Gå til innhold

Når små nabobarn kommer for å leke..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine barn begynner å bli store, minste er 6 år nå.

Det er litt deilig at de kan være ute å leke uten konstant tilsyn. Men ofte når minste er ute kommer nabojenta for å leke. Hun er tre og et halvt år.  Og for liten til å være ute uten tilsyn synes jeg.

Nå har hun vært her i flere timer. De leker godt sammen, men jeg må jo fly til og fra hele tiden for å se hvor de er.  Min minste er for liten til å passe på. 

Hva ville dere gjort? Bare passe på, sende barnet hjem selv om de leker fint eller be foreldrene være i deres hage og passe på selv.  Det er morsomst å leke hos oss,da vi har en del leker her.

Anonymkode: 74046...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send en melding eller si ifra til foreldrene: «Veldig hyggelig at Ida kommer og leker. Vil bare si ifra at jeg har mye å gjøre i dag, så jeg har ikke tid til å være i hagen og passe på. Holder dere øye med henne fra deres hage? Hun er jo litt liten til å leke uten tilsyn😊»

Anonymkode: 5d74b...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Send en melding eller si ifra til foreldrene: «Veldig hyggelig at Ida kommer og leker. Vil bare si ifra at jeg har mye å gjøre i dag, så jeg har ikke tid til å være i hagen og passe på. Holder dere øye med henne fra deres hage? Hun er jo litt liten til å leke uten tilsyn😊»

Anonymkode: 5d74b...51f

Det hadde jeg og gjort. Gidder ikke være barnevakt for andres barn uten de spør direkte. Hadde pratet med foreldrene og sagt at når ho kommer her så får de passe på ute, da jeg ikke har tid.

Anonymkode: 75d9a...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foreldrene sender henne ut uten tilsyn, så betyr vel det at de mener hun er stor nok til å være ute uten tilsyn. Da trenger du ikke følge med

Anonymkode: 84c04...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis foreldrene sender henne ut uten tilsyn, så betyr vel det at de mener hun er stor nok til å være ute uten tilsyn. Da trenger du ikke følge med

Anonymkode: 84c04...9fb

Én ting er andre foreldre som er totalt uansvarlige og sender små barn ut uten tilsyn syns det er greit, men det ansvaret vil ikke jeg sitte med hvis barnet først har kommet til meg 

Anonymkode: 2c5cd...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis foreldrene sender henne ut uten tilsyn, så betyr vel det at de mener hun er stor nok til å være ute uten tilsyn. Da trenger du ikke følge med

Anonymkode: 84c04...9fb

Det tenker jeg også. De kan jo ikke mene at du skal passe på henne, så om de sender henne alene mener de hun er gammel nok til å leke ute alene...

Ville sagt til min egen 6-åring at hun må huske på at hun er liten, og at hun må rope på noen voksne om det skjer noe.

Så hadde de fått leke ute alene.

Anonymkode: 890ef...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenker jeg også. De kan jo ikke mene at du skal passe på henne, så om de sender henne alene mener de hun er gammel nok til å leke ute alene...

Ville sagt til min egen 6-åring at hun må huske på at hun er liten, og at hun må rope på noen voksne om det skjer noe.

Så hadde de fått leke ute alene.

Anonymkode: 890ef...ff9

Og hva tror du hadde skjedd om noe hendte henne når hun var på besøk der? Da hadde jo dem hun var hos fått «skylden». Garantert! 

Anonymkode: f967c...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenker jeg også. De kan jo ikke mene at du skal passe på henne, så om de sender henne alene mener de hun er gammel nok til å leke ute alene...

Ville sagt til min egen 6-åring at hun må huske på at hun er liten, og at hun må rope på noen voksne om det skjer noe.

Så hadde de fått leke ute alene.

Anonymkode: 890ef...ff9

Så du ville lagt ansvaret på 6-åringen? Det kan jo bli litt tungt om noe skulle skje. 

HI: Min lille datter leker ofte hos naboen, sammen med storesøsteren på 7. Jeg kjenner naboene godt, og tar gjerne en kaffekopp (som jeg har med selv) i deres hage selv om de gjør på andre ting. Alle er enige om at ungene leker godt sammen, at de ikke kan gjøre det uten tilsyn, og at det ikke alltid trenger å være hos oss selv om vi har det minste barnet. Dialog og forventningssavklaring er lurt! 

Anonymkode: 76dd3...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...