Gå til innhold

Hva er det med meg??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker mannen min. Han er verdens snilleste og "godeste" samtidig som jeg ofte (minst en gang om dagen) tenker på hvor mye enklere og bedre livet hadde vært uten han. Jeg føler at det er han som ofte lager kjøreregler på både meg og barna; hva vi kan si på hvilken måte, hvordan vi burde tenke osv. 

Jeg tar meg selv i å tenke ofte at jeg ønsker han døde. Jeg tror det blir vanskelig å gå fra han da han mest sannsynlig vil lage et helvete både med tanke på barna og økonomisk. Jeg er også ganske sikker på at INGEN vil tro meg om jeg forteller hvordan dette samlivet kan være. 

Uff, jeg trenger hjelp tror jeg! 😳

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan han være verdens beste samtidig som du har disse tankene? Hva er det som gjør at du ønsker han død?

Anonymkode: 1cba4...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Han er jo ikke snill og god hvis du opplever at både du og ungene må følge en regi? Hva er det han gjør, da, som gjør at du opplever det sånn? Og på hvilken måte mener du han vil lage et helvete hvis du går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan han være verdens beste samtidig som du har disse tankene? Hva er det som gjør at du ønsker han død?

Anonymkode: 1cba4...65e

Tenker at livet rett og slett hadde vært enklere uten å måtte forholde seg til ham 😕

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen vil tro deg er nok bare noe du tror selv.

De fleste av oss vet at det foregår mer i de tusen hjem enn det som er synlig utad.... Du trenger heller ikke sverte han om du velger å gå fra han, det går an å bare si at det ikke fungerer. Folk skjønner gjerne da at det ligger ting under som de ikke vet om, men som de heller ikke har noe med, så de lar det være med det.

Et helvete økonomisk kan han jo ikke lage. Klart han kan trenere litt, men det er ganske klare regler ved brudd så det ordner seg greit tenker jeg. Du har vel en jobb og egen inntekt?

Forholde deg til han må du derimot, dere har barn sammen og vil alltid måtte forholde dere til hverandre.

Anonymkode: f308c...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Han er jo ikke snill og god hvis du opplever at både du og ungene må følge en regi? Hva er det han gjør, da, som gjør at du opplever det sånn? Og på hvilken måte mener du han vil lage et helvete hvis du går?

Han reagerer med sinne og silent treatment om noen sier noe han tolker feil eller reagerer "feil" på noe han sier eller gjør. 

Jeg tror han ville gjort alt for å svartmale meg overfor alle og for å få hovedomsorgen for barna. Samt "rævkjøre" meg økonomisk da han har mulighet til det. (han tok opp lån for mange år siden for å slette gammal gjeld for meg, og han er sjefen min på jobb) 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

At ingen vil tro deg er nok bare noe du tror selv.

De fleste av oss vet at det foregår mer i de tusen hjem enn det som er synlig utad.... Du trenger heller ikke sverte han om du velger å gå fra han, det går an å bare si at det ikke fungerer. Folk skjønner gjerne da at det ligger ting under som de ikke vet om, men som de heller ikke har noe med, så de lar det være med det.

Et helvete økonomisk kan han jo ikke lage. Klart han kan trenere litt, men det er ganske klare regler ved brudd så det ordner seg greit tenker jeg. Du har vel en jobb og egen inntekt?

Forholde deg til han må du derimot, dere har barn sammen og vil alltid måtte forholde dere til hverandre.

Anonymkode: f308c...07b

Han er sjefen min på jobb... 

Og nettopp med tanke på at jeg alltid må forholde meg til han pga felles barn, tenker jeg at det ville vært enklere om han døde

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han reagerer med sinne og silent treatment om noen sier noe han tolker feil eller reagerer "feil" på noe han sier eller gjør. 

Jeg tror han ville gjort alt for å svartmale meg overfor alle og for å få hovedomsorgen for barna. Samt "rævkjøre" meg økonomisk da han har mulighet til det. (han tok opp lån for mange år siden for å slette gammal gjeld for meg, og han er sjefen min på jobb) 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Skifte jobb kan man jo alltids. Men du må ta tak i det med sinne og silent treatment. Dere trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er sjefen min på jobb... 

