Gå til innhold

Hvordan dumpe en jeg er blitt så glad i?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt hjelp her. Dette er vel en ganske klassisk elskerinne historie. Gift mann med barn. Jeg er singel og falt pladask for ham. Jeg vil ikke gjøre dette mot verken meg selv eller hans familie mer. Det verker i kroppen, for jeg vil jo egentlig bare ha ham. Jeg kan føle meg veldig sterk til tider, og tenke at dette skal jeg klare, men med en gang har ta kontakt så blir jeg så svak og står parat for ham. Dette er ikke greit for noen involverte, og det må ta slutt. Hvordan skal jeg gå fram for å ende dette? Og hvordan klare å holde seg sterk?

Anonymkode: aa97a...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta seg sammen, og bruke sunn fornuft. 

... Jeg har selv hatt et sånt forhold. Men alltid vært realist. Gifte menn går ikke fra konene sine, og de som gjør det fortsetter bare sin trend. 

Forelskelse er bare en kjemisk ubalanse i hjernen. Forbigående frigjøring av oxytocin, endorfiner og adrenalin. Finn deg en hobby, og vær realist for å få "closure" 

Anonymkode: 7d6ac...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han beskjed om at du ikke vil treffes mer, også blokker du han på tlf og alle sosiale medier.

Anonymkode: 7b788...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må erkjenne er at dette handler ikke om hans kjærlighet til deg. Han er seg selv nærmest og det handler om han.

Du får bare litt goder som kan ligne på kjærlighet. Men denne forbigående kjærligheten man får i et sidesprang er helt gratis for de, snarere en besettelse på linje med golf, rusmidler og innkjøp av dyre ting. Men IKKE en besettelse av DEG, no no no! Det er en besettelse på å ta alt de vil, som ikke er deres. Når det vil. En søken etter spenning og det er sine egne lyster og ønsker som er i fokus. Ingen andres.

Hadde det ikke vært deg, hadde det vært en annen. Mulig flere samtidig.

Man må heller ikke la seg manipulere av slike menn til å tro man er så nydeligere, snillere og mer elsket enn kona. Det er løgn.  De velger alltid kona, uansett lovord.

Hvis man klarer å se egoismen som ligger bak, at dette handler bare om de og ikke dere.. så blir det litt lettere.

De er flinke å velge sidesprang med omhu og.. de velger ofte jenter som holder sin plass og ikke avslører de. Som blir lydige hunder som alltid står parat. Det går en lang omvei unna sterke kvinner som slår knyttneven i bordet når løftene om fremtiden ikke blir innfridd. Det er for farlig.

Den dagen du krever mer, den dagen du blir gravid.. poff! så er magien vekk og de mister all interesse. Akkurat som et bortskjemt barn kaster fra seg en leke som var interessant for et øyeblikk siden men vil ha en ny.

Lykke til. Du fortjener mye bedre!!

Anonymkode: 25c69...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det første du må erkjenne er at dette handler ikke om hans kjærlighet til deg. Han er seg selv nærmest og det handler om han.

Du får bare litt goder som kan ligne på kjærlighet. Men denne forbigående kjærligheten man får i et sidesprang er helt gratis for de, snarere en besettelse på linje med golf, rusmidler og innkjøp av dyre ting. Men IKKE en besettelse av DEG, no no no! Det er en besettelse på å ta alt de vil, som ikke er deres. Når det vil. En søken etter spenning og det er sine egne lyster og ønsker som er i fokus. Ingen andres.

Hadde det ikke vært deg, hadde det vært en annen. Mulig flere samtidig.

Man må heller ikke la seg manipulere av slike menn til å tro man er så nydeligere, snillere og mer elsket enn kona. Det er løgn.  De velger alltid kona, uansett lovord.

Hvis man klarer å se egoismen som ligger bak, at dette handler bare om de og ikke dere.. så blir det litt lettere.

De er flinke å velge sidesprang med omhu og.. de velger ofte jenter som holder sin plass og ikke avslører de. Som blir lydige hunder som alltid står parat. Det går en lang omvei unna sterke kvinner som slår knyttneven i bordet når løftene om fremtiden ikke blir innfridd. Det er for farlig.

Den dagen du krever mer, den dagen du blir gravid.. poff! så er magien vekk og de mister all interesse. Akkurat som et bortskjemt barn kaster fra seg en leke som var interessant for et øyeblikk siden men vil ha en ny.

Lykke til. Du fortjener mye bedre!!

Anonymkode: 25c69...4e1

Du må lære deg forskjellen på de og dem. Grammatikk er grunnleggende i alt!

