Gå til innhold

Jeg ønsker at mine barn skal få seg etnisk norske kjærester.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Just now, Anonym bruker said:

Jammen kjære tid... 

Jeg spurte ikke inn til hva reaksjonene ville være hos alle de 1,2 milliarder muslimene som finnes på jorden. Det var et spørsmål til henne, og hennes innlegg. Og hvor har jeg skrevet at muslimer er farlige?

Igjen: Vi må tillate at vi kan stille spørsmål mellom religionene, og til hverandre. Uten at man kaster seg inn i forsvarsposisjon og tar det som fordom og hat.

Anonymkode: 55f23...9ef

Oisann beklager at jeg ønsket og svare da. her var man visst hårsår! ønsket bare og være hyggelig og svare deg jeg men det var vel det dummeste jeg kunne gjort! Forsvare? Selvfølgelig forvarer jeg min religion på en sakelig måte og når du skriver i en tråd så må du da for pokker meg tåle at folk vil svare du sa at du var nyskjerrig og ville vite veien og gå du sa ingenting om at du ikke ønsket noe svar fra meg.

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Pashla skrev:

Fordom er et ord sammensatt av to ord, for+dom. At man dømmer på forhånd. Du så det som en klinkende klar mulighet allerede på forhånd at denne brukeren ville være mer restriktiv på bakgrunn av hennes tro - når tråden som helhet viser at det motsatte er tilfelle: ikke at muslimer er negative til kristne svigerbarn, men omvendt... Hva med å stille spørsmålet den veien i stedet, der er nok HELT andre som trenger å slippe tak i forsvarsposisjonen her.

Men det spiller jo ingen rolle hva tråden som helhet viser, når jeg stilte spørsmålet til ett individ? Og som du selv påpeker, så er ingen like selv om de tilhører samme trosretning. Og hun hadde jo helt tydelig ingen problemer med mitt spørsmål, så hvorfor hisser du deg opp?

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oisann beklager at jeg ønsket og svare da. her var man visst hårsår! ønsket bare og være hyggelig og svare deg jeg men det var vel det dummeste jeg kunne gjort! Forsvare? Selvfølgelig forvarer jeg min religion på en sakelig måte og når du skriver i en tråd så må du da for pokker meg tåle at folk vil svare du sa at du var nyskjerrig og ville vite veien og gå du sa ingenting om at du ikke ønsket noe svar fra meg.

Anonymkode: a8ee7...731

Beklager, jeg leste svaret ditt med en helt annen tone enn den det som var intensjonen fra din side 😉 Det er problemet med skriftlig kommunikasjon. Lett at det oppstår misforståelser. 

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i gjen hvor har jeg skrivd til deg at spørsmålet ditt handlet om hat og fordommer? Jeg prøvde bare og si at det går begge veier her. Det er like mange fordommsfulle etniske nordmenn som ikke etniske nordmenn!

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å i gjen hvor har jeg skrivd til deg at spørsmålet ditt handlet om hat og fordommer? Jeg prøvde bare og si at det går begge veier her. Det er like mange fordommsfulle etniske nordmenn som ikke etniske nordmenn!

Anonymkode: a8ee7...731

Fikk du ikke med deg svaret mitt lenger oppe?

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg denne tråden sporer helt av. men om enkelte her inne mener at invandrere eller muslimer er en fare for samfunnet så har jeg en del dokumentasjon som viser at etniske norske også er en veldig stor fare for samfunnet 

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/gravid-kvinne-lagt-inn-pa-sykehus---ble-spyttet-pa-og-bedt-om-a-dra-dit-jeg-kommer-fra/70825893/amp

https://www.aftenposten.no/norge/i/aPR1O/Innvandrere-mobbes-mest-pa-jobb

 

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg ønsker mine barn finner seg en kjæreste som er snill, hjelpsom og virkelig glad i mitt barn. 

Ønsker ikke muslim, da de har et helt annet syn på det meste ift det vi har.  Spesiellt kvinnesyn. Tror like barn, leker best... i hvertfall når det gjelder kultur og religion. 

