Gå til innhold

Hvor mye skriver dere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

.....på CV om hver jobb? 

Jeg tenker på under hver jobb dere har hatt. Navn på bedriften, sted og hvor lenge, står gjerne som overskrift, men hvor mye står det under? Kort om alle oppgaver? 

Eller står det lite annet enn sted og hva slags stilling, men du skriver mer utfyllende i søknaden? 

Anonymkode: 56ef0...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På CV har jeg bare skrevet hvor jeg jobbet, hva jeg jobbet som (stillingstittel) og hvor lenge. det skal ikke stå noe mer der. Hvis noen av mine tidligere jobber var relevant for den jobben jeg søkte, så skrev jeg noen ord om det i selve søknaden

Anonymkode: c1055...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sted og type stilling, og hvis det er relevant, bittelitt om innholdet. F eks slik:

2013-2019: Salheim barneskole, med fagene norsk, musikk, kroppsøving og engelsk

1999-2013: Kalsvik musikkskole, på områdene sang, musikkleik og korps

 

Anonymkode: ac5d8...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ikke stå mer? Jeg trodde arb.oppgavene skulle beskrives der som feks "DNB bank, kundebehandler, 2009-2015. Svarte på telefonhenvendelser, opprettet saker i systemet. Hadde også ansvar for den månedlige blabla, samt bidro med avdelingens blabla til den årlige revisjonen." Osv. 

Er det for mye altså? 

Anonymkode: 56ef0...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal det ikke stå mer? Jeg trodde arb.oppgavene skulle beskrives der som feks "DNB bank, kundebehandler, 2009-2015. Svarte på telefonhenvendelser, opprettet saker i systemet. Hadde også ansvar for den månedlige blabla, samt bidro med avdelingens blabla til den årlige revisjonen." Osv. 

Er det for mye altså? 

Anonymkode: 56ef0...13b

Det er for mye på cv. Om det er relevant for jobben du søker på tar du det med i søknaden.

Anonymkode: 7069f...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er for mye på cv. Om det er relevant for jobben du søker på tar du det med i søknaden.

Anonymkode: 7069f...215

Da har jeg visst gjort feil i alle år 🙄 takk for svar 

Anonymkode: 56ef0...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si meg uenig. Vi har med litt om hvilke arbeidsoppgaver, og vi jobber med blant annet å hjelpe andre å skrive CV. 

Anonymkode: 8dcd7...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I CV-en fører jeg opp utdanning og erfaring, i hver sin liste, med det nyeste først. Begynner du å bli voksen, så tar du kun med høyere utdanning, hvis du har det. Maks to linjer for hver post, årstall fra til, arbeidssted, og på neste linje kun stillingsbetegnelse. Sørg for at det ser ryddig ut. 

Har du relevant utdanning og erfaring  vil du bli spurt i intervju om hva du faktisk jobbet med. 

Mener jeg. 

Anonymkode: 2e6a5...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte nettopp en jobb med sånn elektronisk søknad, der fyllte man i CV på nett, og der var det kolonne for å i stikkordform skriv litt om hver jobb man hadde hatt. 

Anonymkode: 41be4...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv noen setninger om arbeidsoppgaver og ansvarsområder også. Kun stillingstittel sier leseren svært lite om hva du har gjort. Din CV kan være maks 2 sider.

Jeg jobber innen karriereveiledning så har litt peiling på dette 🤭

Anonymkode: c70ef...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver inn kort om mine nøkkeloppgaver i jobben. Ikke utdypende om alle småting jeg gjør, men de tingene som var mine ansvarsområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...