Gå til innhold

Alle må ta hensyn til kaffedrikkere!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi må jo vente på de som skal ha kaffe, vi må sitte i lukta, rydde skitne kopper, vi må kjøpe inn å lage kaffe til den hjemme selv om vi ikke drikker det selv, vi blir sett rart på og får kommentar HVER gang vi takker nei til kaffe. Osv.

Anonymkode: 92ff7...0a1

Jeg sier det igjen: Stakkars deg. 

Jeg lover deg, det er da minst like mye venting for oss kaffedrikkere. Vi venter på at dere bare må hente vannflaska eller brusen. Det står like mye igjen etter dere. Tomflasker overalt. 

Dette er også avhengighet, btw. 

Anonymkode: 7193a...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier det igjen: Stakkars deg. 

Jeg lover deg, det er da minst like mye venting for oss kaffedrikkere. Vi venter på at dere bare må hente vannflaska eller brusen. Det står like mye igjen etter dere. Tomflasker overalt. 

Dette er også avhengighet, btw. 

Anonymkode: 7193a...c0a

Jeg drikker vann. Så ja, det er jeg avhengig av. Drikker fra drikkeflaske som jeg har med til og fra jobb. Så ingen rydding. Var det noe mere du har misforstått?

Anonymkode: 92ff7...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å sutre, det er like pes for oss å ordne te, mineralvann eller som en gjest her skulle ha - daddel i varmt vann 

Anonymkode: cca86...787

Hahah😂😂 daddel i varmt vann! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier det igjen: Stakkars deg. 

Jeg lover deg, det er da minst like mye venting for oss kaffedrikkere. Vi venter på at dere bare må hente vannflaska eller brusen. Det står like mye igjen etter dere. Tomflasker overalt. 

Dette er også avhengighet, btw. 

Anonymkode: 7193a...c0a

Jøje meg... Har dere ikke andre hobbyer enn å krangle på nett?

Anonymkode: d0366...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kaffedrikking er jo så KOSELIG. Den er et slags sosialt lim som smører vår omgang med andre mennesker.
 

Og så er det veldig godt og ikke så veldig usunt - nesten litt sunt. 

Jeg ELSKER morgenstunden alene med kaffekopp og avis. Men også den lille daglige praten på kollegaens kontor med en kopp kaffe, ettermiddagsbesøk hos foreldrene mine over en kaffekopp, eller påskeferiene på min venninnes hytteveranda med usikt over fjorden, pledd og lammeskinnsfell, og hvert sitt sotre krus med kaffe latte.

Jeg skjønner ikke helt at det kan være plagsomt for andre. Man kan jo bare drikke te eller vann i stedet.

Anonymkode: 6aabb...c4c

Er det pausen du bruker til å drikke denne kaffen?

Anonymkode: cbb9b...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig. Normalt plager det meg ikke, men hvis jeg f.eks. har dårlig tid er det en uting at møter på jobb blir forsinket fordi folk må få laget kaffe først! 

Anonymkode: 2f432...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dagerkan dette plage deg? Det er vel ingen som tvinger deg til å drikke kaffi? Jeg drikker heller ikke kaffi, men opplever på ingen måte t jeg må ta hensyn til kaffidrikkere, de klarer fint å både trakte og drikke kaffien sin selv, og jeg ser ikke hvorfor det skulle bry meg hva de drikker, eller om de må trakte kaffi før et møte? Dette var et merkelig problem!

Anonymkode: 61491...38a

Nei jeg driter i hele kaffen. MEN - det plager meg at møtet på jobben ofte begynner ti femten minutter for sent for de desperate kaffedrikkerne har glemt å trakte så de må vente til den er klar. Det irriterer meg at jeg må ha med kaffe på dugnad eller foreldremøter når jeg ikke drikker det - men hvem tar med farris eller cola?

Det irriterer meg alle pausene kaffedrikkerne tar i løpet av dagen for å hente kaffe, trakte eller finne kopp og kanne. Det skal liksom være helt greit for alle. Kaffedrikkere = superegoister. 

Anonymkode: cbb9b...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk litt enig. Normalt plager det meg ikke, men hvis jeg f.eks. har dårlig tid er det en uting at møter på jobb blir forsinket fordi folk må få laget kaffe først! 

Anonymkode: 2f432...627

HELT ENIG. 

Anonymkode: cbb9b...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier det igjen: Stakkars deg. 

Jeg lover deg, det er da minst like mye venting for oss kaffedrikkere. Vi venter på at dere bare må hente vannflaska eller brusen. Det står like mye igjen etter dere. Tomflasker overalt. 

Dette er også avhengighet, btw. 

Anonymkode: 7193a...c0a

Ja for det tar like lang tid å ta med seg vannet som å trakte en kanne kaffe. Wow. 

Anonymkode: cbb9b...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg driter i hele kaffen. MEN - det plager meg at møtet på jobben ofte begynner ti femten minutter for sent for de desperate kaffedrikkerne har glemt å trakte så de må vente til den er klar. Det irriterer meg at jeg må ha med kaffe på dugnad eller foreldremøter når jeg ikke drikker det - men hvem tar med farris eller cola?

Det irriterer meg alle pausene kaffedrikkerne tar i løpet av dagen for å hente kaffe, trakte eller finne kopp og kanne. Det skal liksom være helt greit for alle. Kaffedrikkere = superegoister. 

Anonymkode: cbb9b...03e

Men da er det noe galt på jobben din. Hvis kaffen ikke er klar her, så begynner vi møtet mens traktere går, også får folk kaffe når den er klar. Jeg skjønner at du blir irritert h os du stadig må vente, det ville jeg eventuelt tatt opp, men da som et problem i forhold til tidsbruk, ikke ved å si at kaffodrikkere er dumme.

