bd4e1...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...