Gå til innhold

Hva har folk i mot andre med «sosiale» meninger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får inntrykk av at nordmenn er et egoistisk folkeslag. En «meg selv og mine behov er viktigst»-holdning. 

Ser du ned på folk som tenker utover sin egen sfære? Lurer på om jeg bare er «uheldig» med min omgangskrets eller er dette en ganske utbredt holdning? 

Jeg aner ikke - jeg bare lurer.

Anonymkode: b3a06...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser mer ned på navlebeskuende folk som tror at alle goder vi har i landet ikke må deles med noen, uansett.

Anonymkode: 517c8...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror desverre den holdningen er begynt å vinne terreng her i Norge. Det er nok en bivirkning av realiser deg selv generasjonen. 

I min nære omgangskrets er det ikke slik. Har en jobb som hadde vært vanskelig med en slik tankegang sikkert derfor vi ikke tenker slik. Men ser jo og opplever jo at veldig mange er og lever og krever og verner om seg og sitt uten tanke for konsekvenser for andre rundt. Trist, veldig trist er det. Men samtidig er det fortsatt svært rause og flotte mennesker som finnes og står på. 

Personlig tror jeg dette kommer av økt fattigdom i Norge, og forskjellen på fattig og rik. Jeg har selv hatt det veldig greit økonomisk i mitt voksne liv inntil nylig. Aldri har jeg hatt lyst på mye ting (som jeg nå ikke kan kjøpe meg) og lite lysten på å dele mine "goder" som nå når jeg sliter økonomisk. Jeg har virkelig måttet gå i meg selv å se på hva problemet mitt er, og det blekner jo opp mot andre som sliter. 

Anonymkode: 550b9...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du høres komplett luftlandsatt ut.

Anonymkode: 1ad73...a27

Kan du forklare hva dette betyr...?

Anonymkode: 476ce...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne holdninger leser jeg om i nettforum og kommentarfeltene på Facebook. Folk jeg treffer i det virkelige liv tenker annerledes. 

Anonymkode: 94eeb...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, dessverre er egoistisk, selvsentrert holdning på frammarsj også her i Norge. Altfor mange har det så godt her til lands at de ikke trenger noen å støtte seg til, de driter glatt i om de tråkker andre ned i sin marsj mot toppen. Dette er helt i takt med politikken både her i Norge og i mange andre land, det blå-blå, med islett av brunt,  fokuset, på meg selv og ingen annen, og tråkk i alle fall ned de som sliter og er litt annerledes. Det blir sånn når mange får for mye penger mellom fingrene, velkjent mekanisme. 

Anonymkode: 1daeb...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...