Gå til innhold

Jobbintervju, er dette innafor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på jobbintervju til selveste drømmejobben, men er så nervøs av selve intervjusituasjonen at jeg føler meg helt ødelagt. Er det innafor å ta en halv valium?? Tenker at det vil roe ned nervene bittelitt men er samtidig redd for at det kan påvirke hjernen slik at jeg kan si noe dumt pga pilla - eller at det skal merkes at jeg har tatt den..

Noen som har noe erfaring??

Anonymkode: e299e...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet her er vel heller; Har du erfaring?

Anonymkode: cd2f1...136

Hva mener du? Jeg har ikke erfaring med valium under jobbintervju, nei - kun tatt det ifm tannlege. Jeg har vært på flere jobbintervjuer men det er nå mange år siden og denne jobben er en helt unik mulighet for meg.

hi

Anonymkode: e299e...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du påvirket av en halv valium da? Det er jo bare du som vet hvordan du reagerer på det. Husk at du ikke kan kjøre heller da

Anonymkode: 06505...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Jeg har ikke erfaring med valium under jobbintervju, nei - kun tatt det ifm tannlege. Jeg har vært på flere jobbintervjuer men det er nå mange år siden og denne jobben er en helt unik mulighet for meg.

hi

Anonymkode: e299e...719

Hun mener hvilken erfaring du har med valium. Dersom du har begrenset erfaring kan du jo teste det. Ingen her inne kan svare deg på hvordan du blir påvirket. 

Anonymkode: 1a5ec...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du ikke skal ta valium før ett jobbintervju! Klarer du ikke å stille uten å ruse deg tenker jeg at du ikke er rett person for denne jobben heller. Det er skummelt med jobbintervju, men du skal vise dem hvem du er.

Anonymkode: 027ca...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det må du ikke finne på. Tusen ganger bedre med en nervøs kandidat enn en ruset. Om de ser at du er påvirket får du iallefall aldri jobben.

Tror forresten spørsmålet er tull.

Anonymkode: 8c90f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff, det må du ikke finne på. Tusen ganger bedre med en nervøs kandidat enn en ruset. Om de ser at du er påvirket får du iallefall aldri jobben.

Tror forresten spørsmålet er tull.

Anonymkode: 8c90f...a7e

Altså, det er jo folk som bruker dette hver dag da

Anonymkode: 06505...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, det er jo folk som bruker dette hver dag da

Anonymkode: 06505...e2e

Hadde Hi brukt det daglig hadde hun vel ikke spurt her...

Hi, ikke ta valium før intervjuet!

Innrøm heller at du er nervøs for selve intervjusituasjonen, da er du i det minste ærlig, og bare det å si akkurat det kan mange ganger redusere nervøsiteten.

Ikke sett for stort press på deg selv. Om dette er riktig jobb for deg så vil de se det selv om du ev. er nervøs. Stol på det du kan og det du kan gjøre for den nye arbeidsgiveren, og formidle den erfaringen du har fra før som kan komme godt med der.

Lykke til :)

Anonymkode: 6b078...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!!

Du starter intervjuet med i si, - jeg er veldig nervøs nå fordi dette er drømmejobben min på alle måter, håper jeg klarer gjennomføre intervjuet med stil. 

De fleste er nervøse før intervju, det opplever jeg ofte. Nervøsitet har ingenting å si for førsteinntrykket. 

Anonymkode: 7cb65...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktive tilbakemeldinger - jeg skjønner at dette absolutt ikke er noen god ide.. Kommer til å «advare» om at jeg er nervøs  slik jeg gjorde tidligere og jeg får bare håpe på det beste...

hi

Anonymkode: e299e...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det intervjuet jeg var mest nervøs for var den jobben jeg fikk, det er bedre og være ærlig enn og risikere at valiumen ødelegger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også vival (valium) når jeg skal til tannlegen. Og 3/4 vival hvis jeg skal noe annet jeg er nervøs for. Tviler på at noen merker det, å i hvertfall ikke noen som ikke kjenner deg fra før. Man kan uansett bli litt nervøs selv om man tar en halv valium. Ville testet en ved en anledning før intervjuet. Det er jo ikke rus på den måten mange her mener. Ville ventet på flere svar fra noen som har erfaring.

Anonymkode: 0e5b0...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke begripe at noen her har før seg rusa på valium? Jeg fikk en i forbindelse med en undersøkelse på sykehus som jeg var pissredd for, merket ingen rus, men merket ikke så mye på frykten heller. Og jeg er den som merker rus etter én paralgin forte, liksom..

Hi, gjør det du føler er best for deg, du! Og masse lykke til med intervjuet, håper det går strålende og at du får jobben 😊

Anonymkode: 0db7d...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke begripe at noen her har før seg rusa på valium? Jeg fikk en i forbindelse med en undersøkelse på sykehus som jeg var pissredd for, merket ingen rus, men merket ikke så mye på frykten heller. Og jeg er den som merker rus etter én paralgin forte, liksom..

Hi, gjør det du føler er best for deg, du! Og masse lykke til med intervjuet, håper det går strålende og at du får jobben 😊

Anonymkode: 0db7d...f27

Du begriper ikke at ulike personer kan reagere ulikt på medikamenter?

Anonymkode: 6b078...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 23.20, Anonym bruker skrev:

Skal på jobbintervju til selveste drømmejobben, men er så nervøs av selve intervjusituasjonen at jeg føler meg helt ødelagt. Er det innafor å ta en halv valium?? Tenker at det vil roe ned nervene bittelitt men er samtidig redd for at det kan påvirke hjernen slik at jeg kan si noe dumt pga pilla - eller at det skal merkes at jeg har tatt den..

Noen som har noe erfaring??

Anonymkode: e299e...719

Hei! 

Jeg forstår godt at du er veldig nervøs, men vil ikke anbefale deg å ta valium, men det ser ut til at du har landet på det 🙂 Er det en jobb du kan forberede deg på? Få hjelp fra noen som jobber med dette, ring noen som jobber i avdelingen/kollegaer og spør på forhånd av intervjuet hva de jobber med (ja, det er innafor!). Da får du kjøtt på beina ift hva du bør trekke frem av erfaring, personlige egenskaper og lignende.

Jeg var på et intervju til HR-rådgiver, hvor en del av jobben var sykefraværsoppfølging. Jeg fikk spørsmål om hvordan jeg ville satt i gang jobben med dette dersom jeg inntok stillingen. Jeg hadde lest meg godt opp på forhånd og svarte at jeg så at de hadde hatt reduksjon i sykefravær i 2017, og at jeg ville sett på hva som gjorde dette. De ble tydelig imponerte. Alle arbeidsgivere ønsker ansatte som kjenner godt til stillingen og som viser dette ved å komme forberedt, heller enn å bare si at det er drømmejobben uten å vise i dybde at de vet hva den går ut på. 

Håper dette var til hjelp. Nervøsitet er ikke et problem for den som intervjuer så lenge du har øvd deg litt på forhånd. 

MASSE LYKKE TIL! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...