Gå til innhold

Konfirmant 2019? Noen gode tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har konfirmant i 2020.

Vi er ingen stor familie. Blir totalt 17 gjester. Max. 

Ingen sang familie, så synging er utelukket.

Tenker en bilde-slide-show.

Tenker ett videoklipp-show der små små snutter fra tidlige år er med. 

-eller blir det for mye? 

Hverken mor eller far er talere. Så hva gjør vi? Dropper tale eller tar "powerpoint" tale? Eller blir det for dumt? 

-jeg som mor kommer til å grine fra første ord om jeg må holde tale.....

Jeg scrappet en del før, men greier det ikke lenger. Men føler jeg "bør"...... men det er dyrt med fin pynt og sånn..... er det innafor å bestille fotobok til konfirmanten med pynt og bilder fra oppvekst? 

Alle gode tips og råd tas imot ned TAKK.....

Anonymkode: cd4a2...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg tenkt på det før hadde jeg laget et scrapalbum og hatt med første lue, osv. 

Kom på det for en uke siden, har ikke sjans å rekke det nå😅 Så jeg skal finne frem babyalbumet, oppdatere det og sette frem sko og lue fra han var baby. Kanskje noe mer og. 

Blir ikke tale eller sang her heller. 

Anonymkode: 290ec...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har konfirmant i 2020.

Vi er ingen stor familie. Blir totalt 17 gjester. Max. 

Ingen sang familie, så synging er utelukket.

Tenker en bilde-slide-show.

Tenker ett videoklipp-show der små små snutter fra tidlige år er med. 

-eller blir det for mye? 

Hverken mor eller far er talere. Så hva gjør vi? Dropper tale eller tar "powerpoint" tale? Eller blir det for dumt? 

-jeg som mor kommer til å grine fra første ord om jeg må holde tale.....

Jeg scrappet en del før, men greier det ikke lenger. Men føler jeg "bør"...... men det er dyrt med fin pynt og sånn..... er det innafor å bestille fotobok til konfirmanten med pynt og bilder fra oppvekst? 

Alle gode tips og råd tas imot ned TAKK.....

Anonymkode: cd4a2...904

vi skal ha første søndagen i mai nå

alt at har vi bestilt, gutten ønsket seg kina mat og får det

blir 3 sanger og 2 taler

76 gjester ( 45 på middag ,søskenbarn med familie kommer på kake og kaffe)

vi skal dele en video fra han var 6mnd til nesten 15

 

vær ute i god tid med og bestille, vi bestilte nesten 2 år før, maten bestilte vi i november i fjor, kakene baker vi selv + noen i familie, her er det manchester united team, da gutten ønsket det, er jo hans dag tross alt

 

Anonymkode: eb42f...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt lokale og mat. Det var alle de små tinga. . 

Velkomstdrink....alikoholfri so klart....tenker type mozell ol i pene glass...blir litt stilig. ikke alkohol nei.

 

Hva med ballonger...tenker blåse opp med helium, så de lager  "bukett" feks på hver side av bordet. 

Hva med tale......bør mor holde tale?? 

 

Anonymkode: cd4a2...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Noen som nettopp har vert i konfirmasjon og som har noen stalltips? 

 

Anonymkode: cd4a2...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎04‎.‎2019 den 22.34, Anonym bruker skrev:

Jeg har konfirmant i 2020.

Vi er ingen stor familie. Blir totalt 17 gjester. Max. 

Ingen sang familie, så synging er utelukket.

Tenker en bilde-slide-show.

Tenker ett videoklipp-show der små små snutter fra tidlige år er med. 

-eller blir det for mye? 

Hverken mor eller far er talere. Så hva gjør vi? Dropper tale eller tar "powerpoint" tale? Eller blir det for dumt? 

-jeg som mor kommer til å grine fra første ord om jeg må holde tale.....

Jeg scrappet en del før, men greier det ikke lenger. Men føler jeg "bør"...... men det er dyrt med fin pynt og sånn..... er det innafor å bestille fotobok til konfirmanten med pynt og bilder fra oppvekst? 

Alle gode tips og råd tas imot ned TAKK.....

Anonymkode: cd4a2...904

Vi hadde nettopp konfirmasjon for eldstemann. Var 21 gjester og hadde det ikke hjemme - bestilte lokale rett etter påske i fjor, og da var det mange steder som begynte å bli oppbestilt, så hvis du skal ha lokale bestill nå.

Vi hadde ikke sanghefte, men tante og onkel til konfirmanten laget en sang til han. Mannen (pappaen) holdt en kort tale før vi viste en film/bildefremvisning laget med iMovie med bilder, filmklipp med tekst og musikk fra hans oppvekst frem til i dag. Det satte han stor pris på (godt tips; begynn i god tid, det tar lengre tid enn man tror å lage til;-))

Lagde fotobok til han med bilder fra fødsel til i dag som lå på gavebordet og som gjestene kunne se i og skrive en liten hilsen i helt bak.

Lagde også en kahoot med spm om konfirmanten som vi hadde før kakene, det var veldig kjekt:-) Kjøpte inn gull-sølv og -bronsemedaljer i sjokolade til 1., 2. og 3. plass:-)

Anonymkode: 9d1c2...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi hadde nettopp konfirmasjon for eldstemann. Var 21 gjester og hadde det ikke hjemme - bestilte lokale rett etter påske i fjor, og da var det mange steder som begynte å bli oppbestilt, så hvis du skal ha lokale bestill nå.

Vi hadde ikke sanghefte, men tante og onkel til konfirmanten laget en sang til han. Mannen (pappaen) holdt en kort tale før vi viste en film/bildefremvisning laget med iMovie med bilder, filmklipp med tekst og musikk fra hans oppvekst frem til i dag. Det satte han stor pris på (godt tips; begynn i god tid, det tar lengre tid enn man tror å lage til;-))

Lagde fotobok til han med bilder fra fødsel til i dag som lå på gavebordet og som gjestene kunne se i og skrive en liten hilsen i helt bak.

Lagde også en kahoot med spm om konfirmanten som vi hadde før kakene, det var veldig kjekt:-) Kjøpte inn gull-sølv og -bronsemedaljer i sjokolade til 1., 2. og 3. plass:-)

Anonymkode: 9d1c2...e91

En annen onkel + besteforeldrene holdt også taler.

Anonymkode: 9d1c2...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...