Gå til innhold

Frykter kjønnsykdom-gå til lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg mistenker at jeg har fått kjønnsykdommen herpes kan jeg gå til fastlegen å få medisin for det der? Eller må jeg gå til poliklinikk på sykehuset å få det testet der? Det ligger 1.5 time unna å jeg har ikke bil :S Men fastlegen har kontor i gåavstand fra jobb å slipper dermed aå mye fravær fra jobb. 

Å må jeg av meg nedentil for å vise utslettene/blemmene ved underlivet?

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje jeg skal bytte lege først :P Angrer nå på at jeg har en sexy lege som er like gammel som meg :P

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spørsmålstegn ved det - selvfølgelig må du til legen om du mistenker kjønnssykdom. Gå til fastlegen.

Legen må nesten se på utslettet du har for å kunne si hva det er.

Anonymkode: b9c49...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe spørsmålstegn ved det - selvfølgelig må du til legen om du mistenker kjønnssykdom. Gå til fastlegen.

Legen må nesten se på utslettet du har for å kunne si hva det er.

Anonymkode: b9c49...bd9

Les en gang til,selvsagt skal jeg gjøre noe med det lurte på HVEM jeg skal kontakte.

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les en gang til,selvsagt skal jeg gjøre noe med det lurte på HVEM jeg skal kontakte.

Anonymkode: 0d760...47f

Se på overskriften din en gang til så forstår du svaret mitt. Og jeg svarte at det er fastlegen du da går til.

Anonymkode: b9c49...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke ønsker å gå til fastlege kan du jo gå privat? Volvat eller andre har gynekologer som kan bistå. Koster mellom 1000–1500 men kan også henvises via fastlege. Usikker på prisen da, mulig egenandel men med lenger ventetid 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen tar tester som sendes inn

Anonymkode: 5057f...1e9

Okey takk for svar :)

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kyllingbein skrev:

Hvis du ikke ønsker å gå til fastlege kan du jo gå privat? Volvat eller andre har gynekologer som kan bistå. Koster mellom 1000–1500 men kan også henvises via fastlege. Usikker på prisen da, mulig egenandel men med lenger ventetid 

 

Får heller bare gå til fastlegen ettersom jeg ikke har råd til å betale 1000-1500 kr. Syns bare det er verre å være naken nedentil for sånne ekle ting som kjønnsykdom når jeg har en sexy lege som er på min alder :P Men skal tøffe meg opp til å gjøre det likevel,er neppe den første  damen som kommer å mistenker kjønnsykdom :P

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får heller bare gå til fastlegen ettersom jeg ikke har råd til å betale 1000-1500 kr. Syns bare det er verre å være naken nedentil for sånne ekle ting som kjønnsykdom når jeg har en sexy lege som er på min alder :P Men skal tøffe meg opp til å gjøre det likevel,er neppe den første  damen som kommer å mistenker kjønnsykdom :P

Anonymkode: 0d760...47f

Du trenger jo ikke si det da. Si det er lenge siden du har hatt en gynekologisk undersøkelse og ønsker å ta en celleprøve. Si du vil ha full pakke da du også har hatt episode(r) med ubeskyttet sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kyllingbein skrev:

Du trenger jo ikke si det da. Si det er lenge siden du har hatt en gynekologisk undersøkelse og ønsker å ta en celleprøve. Si du vil ha full pakke da du også har hatt episode(r) med ubeskyttet sex. 

Er ikke celleprøve ganske vondt?

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke celleprøve ganske vondt?

Anonymkode: 0d760...47f

Vet han hva han driver med så gjør det ikke vondt. Ta en Paracet en time før du skal inn. Celleprøve er kjempeviktig og bør tas jevnlig så du kan like gjerne hoppe i det å få alt overstått med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke celleprøve ganske vondt?

Anonymkode: 0d760...47f

Nei, ikke i det hele tatt.

Siden du er på denne siden regner jeg mer du har barn? En celleprøve er ingenting etter at du har vært gjennom alt det et svangerskap og fødsel innebærer, er ikke flaut/pinlig lenger engang ;)

For en lege er underlivet en like naturlig del av kroppen som hånden eller øret, de løfter ikke et øyebryn engang over å måtte se deg "der nede". De fortstår at det for mange er veldig intimt derfor oppfører de seg deretter, men for dem er det virkelig helt naturlig.

Anonymkode: 7723a...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke i det hele tatt.