 

Så ønsker en snill og god kjæreste til begge mine barn, der begge blir verdsatt og behandlet som likesinnede med sin partner.

troskap, stole på og respekt for hverandre og kjærlighet🥰

 

Anonymkode: 50663...861

Oioi her har du tydelighvis tatt veldig feil. Barna mine leker vær dag de har masse leker og mange venner. års kort på lekeland og badeland har de og! Og andre aktiviteter. Vi reiser på ferie flere ganger  i året! Du er virkelig tafatt om du tror at siden vi er muslimer så lar vi ikke barna leke! Omg blir aldri sett ned på som kvinne men blir isteden sett opp til av min nydelige mann. Kjærlighet og respekt gir vi til hverandre og til våre nydelige barn vær dag. Velger helt selv om jeg vil ha på hijaben og den har jeg valgt og bruke selv  velger selv hvordan jeg vil kle meg. Sånn er det i min familie og vennekrets synd du spekulerer og har slike fordommer mot muslimer. Jeg har heldighvis ikke slike tanker om andre religioner rase bekrund velger heller og være ett godt forbildet som muslim og mor og kone og menneske i samfunn.

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden, har jeg funnet ut... jeg håper at mine barn ikke finner seg en partner med fordomsfulle foreldre! Jeg kommer nemlig ikke til å klare å tilbringe timesvis i familiebesøk med mindre smarte folk som tror at mennesker med ulike hudfarge, etnisk bakgrunn eller religiøs bakgrunn er på den ene eller den andre måten...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigaste for meg er at borna mine finn seg nokon som respekterer alle menneske, og som elskar og respekterer borna mine. Og som ikkje har framandfrykt. 

Anonymkode: 6cdd7...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oioi her har du tydelighvis tatt veldig feil. Barna mine leker vær dag de har masse leker og mange venner. års kort på lekeland og badeland har de og! Og andre aktiviteter. Vi reiser på ferie flere ganger  i året! Du er virkelig tafatt om du tror at siden vi er muslimer så lar vi ikke barna leke! Omg blir aldri sett ned på som kvinne men blir isteden sett opp til av min nydelige mann. Kjærlighet og respekt gir vi til hverandre og til våre nydelige barn vær dag. Velger helt selv om jeg vil ha på hijaben og den har jeg valgt og bruke selv  velger selv hvordan jeg vil kle meg. Sånn er det i min familie og vennekrets synd du spekulerer og har slike fordommer mot muslimer. Jeg har heldighvis ikke slike tanker om andre religioner rase bekrund velger heller og være ett godt forbildet som muslim og mor og kone og menneske i samfunn.

Anonymkode: a8ee7...731

Misforstod du utrykket «like barn leker best»? 

Anonymkode: 82243...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper jeg klarer å lære barna mine å være sterke i seg selv. At de selv klarer å skille på hva som vil være bra for dem og at de aldri lar seg overstyre av en partner.

Mer enn det kan jeg ikke håpe på.. Det er da samme hvilken partner de velger, da jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt i utgangspunktet.

Har ingenting mot om de hadde blitt sammen med en muslim eller kristen, en fra Kenya eller Frankrike.. Er likegyldig så lenge de ikke blir konvertitter av slik jeg ser det av feil grunner.

Dersom de virkelig hadde trudd på en Gud/profet og dermed konverterer av tro så er det fint. Er det fordi de vil tekkes svigerfamilie/ektemann er det feil. For praktiserer de uten å virkelig tru på det, er det falskt og jeg har feilet. Da håpet mitt er nettopp at de skal være tro mot seg selv.

Selv er jeg ateist, men forventer ikke at mine barn skal ha min overbevisning. Håper de velger riktig for seg, ikke undergravet seg selv og at de blir lykkelige. Trur det er de fleste foreldres ønske for barna deres.

 

Anonymkode: d5aff...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper min datter finner en med samme verdier som henne, en som respekterer henne og andre, og som er glad i henne og bryr seg om henne😊

Jeg må si at jeg håper hun finner en som også kommer fra samme kultur som henne..

Anonymkode: 45d74...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Misforstod du utrykket «like barn leker best»? 

Anonymkode: 82243...7f9

Nei jeg misforstod det ikke men reagerte på måten du skriver du virker ganske fordommsfull. Det finnes kristene jøder hindu buddister og mennesker som ikke har en religion eller tro som gifter seg og skilles. og det er ikke alltid de skilles pågrunn av religion eller hva de måtte tro de har jo samme religion eller samme syn på ting men at de rett og slett vokser i fra hverandre. Eller av andre grunner. Derfår fungerer det ikke. Det finnes også etniske norske som er rasshøl og arroganter ikke alle er perfekte. Og jeg sa i fra til deg også angående kvinne syn. Det er ikke bare enkelte ikke praktiserende muslimer som ser ned på kvinner. En praktiserende normal muslim behandler konen og barna sine som gull vert jeg snakker av egen erfaring. og de ser opp til hverandre og hjelper hverandre. Det finnes sjalue kontrollerende psykopater som er kristene jøder hindu buddister ikke troende som behandler kvinner/konene mennene/mannen sine veldig dårlig også. 

