Gå til innhold

Dere som bor i Oslo og har skolebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datter begynner på skole i Oslo høsten 2020. Hvordan kan vi få vite hvilken skole hun skal begynne på? Det skal vel gå an å finne ut av ut fra hvilket område vi bor i?

Anonymkode: 34b2b...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bra link over. Men skolegrensene justeres litt stadig vekk, så helt sikker kan man ikke være, særlig dersom man bor nær et grenseskille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, bønni skrev:

Ja, bra link over. Men skolegrensene justeres litt stadig vekk, så helt sikker kan man ikke være, særlig dersom man bor nær et grenseskille. 

Hvor bor dere da? Er nogenlunde samme skole hvert år

Anonymkode: eee6a...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere da? Er nogenlunde samme skole hvert år

Anonymkode: eee6a...896

Bor i sentrum, ganske midt i mellom tre skoler. Det året vi hadde skolestarter var det i alle fall litt justeringer, så vi var ikke helt sikre på hvilken av de tre skolene vi kom til å havne på før de fikk brev i posten (tror det har med antall barn i området, endringer i skolenes kapasitet pga ombygginger og sånt). Men det kan godt hende det er mer stabilt enn jeg tror - og bort du godt innenfor grensene av en skolekrets blir det nok ingen forandring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere da? Er nogenlunde samme skole hvert år

Anonymkode: eee6a...896

Vi bor i Sogn studentby. Kom opp at det blir Tåsen skole, men grensene er ganske glidende. Kan man søke barnet inn på en annen skole eller må man ta den skolen man blir "tildelt"?

HI

Anonymkode: 34b2b...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får nok beskjed om å bli innskrevet på skolen dere bor nærmest og dersom dere ønsker en annen skole er det bare å søke på den. Vi bor midt i Oslo og ble først skrevet inn på en skole men ønsket en annen. Søkte og fikk plass der, men fikk svar først midt i sommerferien.

Anonymkode: 8de15...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer nyskjerrig på hvordan det går å bo midt i Oslo sentrum med barn, jeg🙂Jeg kunne ikke tenke meg å bo i Oslo overhodet😊Hilsen uvitende bondeknøl😊

Anonymkode: aa61b...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir mer nyskjerrig på hvordan det går å bo midt i Oslo sentrum med barn, jeg🙂Jeg kunne ikke tenke meg å bo i Oslo overhodet😊Hilsen uvitende bondeknøl😊

Anonymkode: aa61b...ff7

Det går kjempefint :-) Masse hyggelige boligområder i byen, selv innenfor ring 2. Bra det bor folk både her og ute der hvor du holder til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bønni skrev:

Det går kjempefint 🙂 Masse hyggelige boligområder i byen, selv innenfor ring 2. Bra det bor folk både her og ute der hvor du holder til ;-)

Sogn er jo IKKE sentrum da...

Anonymkode: e79cc...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, bønni skrev:

Det går kjempefint 🙂 Masse hyggelige boligområder i byen, selv innenfor ring 2. Bra det bor folk både her og ute der hvor du holder til ;-)

Sogn studentby ligger vel til og med utenfor ring 3, om jeg kjenner Oslo riktig. Er enig i at Oslo har mange fine steder for barn å vokse opp i, men Oslo sentrum er ikke en av dem altså - og der bor heller ikke du heldgivis 🤭

Anonymkode: b0df7...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 6.43, Anonym bruker skrev:

Sogn studentby ligger vel til og med utenfor ring 3, om jeg kjenner Oslo riktig. Er enig i at Oslo har mange fine steder for barn å vokse opp i, men Oslo sentrum er ikke en av dem altså - og der bor heller ikke du heldgivis 🤭

Anonymkode: b0df7...1ee

Sogn studentby ligger i ring 3. Rolig og fint område. Kunne aldri tenkt meg å bo sentrumsnært. Nå skal vi bare bo der totalt 3 år da (til samboer er ferdig å studere) og så er planen å flytte til Nord-Norge igjen 😍

HI

Anonymkode: 34b2b...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...