Gå til innhold

Forstår lite av foreldrepenger regler!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter stor pris på svar da jeg forstår ingenting av de nye reglene, selv om jeg leser og leser. 

Hva lønner det seg? "vi tenkte å ta 80 prosent men betyr dette at ukene til mor og far er annerledes enn ved 100 prosent? 

Anonymkode: e0422...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Mindre lønnsprosent gir flere uker.

Du må gå inn på nav sin kalkulator å regne på hva som lønner seg for dere. For noen lønner det seg med 100% lønn og heller noen uker ulønnet permisjon. Da sparer du selv ca 20% av lønna hver mnd til å leve for. Det avhenger av inntekt osv.

Anonymkode: 492e6...058

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Setter stor pris på svar da jeg forstår ingenting av de nye reglene, selv om jeg leser og leser. 

Hva lønner det seg? "vi tenkte å ta 80 prosent men betyr dette at ukene til mor og far er annerledes enn ved 100 prosent? 

Med dagens nye rigide og lite fleksible regler så får mor kun 6 uker lengre permisjon med å velge 80 % dekningsgrad. Man tjener totalt sett mest på å ta ut 100 % dekningsgrad. 

Jeg har valgt 100 % dekningsgrad til tross for at far ikke kan ta ut fedrekvoten (Han studerer og kan ikke ta ut fedrekvoten pga da blir han forsinket i studiet og må søke gjenopptak av AAP)

Så det blir vel noen mnd ulønnet permisjon på meg.

Flott at de nye reglene skal sette en standard for hva som er best for alle familier 

Anonymkode: 8f2b5...697

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fedrekvoten er 16 uker med 100 % dekningsgrad og 19 uker med 80 % dekningsgrad 

Anonymkode: 8f2b5...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...