Gå til innhold

Poio! Erfaringer? Selv om vi bor i nynorskland?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ok for å lære bokstaver og lese selv om han lærer nynorsk på skolen? 

Noen erfaringer? 

Erfaringer ellers? Bra læring? 

Anonymkode: e14a1...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaringer med appen, men det er ikke grammatikk den lærer bort først og fremst😉 Og en gjennomsnittlig unge har ingen problemer med å lære både nynorsk og bokmål, ihvertfall så lenge ikke foreldrene snakker en av delene veldig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbra app, vi har selv nynorsk på ungene, men barna har lært bokstaver og ord sjappt etter de har lekt seg med dette spillet! Bare å kjøre på 😊

Anonymkode: a31bc...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar! 

Har dere hart en plan på hvor lenge om gangen/dagen? Be de være på appen 10 min om dagen? Noen tanker?! 

Anonymkode: e14a1...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegod app!  Vår unge er på den 4-5 ganger i uka ca 10-20 min i slengen. Vi voksne synes og den er gøy :)

Anonymkode: 20385...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Superbra app, vi har selv nynorsk på ungene, men barna har lært bokstaver og ord sjappt etter de har lekt seg med dette spillet! Bare å kjøre på 😊

Anonymkode: a31bc...a70

Kanskje mor også kunne hatt nytte av den appen? 

Anonymkode: 97ffa...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kikket på denne og vurdert å kjøpe den. Er dette slik app som tilpasser seg "barnets nivå"? Ala multi smartøving osv? 

Dere som har den vil det fungere for to barn på ulikt nivå? En som går i første klasse og sliter litt med lesingen og ei som har siste året i barnehagen eller må vi da ha to profiler? 

Anonymkode: 9e2a5...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også kikket på denne og vurdert å kjøpe den. Er dette slik app som tilpasser seg "barnets nivå"? Ala multi smartøving osv? 

Dere som har den vil det fungere for to barn på ulikt nivå? En som går i første klasse og sliter litt med lesingen og ei som har siste året i barnehagen eller må vi da ha to profiler? 

Anonymkode: 9e2a5...33a

Ja, fungerer fint på begge. Min raste gjennom den etter han hadde gått en stund på 1 trinn også, å da gikk det superfort. Er jo og super mtp uttalelsen på bokstavene

Anonymkode: a31bc...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, fungerer fint på begge. Min raste gjennom den etter han hadde gått en stund på 1 trinn også, å da gikk det superfort. Er jo og super mtp uttalelsen på bokstavene

Anonymkode: a31bc...a70

Da spørs det om jeg må kjøpe denne. Sønnen har lært alle bokstavene og er god på bokstavlydene, men klarer ikke helt å knekke koden på å dra sammen lydene til ord. Korte ord går fint, men skulle gjerne gitt han litt selvtillit på dette feltet. Akkurat nå er han mest opphengt i at andre i klassen er mye flinkere enn han. 

Anonymkode: 9e2a5...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herr Sønn lærte seg små og store bokstaver på null komma niks med appen. Lesekoden er knekt for en god stund siden. Leser nå små bøker helt selv. Ligger på 2.-3.klassenivå. Skolestart til høsten.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnene min fikk den da han var 5 år. Er 6 nå. Han synes den var veldig kjedelig, og ville ikke spille 🤔 

Anonymkode: be55b...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...