Gå til innhold

Tidlig graviditetstest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd graviditetstester som er beregnet for tidlig bruk? Har kjøpt en som står at man kan teste 6 dager før forventet mens? Kan man stole på disse så tidlig?

Anonymkode: 8bdc2...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kan egentlig aldri stole på en test før etter ikm. Har selv fått positiv test med tidligtedt noen dager før ikm, men TR kom til rett tid likevell.. 

Anonymkode: edec4...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 20.47, Anonym bruker skrev:

Er det noen som har prøvd graviditetstester som er beregnet for tidlig bruk? Har kjøpt en som står at man kan teste 6 dager før forventet mens? Kan man stole på disse så tidlig?

Anonymkode: 8bdc2...405

Hei! 

Jeg er 8 DPO, 6 dager før IKM, og har hatt første pp. Jeg er spent og testet i dag tidlig, som går ann i følge pakken (rstf) fordi disse er ekstra følsomme for stoffet som skilles ut etter at spiren har festet seg i livmor. Jeg fikk en svaaak positiv test, men vil teste fremover før jeg jubler.

Man kan stole på testen i den forstand at den er like sikker som andre, men her er det store individuelle forskjeller ift når det festet seg (jo senere, jo mindre HCG har blitt produsert på tidspunktet). Samtidig kan det være andre årsaker til positiv test. Les mer på pakken ang. dette. Det kan også vise en 'falsk' positiv test dersom det har skjedd en medisinsk abort. Det er derfor ingenting i veien med å test, dvs at det var festet i kort tid, men lenge nok til at stoffet registreres på test før det 'mister grepet'. Det er altså ingenting i veien med å teste så tidlig som de tidligste testene indikerer, men vær forberedt på at det kan være for tidlig og at det ikke nødvendigvis fester seg skikkelig selv om testen er positiv.

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.4.2019 den 20.47, Anonym bruker skrev:

Er det noen som har prøvd graviditetstester som er beregnet for tidlig bruk? Har kjøpt en som står at man kan teste 6 dager før forventet mens? Kan man stole på disse så tidlig?

Anonymkode: 8bdc2...405

Jeg testet selv 6 dager før forventet mens, og fikk en ekstreemt svak strek. Først ble jeg skuffet, men når jeg så en gang til på testen mente jeg å skimte en svak strek.

Ventet tre dager til før jeg tok en ny tidlig test (begge ganger rfsu), som nok en gang ga en veeldig svak strek. Dagen etter tok jeg apotek 1 test og en strimmel fra rfsu, disse ga også svake streker.

Dagen jeg forventet mens tok jeg en strimmel og cb digital, strimmelen var positiv som bare det - og cb digital viste gravid 1-2! 

Så min erfaring er at tidligtestene funker, selv om jeg i starten trodde det bare var en skyggestrek. Det var det altså ikke🤰🏼

Anonymkode: 71863...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...