Gå til innhold

Vil kutte vaskemiddel med parfyme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil kutte ut vaskepulver og tøymykner med parfyme, men hvordan få det til å.ikke lukte av klærne? Har fått masse nupper på armene. Mistenker vaskemiddel. 

Anonymkode: 12e11...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vasket parfymefritt i årevis. Det lukter ikke av klærne! Kun om du glemmer å henge en vask opp så den blir liggende og bli gammel i vaskemaskinen. Da må den vaskes om igjen. 

Anonymkode: b40b0...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye bedre å vaske med parfymedritt. Ulempen er at etter noen år, lukter parfymerte klær vondt. 😅

Anonymkode: fd305...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja men lukter det om man putter det i tørketrommel? Ser noen her sier henge opp? Har mange barn. Det går ikke her. Hvilken grader bruker dere, og hvilken produkter? 🌸

Anonymkode: 12e11...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja men lukter det om man putter det i tørketrommel? Ser noen her sier henge opp? Har mange barn. Det går ikke her. Hvilken grader bruker dere, og hvilken produkter? 🌸

Anonymkode: 12e11...849

Lukter ikke selv om du tørketromler. Hvorfor skulle det gjort det? 

Anonymkode: 0b817...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vasket parfymefritt i årevis. Det lukter ikke av klærne! Kun om du glemmer å henge en vask opp så den blir liggende og bli gammel i vaskemaskinen. Da må den vaskes om igjen. 

Anonymkode: b40b0...ea0

Åh, TAKK - av og til kan dib være veldig nyttig! Har gått i ett hos meg siste par dager, glemte å henge opp en maskin i går kveld, tenkte skylle den i morges og henge opp, men har vært på farten hele dagen... og de ligger der enda. Akkurat i tide å få den ferdig før det må være stille i huset. Så TAKK :D

Hi, henge til tørk eller tørketrommel spiller ingen rolle. Det som er viktig er at klærne ikke blir liggende så lenge i maskinen, eller våte utenfor, før du henger dem opp at de surner. Viktigste er at de blir tørket, hvordan er ikke så viktig.

Hvis du derimot har gjort slik jeg nå har gjort, glemt å henge opp eller tørke klærne, og de har blitt liggende og få surlukt - eller om du av annen grunn har fått lukt i klærne - er det veldig effektivt å ha en dæsj eddik på klærne og så vaske dem på vanlig måte. Eddiken tar bort sur lukt og bakterier.

Jeg vasker finvask på 40 grader, undertøy og sengetøy på 60 og håndklær og vaskekluter på 90 grader. Vær litt obs på hvordan du sorterer klærne. Dongeribukser er f.eks. litt harde i stoffet og har gjerne glidelås og metallknapper - det er ikke lurt å vaske med ting som lettere nupper. Ellers lærte jeg i fjor at man ikke bør vaske håndklær sammen med sengetøy, for da kan sengetøyet få nupper.

.... løper og setter på klær til skylling..... takk igjen, ea0 ;)

Anonymkode: c1e3a...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lukter ikke selv om du tørketromler. Hvorfor skulle det gjort det? 

Anonymkode: 0b817...52e

Vet ikke hvorfor jeg tror det lukter for har aldri prøvd. Nei tror jeg skal prøve men altså bruker dere ingen produkter i vasken?

Anonymkode: 12e11...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvorfor jeg tror det lukter for har aldri prøvd. Nei tror jeg skal prøve men altså bruker dere ingen produkter i vasken?

Anonymkode: 12e11...849

Jeg bruker enten Nøytral eller Blenda sensitiv. De lukter ikke og finnes for både hvitt og farget tøy. Ullvasken bruker jeg riktignok Milo med lukt i, men også den finnes i en uten lukt nå.

Tøymykner er det ingen som trenger - det bare kler klærne inn med plast og spyler plast ut i naturen. Bruker du tørketrommel blir jo klærne myke uansett. Om du likevel vil bruke noe for å mykne håndklærne kan du bruke eddik i skyllevannet. Og så har Nøytral en tøymykner uten lukt også, tror jeg - men det er virkelig helt unødvendig.

Anonymkode: c1e3a...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker enten Nøytral eller Blenda sensitiv. De lukter ikke og finnes for både hvitt og farget tøy. Ullvasken bruker jeg riktignok Milo med lukt i, men også den finnes i en uten lukt nå.

Tøymykner er det ingen som trenger - det bare kler klærne inn med plast og spyler plast ut i naturen. Bruker du tørketrommel blir jo klærne myke uansett. Om du likevel vil bruke noe for å mykne håndklærne kan du bruke eddik i skyllevannet. Og så har Nøytral en tøymykner uten lukt også, tror jeg - men det er virkelig helt unødvendig.

Anonymkode: c1e3a...4e1

Har du eddik i maskina eller i kammeret da? Hvor mye eddik?

Anonymkode: 58671...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du eddik i maskina eller i kammeret da? Hvor mye eddik?

Anonymkode: 58671...383

Jeg heller bare en raus dæsj oppå klærne før jeg lukker døren og setter på maskinen. Jeg bruker det slik hvis jeg skal ta lukt i klærne. Har aldri brukt det som skyllemiddel, da må du nok ha eddiken i kammeret.

Jeg tar det bare på slump, så jeg vet ikke hvor mye eddik det kan være snakk om - beklager for det ;)

Anonymkode: c1e3a...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...