Gå til innhold

Så flaut at vi valgte slik at alle har samme forbokstav på navnet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi kan såklart ikke gjøre noe med det! Men gud jeg skjems! 

Er livredd for kommentarer på det, og jeg gruer meg til foreldremøter hvor jeg må si alle navn høyt. 

Noen som har tips til en litt morsom måte å si det på? Så det ikke blir så innmari kleint 🤦‍♀️🤦‍♀️ Vet at folk kommenterer nok dette, så jeg føler jeg må ha et godt svar til hvorfor det er/ble sånn... 😓 Søren og at det ble slik... 

Anonymkode: b1800...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså..  Dette må jo være tull? Du kan jo ikke plutselig våkne opp en dag med en haug unger med samme forbokstav, og i samme alder? 

Har du fått trillinger? Siden du forventer at hele søskenflokken navngis på foreldremøte? 

Anonymkode: bef4a...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men først nå har vi hatt skolebarn. Og da satt vi og presenterte oss. Og det var da jeg tenkte «dette er så flaut». 

 

 

Anonymkode: b1800...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er flaut? 

Tenkte dere ikke på det da dere gav barna navn?

Anonymkode: 25d25...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har far,  jeg og to av barna samme forbokstav. 

Det var ikke planlagt,men ble slik siden det var de navnene vi likte. Eldste begynner på en annen bokstav. 

Har ikke tenkt en dag at det er flaut,og har heller aldri måtte presenterer hele gjengen på et foreldremøte.  

Anonymkode: 93257...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ingenting å være flau over? Om dere har seks barn og alle med samme forbokstav hadde jeg kanskje humret litt for meg selv, men ikke noe mer enn det, og det er da absolutt ikke noe dere skal skjemmes over? Jeg kan tenke meg mange navnekombinasjoner som er verre, altså. 

Hei! Jeg er mamma til Leah, Thea og Aneah. 

Hei! Jeg er mamma til Martine og Martin

Hei! Jeg er mamma til Tom-Andre, Karl-Andre og Rikard-Andre.

The list goes on.. Samme forbokstav er virkelig ikke noe folk flest tenker over.

Anonymkode: 34299...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en forelder presentert seg som mammaen til Johannes, Janne og Jenny hadde jeg ikke brydd meg et sekund om bokstavene i navnene. Helt seriøst. Dette er nok noe som er i ditt eget hode og et "problem" du skaper selv. 

Hadde derimot synes det var merkelig om du hadde begynt å forklare om hvorfor det var sånn. Det er jo ikke relevant for meg i det hele tatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine barn har samme forbokstav i navnene våres. Og har aldri fått kommentarer på det. Og tror ingen tenker over det.

Anonymkode: dcc6f...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en familie der navnene på voksne og barn begynner på Sti, Si, Si og Si. Skjønner jo at barnas navn ikke er tilfeldige (det er jo ikke navnene på mine heller, selv om de ikke matcher), men det er da ingenting flaut med det. 

Anonymkode: ef101...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan såklart ikke gjøre noe med det! Men gud jeg skjems! 

Er livredd for kommentarer på det, og jeg gruer meg til foreldremøter hvor jeg må si alle navn høyt. 

Noen som har tips til en litt morsom måte å si det på? Så det ikke blir så innmari kleint 🤦‍♀️🤦‍♀️ Vet at folk kommenterer nok dette, så jeg føler jeg må ha et godt svar til hvorfor det er/ble sånn... 😓 Søren og at det ble slik... 

Anonymkode: b1800...9aa

Dette klarer jeg ikke ta seriøst. Hvis du ikke tuller...  Dét  er jo det ALLER første man tenker på når man skal gi barna navn ! Om man vil ha lik eller ikke like forbokstaver. 

En litt morsom måte å si det på? Nei, du får jaggu si sannheten. 

Anonymkode: b4fa6...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å være flau over! Jeg hadde aldri tenkt over om noen hadde samme forbokstav på alle barna. 

Anonymkode: e3070...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn har samme forbokstav. Ikke planlagt i det hele tatt, men etter flere måneders diskusjoner var det kun ett navn vi kunne enes om til den yngste. Og det startet altså på samme bokstav som den eldstes navn. 

Jeg har ALDRI fått kommentarer på det. Folk flest bryr seg ikke om sånt.

Anonymkode: aa63d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan såklart ikke gjøre noe med det! Men gud jeg skjems! 

Er livredd for kommentarer på det, og jeg gruer meg til foreldremøter hvor jeg må si alle navn høyt. 

Noen som har tips til en litt morsom måte å si det på? Så det ikke blir så innmari kleint 🤦‍♀️🤦‍♀️ Vet at folk kommenterer nok dette, så jeg føler jeg må ha et godt svar til hvorfor det er/ble sånn... 😓 Søren og at det ble slik... 

Anonymkode: b1800...9aa

Vi gjorde det bevisst vi. Liker at det er "ryddig" og navn som passer sammen.

Anonymkode: d641a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi gjorde det bevisst vi. Liker at det er "ryddig" og navn som passer sammen.

Anonymkode: d641a...eee

Altså, både voksne og barna...

Anonymkode: d641a...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker fremdeles T-familien fra ungdomsskolen. Trond, Trine, Tord og Tove 😆.

Anonymkode: b265a...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2019 at 7:58 PM, Anonym bruker said:

Vi kan såklart ikke gjøre noe med det! Men gud jeg skjems! 

Er livredd for kommentarer på det, og jeg gruer meg til foreldremøter hvor jeg må si alle navn høyt. 

Noen som har tips til en litt morsom måte å si det på? Så det ikke blir så innmari kleint 🤦‍♀️🤦‍♀️ Vet at folk kommenterer nok dette, så jeg føler jeg må ha et godt svar til hvorfor det er/ble sånn... 😓 Søren og at det ble slik... 

Anonymkode: b1800...9aa

ser ikke no problem med det

Anonymkode: ff957...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe folk tenker så mye på. De registrerer det, og humrer litt av det kanskje, men jeg tviler på at de bryr seg så mye mer enn det.

Anonymkode: fccf6...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du møtt han onkelen til Henrik Ibsen som kalte sine barn nr. 9 til 12 for:

  • Nina
  • Tina
  • Ellef
  • Tollef

(Srsly!)

Anonymkode: a088c...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...