Gå til innhold

Jeg ønsker at mine barn skal få seg etnisk norske kjærester.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har blandingsbarn som dere så fint kaller det. Og de er de nydeligste barna i hele verden! Får også alltid kommentarer på hvor nydelige de er. Selv ønsker vi at gud vil sende den riktige kone og mann til de. vi ønsker at de blir gift med muslim da vi er muslimer. Men vi vil ikke tvinge de det er dem sitt valg! Og vi vil alltid være der for dem. Ps ønsker ikke og få rasistiske kommentarer fordi jeg er muslim og har verdens nydeligste barn! Takk.

Anonymkode: a8ee7...731

Men du ønsker altså ikke at barna dine gifter seg med en ateist? Eller kristen? Og det er ikke rasistisk?

Anonymkode: e9b27...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at ekteskap med for stor avstand i kultur, religion eller kvinnesyn kan være en ulempe. Så jeg tror et slikt ekteskap har dårligere odds enn et ekteskap der disse faktorene er like.

Når det er sagt har jeg en bror som er lykkelig gift med en dame fra sør Amerika. De har tre barn og et lykkelig familieliv. Så ulike kulturer trenger ikke være et hinder. 

Forøvrig er det lite interessant å diskutere sånt på DIB for debatten blir så polarisert og preget av idiot-utsagn på både høyre og venstre siden. 

Anonymkode: 388c3...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Men du ønsker altså ikke at barna dine gifter seg med en ateist? Eller kristen? Og det er ikke rasistisk?

Anonymkode: e9b27...691

Oisann hvor har jeg skrivd at jeg ikke ønsker det for mine barn? Det eneste jeg sa var at jeg ønsker at gud sender den riktige mann og kone til mine barn og at at jeg som mor og omsorgs person  ønsker at de er muslimer da jeg og min familie er det. Om denne personen har norskt pass eller ikke eller ikke er norsk eller er norsk  har jeg ikke uttalt meg om engang. Kanskje lurt og lese nøye i gjennom før du velger og svare! Kommer til og være der for mine barn uansett hva de velger men som muslim ønsker jeg selvsagt at de følger min og min manns og vår genrasjons fotspor!

Selv har jeg verdens nydeligste barn og de er blandings barn og får mange kommentarer på at de er nydelige. Og jeg er stolt over barna mine! Og har ingenting i mot om mine barn får barn med en som ikke er etnisk norsk får og si det sånn.

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 gutter og jeg håper de ikke får seg etnisk norske jenter fordi alle jeg kjenner, er skilte, mye puling around, må betale bidrag osv. 

😄🙄

... Som om de skal spørre meg. 

... Som om jeg spurte mora mi. 

Anonymkode: b1a94...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Jeg har 3 gutter og jeg håper de ikke får seg etnisk norske jenter fordi alle jeg kjenner, er skilte, mye puling around, må betale bidrag osv. 

😄🙄

... Som om de skal spørre meg. 

... Som om jeg spurte mora mi. 

Anonymkode: b1a94...766

Enig med deg!

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, ulenissen said:

Jeg driter i både etnisitet, kjønn og sosial bakgrunn. Det som er viktig er at de får omsorgsfulle snille kjærester som behandler mine barn med respekt.

Drittsekker kommer i alle varianter...

Denne tråden er jo ett godt ekempel på det!

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker også det for mine barn. Spesielt håper jeg de holder seg unna muslimer. 

Anonymkode: 6d94c...83f

Samme her.

Anonymkode: 54396...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Anonym bruker said:

Oisann hvor har jeg skrivd at jeg ikke ønsker det for mine barn? Det eneste jeg sa var at jeg ønsker at gud sender den riktige mann og kone til mine barn og at at jeg som mor og omsorgs person  ønsker at de er muslimer da jeg og min familie er det. Om denne personen har norskt pass eller ikke eller ikke er norsk eller er norsk  har jeg ikke uttalt meg om engang. Kanskje lurt og lese nøye i gjennom før du velger og svare! Kommer til og være der for mine barn uansett hva de velger men som muslim ønsker jeg selvsagt at de følger min og min manns og vår genrasjons fotspor!

Selv har jeg verdens nydeligste barn og de er blandings barn og får mange kommentarer på at de er nydelige. Og jeg er stolt over barna mine! Og har ingenting i mot om mine barn får barn med en som ikke er etnisk norsk får og si det sånn.

