Gå til innhold

Hvis man har endometriose...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ikke tåler smertestillende, og ikke kan gå på p-piller, hva er alternativet? Hvis man har så vondt at det er veldig plagsomt, og merker en forverring sammenlignet med for 6-12 mnd siden...

Anonymkode: 7d1b1...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, TøffiTrynet☠ skrev:

Operasjon?

Men da må man jo operere 1 gang i året? Kan man fjerne livmora? Siden det kommer fra livmora, mener jeg...

Anonymkode: 7d1b1...14e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da må man jo operere 1 gang i året? Kan man fjerne livmora? Siden det kommer fra livmora, mener jeg...

Anonymkode: 7d1b1...14e

Ja du kan fjerne livmora? Har du ikke vært hos gynekolog? Han må fortelle deg om alternativene. 

Anonymkode: 95ea0...5b9

Skrevet

Har du prøvd hormonspiral?

Anonymkode: 07986...4d5

Skrevet

Endosøster her Har fjernet livmoren, men det i seg selv er ingen kur for endometriose. De klarer sjeldent å fjerne alt vev som har festet seg rundt om kring i buken, og ved hver eneste «menstruasjon» vil disse blø, uavhengig av om livmoren er der eller ei. Fjerner du eggstokker i tillegg vil det stoppe opp, men da kommer du i tillegg i overgangsalderen.

Min ble fjernet fordi jeg blødde helt ekstremt i tillegg til smertene. Prøvde å gå på p-piller uten pause, men etter en stund begynte jeg å styrtblø uansett. Nå har jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere, men eggstokkene er på plass og jeg går kontinuerlig på p-piller for å hindre nye blødninger fra endovevet i buken.

Har de sjekket at du ikke har adenomyose i tillegg? Hvis smertene dine kommer fra det vil nemlig hysterektomi kunne være en genial løsning.

håper du får god hjelp og oppfølging uansett.

Anonymkode: d7fd4...d37

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd hormonspiral?

Anonymkode: 07986...4d5

kan ikke ha det 

Anonymkode: 01661...09e

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endosøster her Har fjernet livmoren, men det i seg selv er ingen kur for endometriose. De klarer sjeldent å fjerne alt vev som har festet seg rundt om kring i buken, og ved hver eneste «menstruasjon» vil disse blø, uavhengig av om livmoren er der eller ei. Fjerner du eggstokker i tillegg vil det stoppe opp, men da kommer du i tillegg i overgangsalderen.

Min ble fjernet fordi jeg blødde helt ekstremt i tillegg til smertene. Prøvde å gå på p-piller uten pause, men etter en stund begynte jeg å styrtblø uansett. Nå har jeg fjernet livmor, livmorhals og eggledere, men eggstokkene er på plass og jeg går kontinuerlig på p-piller for å hindre nye blødninger fra endovevet i buken.

Har de sjekket at du ikke har adenomyose i tillegg? Hvis smertene dine kommer fra det vil nemlig hysterektomi kunne være en genial løsning.

håper du får god hjelp og oppfølging uansett.

Anonymkode: d7fd4...d37

tkk for svar!!:)

Anonymkode: 01661...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...