Gå til innhold

Folk skal alltid bry seg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler aldri ting er bra nok hjemme hos oss! Og folk påpeker det alltid (les;familie).

Hengeren er full og skal tømmes. Det har vi ikke gjort enda pga det har vært snø frem til nå og jeg kjører ikke med hengeren på vinteren siden dekkene på den absolutt ikke er godkjent for vinterføre. Klager på at vi ikke har mat hjemme fordi vi ikke hadde brød, men vi har knekkebrød og noen ganger blir det tomt etter frokost.

Hagen bak huset er ustelt, men det er fordi den ikke har blitt prioritert siden vi har pusset opp andre ting på huset, noe som da har ført til full henger.

Jeg føler meg aldri bra nok og får nesten angst når folk kommer på besøk for det er kommentarer om hvor sløve vi er osv.

Huset er pent og velstelt både utenfor og innvendig, kun Hagen som ikke synes andre steder enn fra stua som er fæl. Hagen foran som synes for alle er velstelt 

Anonymkode: 0d7e1...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett dem i arbeid. Den ene tømmer hengeren (for hånd, siden den ikke kan kjøres), den andre fikser hagen og den siste baker brød.

Eventuelt kan de klappe igjen. Eller holde seg hjemme hos seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel dårlig oppdratt. 

Eller så er du som min bror en ekspert til å utsette prosjekter. En henger full av søppel hørtes kjent ut. I 6 mnd? Alltid gode grunner 

Anonymkode: 68214...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at de får gjerne fikse det om deg plager dem. Sånne folk må settes litt på plass!

Anonymkode: d2259...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler aldri ting er bra nok hjemme hos oss! Og folk påpeker det alltid (les;familie).

Hengeren er full og skal tømmes. Det har vi ikke gjort enda pga det har vært snø frem til nå og jeg kjører ikke med hengeren på vinteren siden dekkene på den absolutt ikke er godkjent for vinterføre. Klager på at vi ikke har mat hjemme fordi vi ikke hadde brød, men vi har knekkebrød og noen ganger blir det tomt etter frokost.

Hagen bak huset er ustelt, men det er fordi den ikke har blitt prioritert siden vi har pusset opp andre ting på huset, noe som da har ført til full henger.

Jeg føler meg aldri bra nok og får nesten angst når folk kommer på besøk for det er kommentarer om hvor sløve vi er osv.

Huset er pent og velstelt både utenfor og innvendig, kun Hagen som ikke synes andre steder enn fra stua som er fæl. Hagen foran som synes for alle er velstelt 

Anonymkode: 0d7e1...12b

Er det mora mi du får på besøk? Eg føler det også slik.. Vi har det ofte rotete og kaotisk, men eg gjer faktisk så godt eg kan. Det går faktisk på sjølvtilliten laust å alltid få hint og stikk om at det burde vore betre. Det har gått så langt at eg blir lei meg viss folk tilbyr seg å hjelpe. Men prøvar å smile og seie ja takk. 

Anonymkode: a4383...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ja, sånn er det her», har jeg begynt å svare. Hagen bak huset er en jungel og på trappa står akebrett, ski, gamle bildekk og annet rot i fleng. Tenker ikke å endre på noe for å tekkes andre...

Anonymkode: 3d08d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min forsøkte seg på det en gang og da svarte jeg bare «kan du ikke si noe positivt om meg i stedet? Det må da være NOE positivt med meg?» 

aldri hørt noe etter det. Men det er ikke noe rot eller noe her, men den dama tåler ikke en lekebil på gulvet en gang

Anonymkode: 6b405...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Moren min forsøkte seg på det en gang og da svarte jeg bare «kan du ikke si noe positivt om meg i stedet? Det må da være NOE positivt med meg?» 

aldri hørt noe etter det. Men det er ikke noe rot eller noe her, men den dama tåler ikke en lekebil på gulvet en gang

Anonymkode: 6b405...a87

Kjenner meg igjen. «Det må være leit for deg å være så kritisk», sa jeg en gang da jeg var skitlei. Hun har ikke sagt noe etter det. (Hun tåler lekebiler på gulvet, men kan være skikkelig Captain Obvious og annonsere «det lukter vondt på do!» for eksempel... hva forventer du, egentlig, det er en do?!! Noen har vel nylig vært der og lagt en kabel!)

Anonymkode: 3d08d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler aldri ting er bra nok hjemme hos oss! Og folk påpeker det alltid (les;familie).

Hengeren er full og skal tømmes. Det har vi ikke gjort enda pga det har vært snø frem til nå og jeg kjører ikke med hengeren på vinteren siden dekkene på den absolutt ikke er godkjent for vinterføre. Klager på at vi ikke har mat hjemme fordi vi ikke hadde brød, men vi har knekkebrød og noen ganger blir det tomt etter frokost.

Hagen bak huset er ustelt, men det er fordi den ikke har blitt prioritert siden vi har pusset opp andre ting på huset, noe som da har ført til full henger.

Jeg føler meg aldri bra nok og får nesten angst når folk kommer på besøk for det er kommentarer om hvor sløve vi er osv.