Siden du er på denne siden regner jeg mer du har barn? En celleprøve er ingenting etter at du har vært gjennom alt det et svangerskap og fødsel innebærer, er ikke flaut/pinlig lenger engang ;)

For en lege er underlivet en like naturlig del av kroppen som hånden eller øret, de løfter ikke et øyebryn engang over å måtte se deg "der nede". De fortstår at det for mange er veldig intimt derfor oppfører de seg deretter, men for dem er det virkelig helt naturlig.

Anonymkode: 7723a...323

Ja har ett barn. Har vært innkallt mange ganger til celleprøve men aldri turd å stille opp til det.

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gidder du ta celleprøve, og du har tydeligvis ubeskyttet sex. Herlig. 

Anonymkode: 5c85c...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gidder du ta celleprøve, og du har tydeligvis ubeskyttet sex. Herlig. 

Anonymkode: 5c85c...8c5

Det et kan jo vere mannen som har hatt ubeskytta sex med nokon andre, også smitta hi... Men celleprøve er ein god idé, når hi først skal ligge der å sprike. 

Anonymkode: 92e37...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 23.53, Anonym bruker skrev:

Les en gang til,selvsagt skal jeg gjøre noe med det lurte på HVEM jeg skal kontakte.

Anonymkode: 0d760...47f

Du spør jo om du må ta av deg nedentil og vise blemmer etc., ikke videre smart du ?🙄

Anonymkode: 38fd3...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege er rett instans, ja :) Og hi: ta for guds skyld celleprøve samtidig! Det ER så viktig, det er ikke vondt, bare rart/ekkelt, og jeg kan vedde mye på at kreft i livmorhalsen blir vondere totalt sett enn en celleprøve, altså. 

Anonymkode: aa90a...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celleprøver er ikke vondt. Di bare børster litt inni der nå faktisk. 

Skjønner at det er kjedelig med sexy lege 😂 men du kan også be om at en kvinnelig lege på samme legekontor kam ta den. 

Lykke til!

Anonymkode: c71c1...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes kan vel bare påvises når du har utbrudd. Om du har disse blemmene hele tiden, så er det ikke herpes.

Om du skal ta prøve når du har utbrudd, må du jo klare å få en time ved utbrudd. På min legevakt er det minst 5-7 dagers ventetid på legetime, så har aldri klart å time timen samtidig.
Men det er jo mulig man kan få ø-hjelps time, ikke vet jeg.

Jeg har herpes selv, aldri fått det påvist, men etter symptomene å dømme, så kan det ikke være noe annet. Herpes kan heller ikke behandles, kan vel få noen tabletter og evt krem som kan lindre plagene, og gi et noe kortere forløp, men jeg har ikke brydd meg om å få dette. Har utbrudd som varer i ca 5 dager, så går det over av seg selv.

Anonymkode: 728a5...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 10.59, Anonym bruker skrev:

Du spør jo om du må ta av deg nedentil og vise blemmer etc., ikke videre smart du ?🙄

Anonymkode: 38fd3...898

Kommer jo med symtomer og forteller at det er blemmer,så nei burde ikke være nødvendig å kle av seg nei.

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herpes kan vel bare påvises når du har utbrudd. Om du har disse blemmene hele tiden, så er det ikke herpes.

Om du skal ta prøve når du har utbrudd, må du jo klare å få en time ved utbrudd. På min legevakt er det minst 5-7 dagers ventetid på legetime, så har aldri klart å time timen samtidig.
Men det er jo mulig man kan få ø-hjelps time, ikke vet jeg.

Jeg har herpes selv, aldri fått det påvist, men etter symptomene å dømme, så kan det ikke være noe annet. Herpes kan heller ikke behandles, kan vel få noen tabletter og evt krem som kan lindre plagene, og gi et noe kortere forløp, men jeg har ikke brydd meg om å få dette. Har utbrudd som varer i ca 5 dager, så går det over av seg selv.

Anonymkode: 728a5...79f

Fikk time på fredag men nå er utslettene gått vekk.

Anonymkode: 0d760...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo med symtomer og forteller at det er blemmer,så nei burde ikke være nødvendig å kle av seg nei.

Anonymkode: 0d760...47f

Jo, det er nødvendig. For sikker diagnose skal det taes prøve. Hvordan blemmene ser ut har og betydning. Utslettets varighet er og av betydning.Du kan forklare for legen og han kan anta, men ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 29900...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er nødvendig. For sikker diagnose skal det taes prøve. Hvordan blemmene ser ut har og betydning. Utslettets varighet er og av betydning.Du kan forklare for legen og han kan anta, men ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 29900...333

Men hva er poenget med å få en diagnose når det ikke finnes behandling som kan få bort sykdommen?

Anonymkode: 728a5...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...