Gå til innhold

Kan en leder gi klem til ansatte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer kanskje an på organisasjonsstruktur og miljø. Er det en flatere struktur, som f.eks i barnehager og matbutikken, er vel klemming helt ok. 

Ellers tror jeg det ville vært rart om en hotelldirektør gikk og klemmet på alle ansatte. En mellomleder derimot, er kanskje et mer naturlig klemmeemne. 

Det er iallefall sånn jeg tenker.

Anonymkode: d7164...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det spørs helt på situasjonen. Ser hun over nevnte barnehage, og det kan jeg også skrive under på. Jobbet i barnehage og sjefen vår var den godeste og flotteste sjefen jeg har hatt. Med henne var det gjerne klemming før ferier, rett og slett fordi det falt seg så naturlig. 

Anonymkode: 1434e...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er leder i Staten og selvsagt klemmer jeg mine medarbeidere! Jeg har et godt forhold til alle sammen og kjenner dem godt. Som på alle andre områder her i livet må man selvsagt se an folk og tilpasse oppførsel (og klemming) til de ulike personlighetene. 

Anonymkode: 6ed71...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min leder gir meg  klem i blant, f.eks før ferier, ved bursdag eller hvis jeg er lei meg. Jeg synes det er hyggelig og setter pris på det, føler det betyr mye for trivsel og miljøet.

Anonymkode: 24af5...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og har fått klem av både avdelingsleder og rektor, noe som er helt i orden selv om vi ikke kjenner hverandre så veldig godt.

Anonymkode: 993f9...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis kan rektor ved "min" skole gjøre det. Jeg fikk for ikke lenge siden en riktig god og varm klem da jeg trengte det som mest. 

Anonymkode: acae3...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på personligheter og situasjon.

Min forrige sjef fikk jeg klem av jevnlig og det falt naturlig. Min nåværende sjef klemmer av og til. Det er ikke noe direkte galt med det, men vedkommende er en person jeg opplever som falsk og helst ikke vil ha for tett på, så jeg unngår klemmer om jeg kan. Men deg er jo ikke så enkelt å si direkte til sjefen, så det blir noen høflige klemmer likevel.

Anonymkode: afcf2...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...