Med det sagt; teorien din passer sikkert for mange, men ikke for alle. Jeg har opplevd det motsatte av det du skriver, flere ganger. Jeg hadde for flere år siden et forhold på si til en gift mann. Han skilte seg faktisk etter to år.

Og jeg har også vært den som er i forhold, men som er utro. Og jeg hadde sterke følelser for mannen jeg var utro med, så det du skriver om at man kun gjør det av egoistiske grunner, og at det ikke er kjærlighet, kan være feil. Det vil si, det kan hende det er tilfelle for denne mannen HI holder på med, men det var ikke tilfelle for meg.

Anonymkode: e4e12...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det første du må erkjenne er at dette handler ikke om hans kjærlighet til deg. Han er seg selv nærmest og det handler om han.

Du får bare litt goder som kan ligne på kjærlighet. Men denne forbigående kjærligheten man får i et sidesprang er helt gratis for de, snarere en besettelse på linje med golf, rusmidler og innkjøp av dyre ting. Men IKKE en besettelse av DEG, no no no! Det er en besettelse på å ta alt de vil, som ikke er deres. Når det vil. En søken etter spenning og det er sine egne lyster og ønsker som er i fokus. Ingen andres.

Hadde det ikke vært deg, hadde det vært en annen. Mulig flere samtidig.

Man må heller ikke la seg manipulere av slike menn til å tro man er så nydeligere, snillere og mer elsket enn kona. Det er løgn.  De velger alltid kona, uansett lovord.

Hvis man klarer å se egoismen som ligger bak, at dette handler bare om de og ikke dere.. så blir det litt lettere.

De er flinke å velge sidesprang med omhu og.. de velger ofte jenter som holder sin plass og ikke avslører de. Som blir lydige hunder som alltid står parat. Det går en lang omvei unna sterke kvinner som slår knyttneven i bordet når løftene om fremtiden ikke blir innfridd. Det er for farlig.

Den dagen du krever mer, den dagen du blir gravid.. poff! så er magien vekk og de mister all interesse. Akkurat som et bortskjemt barn kaster fra seg en leke som var interessant for et øyeblikk siden men vil ha en ny.

Lykke til. Du fortjener mye bedre!!

Anonymkode: 25c69...4e1

Det går jo ikke an å være så bastant som dette. 

Jeg vet da om flere menn som har brutt med konen for så å gå rett i forhold med en han traff mens han var gift. 

Alle menn som er utro er ikke beregnende svin. 

Til hi, ved et brudd er det plaster-metoden som hjelper. Gjør det slutt, slett og blokker fra alle kanaler og gi deg tid til å sørge. Det blir tøft og en hard lærepenge, men som du vet så går kjærlighetssorg over. Lykke til!

Anonymkode: 550b5...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må lære deg forskjellen på de og dem. Grammatikk er grunnleggende i alt!

Med det sagt; teorien din passer sikkert for mange, men ikke for alle. Jeg har opplevd det motsatte av det du skriver, flere ganger. Jeg hadde for flere år siden et forhold på si til en gift mann. Han skilte seg faktisk etter to år.

Og jeg har også vært den som er i forhold, men som er utro. Og jeg hadde sterke følelser for mannen jeg var utro med, så det du skriver om at man kun gjør det av egoistiske grunner, og at det ikke er kjærlighet, kan være feil. Det vil si, det kan hende det er tilfelle for denne mannen HI holder på med, men det var ikke tilfelle for meg.

Anonymkode: e4e12...bc3

Kvinner som er utro har et helt annet mønster. De er som oftest utro fordi de søker ut og mangler kjærlighet.

Forskning viser at kvinners utroskap kan relateres til mistrivsel i forholdet. Menn sitt utroskap ikke. Utroskapen til menn har veldig ofte (ikke alltid) ikke noe med hvordan forholdet går. De bare er eller ikke er utro av natur.

Anonymkode: 25c69...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trenger sårt hjelp her. Dette er vel en ganske klassisk elskerinne historie. Gift mann med barn. Jeg er singel og falt pladask for ham. Jeg vil ikke gjøre dette mot verken meg selv eller hans familie mer. Det verker i kroppen, for jeg vil jo egentlig bare ha ham. Jeg kan føle meg veldig sterk til tider, og tenke at dette skal jeg klare, men med en gang har ta kontakt så blir jeg så svak og står parat for ham. Dette er ikke greit for noen involverte, og det må ta slutt. Hvordan skal jeg gå fram for å ende dette? Og hvordan klare å holde seg sterk?

