Gå til innhold

Barnet vårt kan ikke tegne..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår kan ikke tegne i det hele tatt. Hun fyller snart 5 år.

Hun startet med briller for noen mnd siden, er pluss 4 i styrke.

Hun perler fint, men ikke i mønster.

Usikker på hva jeg bør gjøre.. 

Anonymkode: ecca8...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette går mye på interesse. Noen barn er rett og slett ikke interessert. Det trenger ikke være noe galt med barnet ditt. 

Anonymkode: c13e5...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke akkurat tvinge henne til det. Legg til rette for å skrive og tegne, oppmuntre og tilby at dere skal tegne sammen. Ellers så er det jo ikke alle som liker å tegne. Kanskje hun bare ikke vil. 

Min eldste hater å tegne og har aldri likt det. Han har ikke konsentrasjon til det. Men han tegnet sånn smått bedre og bedre for hvert år, selv om han tydeligvis aldri blir noen stor kunstner. 

Ikke noe galt med å ikke kunne eller ville tegne :)

Anonymkode: 0d290...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var sånn, enda dårligere syn enn din datter. Han har sannsynlig unngått å tegne fordi han ble sliten i hodet før han fikk briller. Vi jobbet mye med det før han begynte på skolen, øvde på å følge streken etc etc. Han sliter fremdeles en del med finmotorikken (går i 2 klasse nå), men skriver helt OK bokstaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig å tegne, men å øve opp finmotorikken er viktig. Kan hende hun ikke sliter med det siden hun kan perle, men jeg ville kjøpt noen enkle aktivitetsbøker, fargelegging el- etter interesse mtp skriveopplæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...