Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Men ikke tåler smertestillende, og ikke kan gå på p-piller, hva er alternativet? Hvis man har så vondt at det er veldig plagsomt, og merker en forverring sammenlignet med for 6-12 mnd siden... Anonymkode: 7d1b1...14e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, TøffiTrynet☠ skrev: Operasjon? Men da må man jo operere 1 gang i året? Kan man fjerne livmora? Siden det kommer fra livmora, mener jeg... Anonymkode: 7d1b1...14e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da må man jo operere 1 gang i året? Kan man fjerne livmora? Siden det kommer fra livmora, mener jeg... Anonymkode: 7d1b1...14e Ja du kan fjerne livmora? Har du ikke vært hos gynekolog? Han må fortelle deg om alternativene. Anonymkode: 95ea0...5b9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #5 Skrevet 16. april 2019 Har du prøvd hormonspiral? Anonymkode: 07986...4d5
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 Endosøster her ✋ Har fjernet livmoren, men det i seg selv er ingen kur for endometriose. De klarer sjeldent å fjerne alt vev som har festet seg rundt om kring i buken, og ved hver eneste «menstruasjon» vil disse blø, uavhengig av om livmoren er der eller ei. Fjerner du eggstokker i tillegg vil det stoppe opp, men da kommer du i tillegg i overgangsalderen. Min ble fjernet fordi jeg blødde helt ekstremt i tillegg til smertene. Prøvde å gå på p-piller uten pause, men etter en stund begynte jeg å styrtblø uansett. Nå har jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere, men eggstokkene er på plass og jeg går kontinuerlig på p-piller for å hindre nye blødninger fra endovevet i buken. Har de sjekket at du ikke har adenomyose i tillegg? Hvis smertene dine kommer fra det vil nemlig hysterektomi kunne være en genial løsning. håper du får god hjelp og oppfølging uansett. Anonymkode: d7fd4...d37
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd hormonspiral? Anonymkode: 07986...4d5 kan ikke ha det Anonymkode: 01661...09e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Endosøster her ✋ Har fjernet livmoren, men det i seg selv er ingen kur for endometriose. De klarer sjeldent å fjerne alt vev som har festet seg rundt om kring i buken, og ved hver eneste «menstruasjon» vil disse blø, uavhengig av om livmoren er der eller ei. Fjerner du eggstokker i tillegg vil det stoppe opp, men da kommer du i tillegg i overgangsalderen. Min ble fjernet fordi jeg blødde helt ekstremt i tillegg til smertene. Prøvde å gå på p-piller uten pause, men etter en stund begynte jeg å styrtblø uansett. Nå har jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere, men eggstokkene er på plass og jeg går kontinuerlig på p-piller for å hindre nye blødninger fra endovevet i buken. Har de sjekket at du ikke har adenomyose i tillegg? Hvis smertene dine kommer fra det vil nemlig hysterektomi kunne være en genial løsning. håper du får god hjelp og oppfølging uansett. Anonymkode: d7fd4...d37 tkk for svar!!:) Anonymkode: 01661...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå