Gå til innhold

Hvor mye kosta påskehandelen din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1250,- mat i en uke for 2 voksne, 3 barn og 2 gjester en av dagene. 

Anonymkode: 6a5eb...9bd

Hva i huleste spiser dere da, som bruker så lite penger?

Anonymkode: 1ffed...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ingen anelse, men gjetter på 4500 kr for en uke siden det er det vi normalt bruker. Handler ikke inn noe mer fordi det er påske. Er to voksne, tre tenåringsgutter og en jente.

Anonymkode: 12822...d2a

Bruker dere 18000 på mat i måneden!? 

Anonymkode: 02c32...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye penger mange av dere bruker på mat, det er jo bare snakk om en ukes tid. Har dere ikke noe mat hjemme fra før?

Anonymkode: 138db...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor mange munnet skal den mette? 

Og hvor mange dager skal den vare?! 🐥

Anonymkode: b54d2...ca9

1411,- 

Skal mette mor og en tenåring i to døgn. Deretter mor, tenåring og to yngre barn i 4 døgn, 

Har utsatt å kjøpe godteri, tenker å ta det på lørdag. Men alt annet bør holde. Egg, pålegg, lammekjøtt og mye annet godt.

Anonymkode: a9392...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker dere 18000 på mat i måneden!? 

Anonymkode: 02c32...3b5

3 tenåringsgutter spiser MYE... min tenåring spiser ca dobbelt så mye middag som meg, og må ha 4 skiver i matboksen på skolen.

Anonymkode: a9392...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla mat og husholdningsartikler for 2000 kr, og øl og cider for 1000 kr. Sikkert godteri for mellom 500-1000, men det er kjøpt fra før. Handler når det er 4 storplater for 100 osv. Men er nok både godis, alkohol og mat for mer enn påskeuka. Trengte for eksempel 1 pk grillpølse, men var kun 3pk på butikken, så da ble det det. Så har mat en del dager ekstra enn kun påsken. Og har vel godis til pinsen 😅Vi bruker stort sett rundt 4000-5000 kr på matbutikken i mnd. 2 voksne og 2 barn.

Anonymkode: 3259c...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt over 1000 kr. 2 voksne og 2 barn. Vi skal ha en gjest på påskeaften,og i morgen er vi bedt bort på lunsj og middag. Maten skal vare tom søndag. Skal handle litt på lørdag også. 

Anonymkode: 26f2f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 500. En voksen og to barn. Blir en del grilling av pølser i og med at vi skal gå oss en tur hver dag, og så skal vi spise en middag borte. Skal ikke handle mer før på tirsdag. Mulig jeg kjøper melk og jus på lørdag om vi går tom

Anonymkode: 8b89b...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig mye penger mange av dere bruker på mat, det er jo bare snakk om en ukes tid. Har dere ikke noe mat hjemme fra før?

Anonymkode: 138db...500

Ja for mat man har hjemme fra før koster ingenting og er gratis. 🤔

Anonymkode: 4ecc0...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja for mat man har hjemme fra før koster ingenting og er gratis. 🤔

Anonymkode: 4ecc0...4c2

Så du regnet med alt du hadde hjemme fra før, som du tenker å bruke?

Anonymkode: 138db...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tur til Charlottenberg idag så røyk på ca 5000,- der men ikke alt er til påske da, har barn m bursdag om to uker så handlet Capri Sonne, brus etc til det. Handlet på Systembolaget for 1500,- som jeg håper skal vare til feiringer og festivaler i mai også. 

Vi er to voksne og to barn

Anonymkode: 3a9e7...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns først det var mykje, men innser at eg nok kjem til å vere uke det same når eg får 3 tenåringsgutar og ei tenåringsjente... 

Anonymkode: 77924...b99

En av dem har cøliaki, så vi bruker en del ekstra på grunn av det, men ja, tenåringer spiser ikke, de innhaler mat 😂

Anonymkode: 12822...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bruker dere 18000 på mat i måneden!? 

Anonymkode: 02c32...3b5

Ja, sånn omtrent. Eller på matbutikken da, det inkluderer jo litt mer enn bare mat. Vi har en med cøliaki også, og det koster en del ekstra, men tenåringer spiser enormt mye mat! Spesielt når de trener mye.

Anonymkode: 12822...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av dem har cøliaki, så vi bruker en del ekstra på grunn av det, men ja, tenåringer spiser ikke, de innhaler mat 😂

Anonymkode: 12822...d2a

 Viss mine liknar mora og faren er det berre å starte sparinga 🤣🤣

Anonymkode: 77924...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet for nesten 3.000 kroner. Vi er 2 voksne, 1 tenåringsgutt og et mindre barn. Har 18 stykk til middag på lørdag. Den middagen blir jo dyr pga mengde, har forrett og dessert også. Dessert blir yoghurtbombe med frukt, bare for yoghurt og fløte gikk det 200 kroner, med litt ordentlig frukt (jordbær, bringebær, blåbær, ananas, druer, physalis, granateple) blir det 400 kroner. Må handle litt salat, melk og blomster på lørdag.

Obs hadde tilbud på cola, så 3 pakker med pant kom på 400. Og sånn går nå dagan.

Alkohol har vi fra før. Jeg er ganske flink på matlaging, eggesalat lager jeg selv, pålegg kutter jeg opp selv med maskin, baker en del brød. Føler likevel at pengene flyr. Bor langt unna svenskegrensen så ingen mulighet å harryhandle.

Anonymkode: e40d1...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva i huleste spiser dere da, som bruker så lite penger?

Anonymkode: 1ffed...92f

1200 er vårt vanlige ukesbeløp. Vi handler dog inn STORT på varer vi bruker mye av når det er på tilbud. Boden er full av forbruksvarer, supplerer med ferskvarer, brød, melk, frukt, grønnsaker etc. Så joda, totalt sett er det nok litt over 1200 om man ser slik på det. 

Anonymkode: 6a5eb...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...