Anonymkode: a8ee7...731

*har ingenting i mot om mine barn gifter seg og får barn med ikke etnisk for og si det sånn* mente jeg

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Klarer ikke la være å svare. Jeg er selv muslim med tre vakre barn. Vi er dog muslimer fra et europeisk land. Jeg personlig hvis jeg kunne velge ( boe jeg ikke får sikkert lov til 😬🙈) ville valgt at mine barn giftet seg med en fra vårt land. Andre valg kommer heller ikke praktiserende kristne enn muslimer fra land som pakistan, somalia, Afganistan ol. Når det er sagt så tror jeg dette handler om kultur mer enn religion. Så synes faktisk det er litt sårt når noen her sier at de ikke ønsker st barna skal gifte seg med muslimer. Muslimer er mangt. Treffer dine barn mine barn så ville de nok ikke sett forskjellen, og blir vi svigerforeldre til en nors mann eller dame så tar vi gjerne et glass vin sammen til maten😉

Anonymkode: c0d40...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Klarer ikke la være å svare. Jeg er selv muslim med tre vakre barn. Vi er dog muslimer fra et europeisk land. Jeg personlig hvis jeg kunne velge ( boe jeg ikke får sikkert lov til 😬🙈) ville valgt at mine barn giftet seg med en fra vårt land. Andre valg kommer heller ikke praktiserende kristne enn muslimer fra land som pakistan, somalia, Afganistan ol. Når det er sagt så tror jeg dette handler om kultur mer enn religion. Så synes faktisk det er litt sårt når noen her sier at de ikke ønsker st barna skal gifte seg med muslimer. Muslimer er mangt. Treffer dine barn mine barn så ville de nok ikke sett forskjellen, og blir vi svigerforeldre til en nors mann eller dame så tar vi gjerne et glass vin sammen til maten😉

Anonymkode: c0d40...f00

Nå spør jeg kun av nysgjerrighet, ikke for å være angripende/frekk 😉 

La oss si at din sønn blir forelsket i en etnisk norsk kvinne. De elsker hverandre veldig høyt, behandler hverandre bra, og ønsker å dele livet sammen. Men, kvinnen ønsker ikke å bli muslim. Ville dere hatt noen reaksjoner på dette?

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Ok. Klarer ikke la være å svare. Jeg er selv muslim med tre vakre barn. Vi er dog muslimer fra et europeisk land. Jeg personlig hvis jeg kunne velge ( boe jeg ikke får sikkert lov til 😬🙈) ville valgt at mine barn giftet seg med en fra vårt land. Andre valg kommer heller ikke praktiserende kristne enn muslimer fra land som pakistan, somalia, Afganistan ol. Når det er sagt så tror jeg dette handler om kultur mer enn religion. Så synes faktisk det er litt sårt når noen her sier at de ikke ønsker st barna skal gifte seg med muslimer. Muslimer er mangt. Treffer dine barn mine barn så ville de nok ikke sett forskjellen, og blir vi svigerforeldre til en nors mann eller dame så tar vi gjerne et glass vin sammen til maten😉

Anonymkode: c0d40...f00

DETTE!!!!! Det eneste her som vi ikke gjør er at vi ikke drikker vin og annen alcohol og vi spiser ikke svin vi ber og praktiserer islam på "riktig måte" sier shahdah ber 5 ganger om dagen sier faster av mnd ramadan drar på pilgim til haji gir zadakh og mannen går i mosqeen ved fredags bønn. vi tvinger ingen. 

det er selvsagt "muslimer som velger og gå feil vei " og praktisere anderledes og tvinger og slår konene sine og de kaller vi ikke praktiserende muslimer. 

 

Når det kommer til kvinnesyn så vil jeg bare si for min og min familie og venner sin del at vi blir behandlet som prinsesser og ikke slaver.

 

Mange mennesker tror at vi er slaver og blir dårlig behandlet av vår mann bare fordi noen ikke praktiserende muslimer gjør det med sine koner.

Her i huset er det ofte min mann som laget mat og vasker hus og er med på og gi barna godt bad og leset for de på sengen og reiser på butikken og handler mat tar oss med ut på ferie aktiviteter shopping osv osv. Ingen har tvingt meg til og bruke hijab heller dette er noe jeg har stolt valgt selv! Det finnes mange dritt sekker her i verden og ikke alle muslimer er det. Men folk liker og dømme og spekulere uten og egenklig vite hva de driver med og det er utrolig umodent barnslig og ikke minst dårlige foreldre som sprer fremmed frykt vidre til barna slik at de lærer feil og blir like ille om ikke verre en foreldrene sine! 

