Gå til innhold

Gutt overnatte til kompis jeg ikke kjenner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er 11år. Han har fått en kompis gjennom ett spill på nettet. En gutt på samme alder. Han lurer på om han kan overnatte hos han. Jeg er skeptisk. Jeg må iallefall hilse på foreldre først. Men er fortsatt skeptisk. Dem kan jo virke hyggelig, men jeg kjenner dem jo ikke. Hva hadde du gjort? 

Anonymkode: 223b5...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri gått med på overnatting uten å kjenne til barnet først. Man burde jo besøke hverandre på ettermiddag eller helg før man går videre til overnatting. 

Anonymkode: 9b20b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville foreslått at familiene møttes først, at guttene besøkte hverandre ettermiddager eller dager på helg slik at de ble kjent og at dere foreldre også får et inntrykk av hverandre.

Anonymkode: 2f080...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at han har fått seg en kompis over nett. Jeg har god erfaring med det fra min ungdom og hun ene ble en av mine beste venninner. Når det er sagt ville jeg ikke tillatt overnatting med en gang. Første gang de treffes ville jeg vært med og truffet både barnet og foreldrene. Om alt virker greit ville jeg ikke hatt problem med overnatting. 

Anonymkode: 3f6a9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg aldri sagt ja til. Har de møttes selv enda eller kun snakket på nett?

Jeg tenker forutsetningene for å si ja er at barna kjenner hverandre godt, at du har blitt litt kjent med foreldrene, og at sønnen din har mulighet til å få tak i deg om han ombestemmer seg underveis.

Hyggelig med nye venner da 😊 Men som mor har du ansvaret for å ta gode valg på vegne av barna dine. 

Anonymkode: dc89b...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ingenting om hvor mye de har vært sammen irl før de nå vil overnatte? 

Jeg tenker at det er naturlig at ungene utvider flokken ettersom de vokser til, og vi foreldre kjenner ikke hverandre lenger. Men så lenge vi kjenner ungen de skal overnatte hos, har møtt foreldrene, vet hvor de bor og ungen har med seg mobil så er det greit. 

Så om de ikke har vært sammen på dagtid enda begynner dere selvfølgelig der. 

Anonymkode: 103e4...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gutten din 100% sikker på at dette er en gutt? Ikke en voksen mann som later som han er 11?

Anonymkode: 7c6de...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde invitert gutten med foreldre på kaffe først. Aldri om jeg hadde sendt ham til noen ukjente!!

Anonymkode: fe834...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært galskap å la han dra og overnatte hos en person dere aldri har møtt. Altså, denne 11-åringen kan være noe helt annet! Du gjør rett i å være skeptisk. Avtal heller et møte med foreldre, enten hjemme hos dere eller kompisen. 

Anonymkode: fb2d0...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig sender du ikke sønnen din til fremmede for overnatting. Mulig du er den mest naive jeg har hørt om dom i det hele tatt tar det til vurdering..

Anonymkode: c038e...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...