Anonymkode: aa97a...947

Se for deg alle de flotte fyrene du kan få sjans på hvis du slipper tak i ham.

Anonymkode: d7dcc...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må lære deg forskjellen på de og dem. Grammatikk er grunnleggende i alt!

Med det sagt; teorien din passer sikkert for mange, men ikke for alle. Jeg har opplevd det motsatte av det du skriver, flere ganger. Jeg hadde for flere år siden et forhold på si til en gift mann. Han skilte seg faktisk etter to år.

Og jeg har også vært den som er i forhold, men som er utro. Og jeg hadde sterke følelser for mannen jeg var utro med, så det du skriver om at man kun gjør det av egoistiske grunner, og at det ikke er kjærlighet, kan være feil. Det vil si, det kan hende det er tilfelle for denne mannen HI holder på med, men det var ikke tilfelle for meg.

Anonymkode: e4e12...bc3

Hun du svarer er muligens noe bastant, alt er ikke sort/hvitt, men du har opplevd det motsatte flere ganger ? Du har altså vært i med flere menn som er i forhold og en har til og med skilt seg.  Stolt av deg selv ?

Damer som deg, eller menn også, som absolutt må rote seg bort i opptatte menn er bare respektløse og lavmål i mine øyne. 

Anonymkode: 947a3...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil

Skjønner ikke hva som er sjarmerende med en mann som bedrar konen sin. Hvis han faktisk ikke er lykkelig i ekteskapet og de samarbeider om et brudd hadde det ikke vært noe galt, men det at han lyver er så usjarmerende. 
Gentleman liksom.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir bare brukt for sex! Hadde han hatt de samme følelsene for deg så hadde han gott i fra kona. Den gamle klastikeren om at de ikke kan gå i fra kona pga ungene er bare tull. Vi er i 2019 og og halve Norge er skilt, unntatt de med elskerinne da tydligvis 🤔. Mannen vil ha i pose og sekk, du dumper ham og vipps har han funnet en ny han kan pule på.. Så mye var du verdt liksom. Finn deg heller en single mann som faktisk elsker hele deg og ikke bare hullet ditt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror eneste måten å gjøre dette på er å gjøre det overtydelig for ham. Si gjerne til ham at du er blitt glad i ham og ønsker noe varig med ham, om du virkelig mener der... men gjør det overtydelig for ham at nå nekter du å bare være elskerinne lenger. Si at hvis han vil ha noen mer med deg å gjøre så får han rydde opp og komme seg ut av forholdet og etablere seg et eget liv. Si tydelig at nå kutter du kontakten med ham, at du forventer at han respekterer deg såpass at han ikke tar kontakt med deg igjen før han ev. er blitt singel. Men gjør det også tydelig for ham at fra og med kommer du til å gå videre med livet ditt, for du vet at du fortjener noe mer enn bare være elskerinne, at du ønsker deg et varig forhold basert på gjensidig kjærlighet, tillit og respekt. Si at du forholder deg til det faktum at han er gift, og derfor går du videre i livet ditt, og be ham så igjen tydelig om å ikke ta mer kontakt med deg. Hvis han mot formodning skulle skille seg og flytte for seg selv og være fri til et nytt og varig forhold, så kan han ev. ta kontakt med deg da for å høre hvor du er i livet. Men at du fremover vil forholde deg til det som er faktum, at han er gift og utilgjengelig. Vil han noe mer med deg, da må han først vise i handling at han går fra kona og flytter for seg selv.

Og så fjerner du ham fra livet ditt. Kvitt deg med ting han ev. har gitt deg som du ikke absolutt må ha. Slett mobilnummer og mailadresse og ev. andre kanaler dere har brukt for kontakt.

Om han likevel ikke slutter å ta kontakt med deg går du ikke inn i noen diskusjon med ham (for han vet trolig hvordan han skal manipulere deg tilbake i elskerinnerollen), du bare spør ham: "Har du tatt ut separasjon og flyttet for deg selv? Vil du ha kontakt med med, vet du hva du har å gjøre. Ikke kontakt meg igjen før du ev. er separert og har flyttet for deg selv!"

Husk også at hvis han ikke respekterer dette, da viser han også veldig tydelig at han ikke har forståelse for din situasjon, at han ikke respekterer deg, at han ikke bryr seg om at du stadig blir såret. En mann som ikke respekterer deg og ikke har mer omtanke for deg enn å utnytte deg til egen vinning - det er vel ikke en mann du egentlig ønsker deg, er det?

Anonymkode: d6f11...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...