 

For min og mannen min sin del ønsker vi og være gode forbilder for våre barn slik at de kan ta det videre til neste generasjon. Nøkkelen til fellesskap er og inkludere og ikke.diskriminere!  Om vi ønsker at verden skal bli bedre og vi ønsker det beste  må vi  alle respektere hverandre uansett bakrund rase  og religion mener nå jeg! Gir mann respekt så får man respekt. Ingen er perfekte.

 

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå spør jeg kun av nysgjerrighet, ikke for å være angripende/frekk 😉 

La oss si at din sønn blir forelsket i en etnisk norsk kvinne. De elsker hverandre veldig høyt, behandler hverandre bra, og ønsker å dele livet sammen. Men, kvinnen ønsker ikke å bli muslim. Ville dere hatt noen reaksjoner på dette?

Anonymkode: 55f23...9ef

Klart de ville, det fins jo bare én måte å være muslim på. Har du enda ikke skjønt at med det samme man får den merkelappen, blir man eksakt som en legofigur: støpt i samme form. Hjernen slutter å virke og man tar ikke inn ny info.

 

...nei, vent, det var visst når man fikk konto på DiB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pashla skrev:

Klart de ville, det fins jo bare én måte å være muslim på. Har du enda ikke skjønt at med det samme man får den merkelappen, blir man eksakt som en legofigur: støpt i samme form. Hjernen slutter å virke og man tar ikke inn ny info.

 

...nei, vent, det var visst når man fikk konto på DiB.

Er en del av det å oppnå større respekt og forståelse mellom religioner, å bli nektet å stille spørsmål? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og det er det da ikke noe galt i? Jeg vil si at nysgjerrighet og søken etter mer viten, nettopp er veien å gå. Men det er du kanskje ikke enig i?

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå spør jeg kun av nysgjerrighet, ikke for å være angripende/frekk 😉 

La oss si at din sønn blir forelsket i en etnisk norsk kvinne. De elsker hverandre veldig høyt, behandler hverandre bra, og ønsker å dele livet sammen. Men, kvinnen ønsker ikke å bli muslim. Ville dere hatt noen reaksjoner på dette?

Anonymkode: 55f23...9ef

Nei ikke i det hele tatt. Som sagt vi er muslimer, men lite praktiserende. Mine barn ville nok ha mer til felles med etniske nordmenn enn muslimer fra andre ikke europeiske land. Så igjen dette handler i mine øyne mer om kultur enn religion.

Anonymkode: c0d40...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Norge har vært flerkulturelt mye lengre enn resten av Norge. Riktignok har de ikke vært så mange muslimer her tidligere, men vi er vant til å håndtere og inkludere andre kulturer, vaner og tradisjoner. 

Hvem mine unger velger å innlate seg med, er helt opp til dem. Jeg håper og tror at jeg klarer å være åpen for det meste, så lenge de er jevnbyrdige og ikke hesjer med hverandre. Det finnes da virkelig norskættede menn som er ufine med damene sine, så jeg ser ikke at menn fra andre kulturer nødvendigvis er verre enn de «innfødte». Kjærlighet er uavhengig av grenser, nasjonalitet og etnisitet!

Anonymkode: da1c2...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei ikke i det hele tatt. Som sagt vi er muslimer, men lite praktiserende. Mine barn ville nok ha mer til felles med etniske nordmenn enn muslimer fra andre ikke europeiske land. Så igjen dette handler i mine øyne mer om kultur enn religion.

Anonymkode: c0d40...f00

Skjønner 😊 Takk for svar

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er en del av det å oppnå større respekt og forståelse mellom religioner, å bli nektet å stille spørsmål? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og det er det da ikke noe galt i? Jeg vil si at nysgjerrighet og søken etter mer viten, nettopp er veien å gå. Men det er du kanskje ikke enig i?

Anonymkode: 55f23...9ef

Hun hadde allerede besvart spørsmålet i selve innlegget sitt. Derfor framstår ditt spørsmål som kun provokasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Er en del av det å oppnå større respekt og forståelse mellom religioner, å bli nektet å stille spørsmål? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig, og det er det da ikke noe galt i? Jeg vil si at nysgjerrighet og søken etter mer viten, nettopp er veien å gå. Men det er du kanskje ikke enig i?

Anonymkode: 55f23...9ef

Ikke meg du spør men jeg er en stolt mor med blandingsbarn og gift med en ikke etnisk norsk. Jeg er selv norsk statsborger og født i norge men jeg er ikke etnusk norsk.