 

hvordan vet du at muslimer ikke har noenting til felles med etnisk norske? Du vet at det finnes etnisk norske muslimer også? 

Selv om en tilhører en religion så kan mann også passr godt sammen!

Det virker som om du og andre her inne mener at muslimer jøder eller andre religioner annen bakrund ikke passer inn i fellesskapet noe som gjør meg kvalm.

Det er jo slike mennesker som ikke ønsker at invandrere eller mennesker med annen kultur/religion skal få bli en del av fellesskapet og inkluderes. og det verste av alt skyller mann på invandrerene/muslimene jødene hindu buddistene at de ikke ønsker og bli en del av norsk samfunn. 

For og være helt ærlig så er det faktisk ikke alltid så lett når folk har slikt hat/fordommer mot en. om folk hadde vært venneligere og hyggeligere og respektert hverandre så hadde det nokk vert lettere og bli en del av fellesskapet! 

En normal oppegående praktiserende muslim kan være ett like godt menneske om ikke bedre!

 

 

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så mye svar for et enkelt spørsmål. Det virket bare du misforstod når du breier ut om hvor mye leker dine barn har og hvor ofte dere drar på ferie. 

Ps: hvis du ser på anonym koden så er ikke jeg den du har diskutert med tidligere😊

Jeg spurte kun et enkelt spm. 

Jeg har selv innvandrer bakgrunn og jeg ønsker at mine barn helst skal finne seg en med vår etnisitet.

Jeg er muslim fra balkan men om de finner seg en med annen religion er ikke det så farlig. Bare med lik kultur. 

Det er MANGE (skal ikke påstå «de fleste» selv om det er min erfaring) innvandrere også som ikke ønsker at barna skal gifte seg med nordmenn. Så hvorfor «svir det» når ikke nordmenn ønsker at barna skal finne seg en innvandrer? 

 

Anonymkode: 82243...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har også tenkt tanken. Alle jeg vet om der den ene har utenlandsk opprinnelse fra et asiatisk land har forholdet blitt brutt etter en tid, noen lengre tid enn andre. Ser at det blir vanskeligheter for barna der den ene forelderen (særlig mor) reiser til hjemlandet for å ta vare på familie der, og blir borte i månedsvis. I et tilfelle jeg vet om sto mor i fare for å miste sitt norske statsborgerskap fordi hun hadde vært ute av landet for lenge.

Anonymkode: 2a276...681

Du mister ikke statsborgerskap av å være lege i utlandet, men du kan miste medlemskap i folketrygden. Her tror jeg du har misforstått noe.

Anonymkode: ee378...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Åj, så mye svar for et enkelt spørsmål. Det virket bare du misforstod når du breier ut om hvor mye leker dine barn har og hvor ofte dere drar på ferie. 

Ps: hvis du ser på anonym koden så er ikke jeg den du har diskutert med tidligere😊

Jeg spurte kun et enkelt spm. 

Jeg har selv innvandrer bakgrunn og jeg ønsker at mine barn helst skal finne seg en med vår etnisitet.

Jeg er muslim fra balkan men om de finner seg en med annen religion er ikke det så farlig. Bare med lik kultur. 

Det er MANGE (skal ikke påstå «de fleste» selv om det er min erfaring) innvandrere også som ikke ønsker at barna skal gifte seg med nordmenn. Så hvorfor «svir det» når ikke nordmenn ønsker at barna skal finne seg en innvandrer? 

 

Anonymkode: 82243...7f9

Oisann hvor er det i tråden jeg har sitert deg da? Det jeg kommenterte i førsteomgang var ikke ment til deg engang likevel velger du og sitere meg og svare provoserende. Du sier til meg du missforstod du utrykket like barn leker best. og da svarte jeg deg på en ganske meningsfylt sakelig måte. Har du ett problem med det? Man trenger ikke og komme fra samme land for og være lik! 

 

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Anonym bruker said:

Åj, så mye svar for et enkelt spørsmål. Det virket bare du misforstod når du breier ut om hvor mye leker dine barn har og hvor ofte dere drar på ferie. 

Ps: hvis du ser på anonym koden så er ikke jeg den du har diskutert med tidligere😊

Jeg spurte kun et enkelt spm. 

Jeg har selv innvandrer bakgrunn og jeg ønsker at mine barn helst skal finne seg en med vår etnisitet.

Jeg er muslim fra balkan men om de finner seg en med annen religion er ikke det så farlig. Bare med lik kultur. 