På foreldremøter og dugnader her pleier skolen å servere kaffe, te og isvann. Cola og farris blir ikke servert, men det koster også vesentlig mer. 

Når det gjelder alle disse pausene du mener kaffidrikkere tar kan jeg ikke se for meg at det faktisk tar så lang tid som du ser ut til å mene. Med mindre de står pg ser på at traktere går da, men har jeg aldri sett noen som gjør... Jeg tror du vil få et bedre liv hvis du slutter å henge deg opp i hva alle andre gjør. 

Anonymkode: 61491...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri tenkt over det, men er litt enig med deg, HI. Jeg er på mange møter og ekstremt ofte får man tilbud om kaffe, men ofte er det ikke en gang satt frem litt vann. Og hver eneste gang må man nesten forsvare hvorfor man ikke vil ha. «Er du ikke voksen ennå du, da? Hahaha!» Dere som sier at te tar like lang tid, eller mineralvann. Vet det hvor sjeldent dette blir tilbudt i forhold til kaffe? Jeg kan faktisk bare komme på én gang iløpet av et titalls møter jeg har blitt tilbud mineralvann. Som regel er det ikke noe alternativ. 

Anonymkode: 00c6c...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedrikkere skal få drikke i fred, det bryr meg ikke. Men, når kollegene mine (som drikker kaffe) blir irritert hvis jeg glemmer å koke vann på morgenen, da kjenner jeg at kaffen kan dra et visst sted. Og jeg tenker at jeg iallefall ikke husker det neste gang.

Jeg åpner arbeidsplassen én dag i løpet av to arbeidsuker, så blir ikke akkurat en vane å koke vann heller. 

Anonymkode: 043c4...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk litt enig. Normalt plager det meg ikke, men hvis jeg f.eks. har dårlig tid er det en uting at møter på jobb blir forsinket fordi folk må få laget kaffe først! 

Anonymkode: 2f432...627

Ja, men da er det ikke kaffen som er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke pes å ordne "mineralvann". 

Anonymkode: 6e790...1cb

Det må jo kjøpes inn da. Jeg kjøper av prinsipp aldri vann på flaske, det er ikke miljøvennlig.

Anonymkode: 3f642...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg driter i hele kaffen. MEN - det plager meg at møtet på jobben ofte begynner ti femten minutter for sent for de desperate kaffedrikkerne har glemt å trakte så de må vente til den er klar. Det irriterer meg at jeg må ha med kaffe på dugnad eller foreldremøter når jeg ikke drikker det - men hvem tar med farris eller cola?

Det irriterer meg alle pausene kaffedrikkerne tar i løpet av dagen for å hente kaffe, trakte eller finne kopp og kanne. Det skal liksom være helt greit for alle. Kaffedrikkere = superegoister. 

Anonymkode: cbb9b...03e

Begynn å ta med Farris og cola i stedet da... da kan du drikke av det selv, og sikkert noen andre som gjør det også, og så får du merke hvor mye mer det koster. Jeg gidder i alle fall ikke betale for andres brusdrikking, men jeg skal spandere en kanne kaffe når som helst.

Anonymkode: 3f642...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffelukta bringer frem gode barndomsminner. Elsker lukten av kaffepulver. Drikker ikke kaffe men blir glad av lukta. 

Anonymkode: c04cb...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må isje ha kaffe. Men livet er bedre med den😉. Er verre ting å være avhengig av. Kaffe,mobil,penger,vann,trening, søvn og sex er jeg også ganske avhengig av❤😂

Anonymkode: 6ced7...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Ja, men da er det ikke kaffen som er problemet. 

Å, beklager, kaffedrikkerne da! De som utsetter møtet til kaffen er klar. Snakk om flisespikkeri 🙄

Anonymkode: 2f432...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er veldig godt å ha når man sitter å leser her og på Hønehjørnet 😉😂

Anonymkode: 8d6cc...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke pes å ordne "mineralvann". 

Anonymkode: 6e790...1cb

Hvis det er brus du tenker på, så er det noe jeg svært sjeldent har i hus. Men te, kakao og kaffe har jeg alltid i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi et i flertall. Dere te- og vanndrikkere må bare finne dere i at vi som har vett til å drikke kaffe styrer verden.

Anonymkode: 33cb4...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne det med narkomani er faktisk ganske spot on. Koffein er et sentralstimulerende stoff, og stimulerer akkurat samme område i hjernen som amfetamin. Vanedannende. 

Jeg er sykepleier, og mine arbeidsoppgaver inkluderer å lage kaffe, samt rydde bort og vaske kaffekoppene som mine kollegaer setter rundt over alt. Jeg kan kanskje nekte, men da ville jeg møtt mye pes, og blitt uglesett, og det gidder jeg ikke. Har jeg glemt å trakte kaffe får jeg høre det!

Anonymkode: 2bb45...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hva du mener. Jeg drikker ikke kaffe, og jeg er også lei av at andre mennesker ikke får gjort noenting før kaffekoppen står foran dem😅

Jeg er også lei av å måtte forsvare at jeg ikke drikker kaffe. Et enkelt «Nei, takk» skaper av en eller annen grunn utrolig mange spørsmål. 

Anonymkode: 757ea...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å sutre, det er like pes for oss å ordne te, mineralvann eller som en gjest her skulle ha - daddel i varmt vann 

Anonymkode: cca86...787

Daddel i varmt vann?!? Æ daue 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...