Spørsmålet ditt er om hvis en etnisk norsk kvinne og en muslimsk gutt blir forelsket. Og hvordan familien vil ta det og hvordan de vil føle?

Da kan jeg stille samme spørsmål tilbake til deg hvordan ville du tatt det følt det om du hadde barn som var sammen eller planlagte og gifte seg med en muslim?

Jeg kan faktisk ikke svare på det spørsmålet fordi vi er alle forskjellige 

Noen vil ta det dårlig og kanskje ikke ta det eller føle så godt om det og noen vil føle det er helt greit og noen vil føle det er kjempe bra. 

Det blir jo det samme som og spørre en muslim  kristen/jøde/hindu/buddist/eller en som ikke har noen religion eller tro. Alle er forskjellige og alle kan være fordommsfulle I GJEN praktiserende normale muslimer er ikke så farlige altså!

Anonymkode: a8ee7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem mine barn ønsker å dele livene sine med er virkelig ikke min business. 

Anonymkode: d177a...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Hun hadde allerede besvart spørsmålet i selve innlegget sitt. Derfor framstår ditt spørsmål som kun provokasjon.

I motsetning til ditt svar, da eller? 

Hun skrev at hun helst (hvis hun kunne velge) ønsket at hennes barn giftet seg med en person fra hjemlandet. Da er det lov å spørre, av nysgjerrighet. Å stille spørsmål og bli klokere er jo noe av det viktigste vi kan gjøre, i en verden hvor man dessverre ser mer og mer fremmedhat. 

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker mine barn finner seg en kjæreste som er snill, hjelpsom og virkelig glad i mitt barn. 

Ønsker ikke muslim, da de har et helt annet syn på det meste ift det vi har.  Spesiellt kvinnesyn. Tror like barn, leker best... i hvertfall når det gjelder kultur og religion. 

 

Så ønsker en snill og god kjæreste til begge mine barn, der begge blir verdsatt og behandlet som likesinnede med sin partner.

troskap, stole på og respekt for hverandre og kjærlighet🥰

 

Anonymkode: 50663...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør men jeg er en stolt mor med blandingsbarn og gift med en ikke etnisk norsk. Jeg er selv norsk statsborger og født i norge men jeg er ikke etnusk norsk.

Spørsmålet ditt er om hvis en etnisk norsk kvinne og en muslimsk gutt blir forelsket. Og hvordan familien vil ta det og hvordan de vil føle?

Da kan jeg stille samme spørsmål tilbake til deg hvordan ville du tatt det følt det om du hadde barn som var sammen eller planlagte og gifte seg med en muslim?

Jeg kan faktisk ikke svare på det spørsmålet fordi vi er alle forskjellige 

Noen vil ta det dårlig og kanskje ikke ta det eller føle så godt om det og noen vil føle det er helt greit og noen vil føle det er kjempe bra. 

Det blir jo det samme som og spørre en muslim  kristen/jøde/hindu/buddist/eller en som ikke har noen religion eller tro. Alle er forskjellige og alle kan være fordommsfulle I GJEN praktiserende normale muslimer er ikke så farlige altså!

Anonymkode: a8ee7...731

Jammen kjære tid... 

Jeg spurte ikke inn til hva reaksjonene ville være hos alle de 1,2 milliarder muslimene som finnes på jorden. Det var et spørsmål til henne, og hennes innlegg. Og hvor har jeg skrevet at muslimer er farlige?

Igjen: Vi må tillate at vi kan stille spørsmål mellom religionene, og til hverandre. Uten at man kaster seg inn i forsvarsposisjon og tar det som fordom og hat.

Anonymkode: 55f23...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jammen kjære tid... 

Jeg spurte ikke inn til hva reaksjonene ville være hos alle de 1,2 milliarder muslimene som finnes på jorden. Det var et spørsmål til henne, og hennes innlegg. Og hvor har jeg skrevet at muslimer er farlige?

Igjen: Vi må tillate at vi kan stille spørsmål mellom religionene, og til hverandre. Uten at man kaster seg inn i forsvarsposisjon og tar det som fordom og hat.

Anonymkode: 55f23...9ef

Fordom er et ord sammensatt av to ord, for+dom. At man dømmer på forhånd. Du så det som en klinkende klar mulighet allerede på forhånd at denne brukeren ville være mer restriktiv på bakgrunn av hennes tro - når tråden som helhet viser at det motsatte er tilfelle: ikke at muslimer er negative til kristne svigerbarn, men omvendt... Hva med å stille spørsmålet den veien i stedet, der er nok HELT andre som trenger å slippe tak i forsvarsposisjonen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...