Det er MANGE (skal ikke påstå «de fleste» selv om det er min erfaring) innvandrere også som ikke ønsker at barna skal gifte seg med nordmenn. Så hvorfor «svir det» når ikke nordmenn ønsker at barna skal finne seg en innvandrer? 

 

Anonymkode: 82243...7f9

Og hvor har jeg sagt at det svir når ikke en nordmann ønsker at barna skal finne seg en innvandrer eller muslim eller en annen religion? Det eneste jeg har sakt er at det er kvalmende at enkelte mensker har så masse fordommer mot oss muslimer og andre religioner bakrund og oprinnelse. Islam er ingen rase men religion det finnes muslimer fra hele verden.

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg misforstod det ikke men reagerte på måten du skriver du virker ganske fordommsfull. Det finnes kristene jøder hindu buddister og mennesker som ikke har en religion eller tro som gifter seg og skilles. og det er ikke alltid de skilles pågrunn av religion eller hva de måtte tro de har jo samme religion eller samme syn på ting men at de rett og slett vokser i fra hverandre. Eller av andre grunner. Derfår fungerer det ikke. Det finnes også etniske norske som er rasshøl og arroganter ikke alle er perfekte. Og jeg sa i fra til deg også angående kvinne syn. Det er ikke bare enkelte ikke praktiserende muslimer som ser ned på kvinner. En praktiserende normal muslim behandler konen og barna sine som gull vert jeg snakker av egen erfaring. og de ser opp til hverandre og hjelper hverandre. Det finnes sjalue kontrollerende psykopater som er kristene jøder hindu buddister ikke troende som behandler kvinner/konene mennene/mannen sine veldig dårlig også. 

 

hvordan vet du at muslimer ikke har noenting til felles med etnisk norske? Du vet at det finnes etnisk norske muslimer også? 

Selv om en tilhører en religion så kan mann også passr godt sammen!

Det virker som om du og andre her inne mener at muslimer jøder eller andre religioner annen bakrund ikke passer inn i fellesskapet noe som gjør meg kvalm.

Det er jo slike mennesker som ikke ønsker at invandrere eller mennesker med annen kultur/religion skal få bli en del av fellesskapet og inkluderes. og det verste av alt skyller mann på invandrerene/muslimene jødene hindu buddistene at de ikke ønsker og bli en del av norsk samfunn. 

For og være helt ærlig så er det faktisk ikke alltid så lett når folk har slikt hat/fordommer mot en. om folk hadde vært venneligere og hyggeligere og respektert hverandre så hadde det nokk vert lettere og bli en del av fellesskapet! 

En normal oppegående praktiserende muslim kan være ett like godt menneske om ikke bedre!

 

 

Anonymkode: a8ee7...731

Her har du lagt ut om hvor fordomsfull jeg er KUN på bakgrunn av at jeg spurte om du misforstod et utrykk. Kanskje lære seg å se på anonymkodene. Eller trodde du «anonym» var en og samme person?

Anonymkode: 82243...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oisann hvor er det i tråden jeg har sitert deg da? Det jeg kommenterte i førsteomgang var ikke ment til deg engang likevel velger du og sitere meg og svare provoserende. Du sier til meg du missforstod du utrykket like barn leker best. og da svarte jeg deg på en ganske meningsfylt sakelig måte. Har du ett problem med det? Man trenger ikke og komme fra samme land for og være lik! 

 

Anonymkode: a8ee7...731

Heheh du har ikke sitert meg? Du sier jo selv at jeg har et dårlig kvinne syn, jeg vet tydeligvis ikke at muslimer kan ha likheter med etnisk norske. I tillegg gjør jeg deg kvalm fordi «jeg» mener at muslimer og jøder ikke passer inn i felleskapet. Kan du bare være så snill hvor jeg har sagt alt dette??? Du svarte på mitt lille spørsmål om et lite uttrykk. Også svarer du med «du». 

Kjære deg jeg gjentar igjen. Jeg har ikke dette synet du ønsker å prakke på meg. 

Anonymkode: 82243...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Her har du lagt ut om hvor fordomsfull jeg er KUN på bakgrunn av at jeg spurte om du misforstod et utrykk. Kanskje lære seg å se på anonymkodene. Eller trodde du «anonym» var en og samme person?

Anonymkode: 82243...7f9

? Har jeg lagt ut om at du er fordommsfull hvor er det jeg har sakt det? Jeg siterte anonymkode 861. Du har anonymkode 7f9. Så om du mener at du var anonym 861 så har du ikke bare utalt deg fordommsfull men gjort brudd på reglene her på forum! Du kan ikke vere to anonym du kan bare ha og bruke 1 anonym konto! 

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...