Og nettopp med tanke på at jeg alltid må forholde meg til han pga felles barn, tenker jeg at det ville vært enklere om han døde

Anonymkode: 6cba0...1bd

Da kan du jo bare drepe han?😂

Anonymkode: 6d49f...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt jobb!

Du er jo helt og holdent i hans "makt" om han er sjefen din på jobb og sjefen din hjemme. Du trenger å skape litt avstand mellom dere.

Kanskje dere kan bli mer likeverdige, at du kan sette litt mer hardt mot hardt og ikke finne deg i det, om du bygger deg opp litt utenfor hans sirkel av makt.

Anonymkode: f308c...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan du jo bare drepe han?😂

Anonymkode: 6d49f...5ee

God idé 😂😂👍

 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bytt jobb!

Du er jo helt og holdent i hans "makt" om han er sjefen din på jobb og sjefen din hjemme. Du trenger å skape litt avstand mellom dere.

Kanskje dere kan bli mer likeverdige, at du kan sette litt mer hardt mot hardt og ikke finne deg i det, om du bygger deg opp litt utenfor hans sirkel av makt.

Anonymkode: f308c...07b

Ja, tro meg! Tenkt mye på det 😊

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å frigjøre deg fra ham. Søk andre jobber og bytt jobb.

Og skaff deg noen å prate med. Selv om du ikke involverer ham så kan du ta opp problemene i ekteskapet i timer alene på familievernkontoret. Så kan dere ev. søke parterapi etterhvert om det har noen hensikt.

Slutt å tenke - begynn å gjøre!

Anonymkode: a72ab...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Begynn å frigjøre deg fra ham. Søk andre jobber og bytt jobb.

Og skaff deg noen å prate med. Selv om du ikke involverer ham så kan du ta opp problemene i ekteskapet i timer alene på familievernkontoret. Så kan dere ev. søke parterapi etterhvert om det har noen hensikt.

Slutt å tenke - begynn å gjøre!

Anonymkode: a72ab...c22

"Slutt å tenke - begynn å gjøre" - ja, men det er lettere sagt enn gjort! 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Slutt å tenke - begynn å gjøre" - ja, men det er lettere sagt enn gjort! 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Å bestille en time for deg selv på familievernkontoret kan være første steget. Det er ikke veldig vanskelig å få gjort, en liten telefonsamtale, og din partner trenger ikke vite det engang. Så tar du det derfra. Da har du allerede gått fra å tenke til og gjøre.

Ikke fortsett som det er nå iallfall, begynn med endringer du vet du kan få til, som å få noen å prate med, titte litt på mulige jobber på nett osv. Du trenger ikke pakke bager og flytte med en gang, start med noe som faktisk er overkommelig for deg på akkurat dette tidspunktet. I kveld kan du finne frem nummeret til ditt lokale fvk, og sette deg som mål at du skal ringe dit på tirsdag. Små skritt på veien bringer deg også fremover!

Anonymkode: 3c7d4...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Slutt å tenke - begynn å gjøre" - ja, men det er lettere sagt enn gjort! 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Men ett sted må du begynne...

Alternativet er å bli i det forholdet som tydeligvis er destruktivt for deg og som tar fra deg kontrollen over deg selv. Hverken du eller barna har godt av å leve slik.

Som hun over sier - finn nummeret til familievernkontoret og så ringer du dit første dag over påske og bestiller time til deg selv, uten å fortelle mannen at du har gjort det eller at du skal dit.

Så begynner du å kikke etter jobber. Sjekk nav, finn, bruk ev. nettverk. Og så søker du på nye jobber! Om mannen skulle oppdage at du søker andre jobber så er det bare å si at du søker fordi du er nysgjerrig på hvordan du ligger an i jobbmarkedet, at du kanskje har lyst på en forandring og at du synes det kanskje begynner å bli litt tett at dere både jobber sammen og bor sammen.

Videre kan du begynne å sjekke hva du ev. har rett på av stønader om du blir alene.

Alt dette er ting du kan gjøre uten at mannen vet noe som helst, uten at det blir noe som helst tema i hjemmet. Du må begynne et sted om du ønsker å få det bedre...

Anonymkode: a72ab...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill alle sammen! Ser jo at dere sier det jeg tenker. Jeg har ikke tenkt fvk selv, men lurer på om jeg skal bestille en time hos fastlegen. 

Har allerede begynt å se etter ny jobb, men må intensivere jakten litt. 

Anonymkode: 6cba0...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...