Gå til innhold

Si opp telefonabonnement...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi betaler telefonabonnement for en nevø. Han har hatt en nokså traurig oppvekst, ligger visstnok an til å bli ung ufør (utredes visst med tanke på det). 

Han får nå livsopphold og leilighet fra NAV. Vi har betalt for han i ett år nå, og tenker det er  på tide at han tar over selv. Er ikke store regningen, men vi bør stramme inn litt på pengebruken. Er det stygt å «ofre han» i dette?

Foreldrene er skilte, men kan ikke regnes med. Litt usikker på om han har anmerkninger pga ubetalte regninger (en av foreldrene kan ha noe skyld der, ved å ha ordnet strømabonnement i hans navn).

Men han har råd å dra på konserter, reise til Oslo, kjøpe snus og energidrikke.

Det må være greit å be han ta over? Vi kan jo ikke gi 3600 kr til de 13 andre niesene og nevøene hvert år heller. Vi gjorde det i utgangspunktet for å lette situasjonen for ham da, nå er den på noen områder bedre... eller hvertfall i bedring.

Anonymkode: 14149...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du kan slutte å betale dette for ham, men gi ham beskjed i veldig god tid i forveien så han kan forberede seg. Si feks at om seks måneder slutter vi å betale for deg, så da må du ordne det selv.

Anonymkode: ad3c0...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller si at dere kan betale absolutt billigste abonnement som finnes, feks ser jeg saga mobil har 1 GB til 119 PR måned.

Anonymkode: ad3c0...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit synes jeg, men dere kan ikke gjøre det "over natta". Han må få mulighet til å ta over så han beholder samme telefonnr. Tips han f.eks om veldig billige abonnement som han bør klare å betale selv, så får han avgjøre selv om han vil ha noe litt dyrere.

Gi han noen måneder på dette, si at han i løpet av de neste månedene må finne ut av dette, for dere vil overføre abonnementet til hans navn så han betaler det selv om f.eks 3-4 mnd eller noe sånt.

Anonymkode: a5a57...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...