Huset er pent og velstelt både utenfor og innvendig, kun Hagen som ikke synes andre steder enn fra stua som er fæl. Hagen foran som synes for alle er velstelt 

Anonymkode: 0d7e1...12b

Veit du trur du bør tenke litt på hvordan du har det hjemme hvis der er så ille at andre kommenterer det. At du ikke hadde brød hvis noen kom på førmiddagen før du hadde fått bakt nye er ok hvis det er brød til kveldsmat men hvis du har en hel henger full av søppel stående skjønner jeg at folk reagerer for da har dere samlet lenge. Hengeren blir ikke full på en uke for å si det sånn. Vil du ikke kjøre med henger ok men ta litt hver dag med bilen til det er tomt. Gjerne kjør flere ganger for dag også. At hagen ser ut som et villniss burde dere ta tak i med en gang. Ser det ille ut utenfor vil folk lure på hvordan dere har det inne når det er stygt ute. Da er telefonen til barnevern enkel å ta. Tror ikke det er rart at andre reagerer hvis dere har det slikt utenfor dørene. Tenk deg om !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Toneelise skrev:

Veit du trur du bør tenke litt på hvordan du har det hjemme hvis der er så ille at andre kommenterer det. At du ikke hadde brød hvis noen kom på førmiddagen før du hadde fått bakt nye er ok hvis det er brød til kveldsmat men hvis du har en hel henger full av søppel stående skjønner jeg at folk reagerer for da har dere samlet lenge. Hengeren blir ikke full på en uke for å si det sånn. Vil du ikke kjøre med henger ok men ta litt hver dag med bilen til det er tomt. Gjerne kjør flere ganger for dag også. At hagen ser ut som et villniss burde dere ta tak i med en gang. Ser det ille ut utenfor vil folk lure på hvordan dere har det inne når det er stygt ute. Da er telefonen til barnevern enkel å ta. Tror ikke det er rart at andre reagerer hvis dere har det slikt utenfor dørene. Tenk deg om !!

Jeeze..

Anonymkode: 3ddcf...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Toneelise skrev:

Veit du trur du bør tenke litt på hvordan du har det hjemme hvis der er så ille at andre kommenterer det. At du ikke hadde brød hvis noen kom på førmiddagen før du hadde fått bakt nye er ok hvis det er brød til kveldsmat men hvis du har en hel henger full av søppel stående skjønner jeg at folk reagerer for da har dere samlet lenge. Hengeren blir ikke full på en uke for å si det sånn. Vil du ikke kjøre med henger ok men ta litt hver dag med bilen til det er tomt. Gjerne kjør flere ganger for dag også. At hagen ser ut som et villniss burde dere ta tak i med en gang. Ser det ille ut utenfor vil folk lure på hvordan dere har det inne når det er stygt ute. Da er telefonen til barnevern enkel å ta. Tror ikke det er rart at andre reagerer hvis dere har det slikt utenfor dørene. Tenk deg om !!

Ringe du barnevernet når folk ikkje klyppe plenen og har litt rask utanfor huset altså? Kva seier du då? Naboen min har det rotete ute, ho greier sikkert ikkje å ta vare på ungane sine?? 

Personleg prioriterer eg foresten å rydd eog vaske inne, framfor å holde det strøkent ute, om eg må velge. Men det er kanskje viktigare at naboane ikkje ser rotet enn å ha det greit inne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Toneelise skrev:

Veit du trur du bør tenke litt på hvordan du har det hjemme hvis der er så ille at andre kommenterer det. At du ikke hadde brød hvis noen kom på førmiddagen før du hadde fått bakt nye er ok hvis det er brød til kveldsmat men hvis du har en hel henger full av søppel stående skjønner jeg at folk reagerer for da har dere samlet lenge. Hengeren blir ikke full på en uke for å si det sånn. Vil du ikke kjøre med henger ok men ta litt hver dag med bilen til det er tomt. Gjerne kjør flere ganger for dag også. At hagen ser ut som et villniss burde dere ta tak i med en gang. Ser det ille ut utenfor vil folk lure på hvordan dere har det inne når det er stygt ute. Da er telefonen til barnevern enkel å ta. Tror ikke det er rart at andre reagerer hvis dere har det slikt utenfor dørene. Tenk deg om !!

Erre mulig... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er cirka alle foreldre. Etter jeg ble 40 sluttet jeg å ta det til meg. Og faktisk har mamma blitt litt bedre på å skjule misnøyen. Jeg fatter faktisk ikke det enorme behovet for å påpeke mangler eller negative ting hos folk. 

For eks så skulle min mann og jeg bygge vinterhage. Vi kjøpte inn alt men akkurat når vinteren ble over og det var tørt nok i været fikk mannen min en skikkelig vond betennelse i armen og måtte ta det med ro med den. Så det gikk faktisk et halvt år med godt vær før den var oppe. Han hadde skikkelig vondt så det var ikke latskap. Når jeg sendte bilde til mamma for å vise henne hvor pent det ble, så var kommentaren «ja, dét tok lang tid!»

ikke noe om at det var fint eller at han var flink som hadde bygd alt selv. (Han er ikke utdannet i det eller noe) 

Sånne kommentarer blir jeg skikkelig irritert av men sier ingenting til ho. 

Anonymkode: dec53...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Toneelise skrev:

Veit du trur du bør tenke litt på hvordan du har det hjemme hvis der er så ille at andre kommenterer det. At du ikke hadde brød hvis noen kom på førmiddagen før du hadde fått bakt nye er ok hvis det er brød til kveldsmat men hvis du har en hel henger full av søppel stående skjønner jeg at folk reagerer for da har dere samlet lenge. Hengeren blir ikke full på en uke for å si det sånn. Vil du ikke kjøre med henger ok men ta litt hver dag med bilen til det er tomt. Gjerne kjør flere ganger for dag også. At hagen ser ut som et villniss burde dere ta tak i med en gang. Ser det ille ut utenfor vil folk lure på hvordan dere har det inne når det er stygt ute. Da er telefonen til barnevern enkel å ta. Tror ikke det er rart at andre reagerer hvis dere har det slikt utenfor dørene. Tenk deg om !!

Har du røyka sokkene dine eller er du bare skrullete?

Anonymkode: 64a55...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...