Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Unnskyld språkbruken i overskriften. Men det er det jeg føler nå. Min mamma har fått livmorhalskreft, vært igjennom 3 cellegiftbehandlinger nå, de sier den er agressiv,men den har ikke spredd seg, er lokalisert kun i livmoren såvidt jeg har skjønt, så sitter ikke i andre organer, hun har sluttet å blø, det gjorde hun etter første runde. Det MÅ vel være positivt? Eller..? Hun er kun 54 år gammel. Er så jævlig å se på det hun går igjennom nå, uvissheten, redselen osv. Nå må vi bare vente til ny undersøkelse for å se om svulsten har krympet. Mine dager er opp og ned, nå hadde jeg pappa på besøk, tøfft å snakke med han og hvordan han opplever det, vondt å se. Så nå datt jeg litt sammen, småkvalm, tung i kroppen, på gråten bare jeg tenker på det. Derfor jeg skriver her nå,må bare få det ut et sted. Jeg virkelig hater den sykdommen. Er det noen som kan komme med oppløftende ord her, da hadde dere vært snille har skrevet om det her før, så kanskje dere kjenner igjen det. Anonymkode: 4d6c1...e54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Først og fremst, stor klem til deg❤️ Jeg jobber med kreftbehandling og det at det ikke har spredd seg er jo veldig positivt da. Vær der så mye du kan for din kjære mamma og stå sammen som en familie. Dette er tøft for absolutt alle involverte. Anonymkode: c49a0...d71
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Først og fremst, stor klem til deg❤️ Jeg jobber med kreftbehandling og det at det ikke har spredd seg er jo veldig positivt da. Vær der så mye du kan for din kjære mamma og stå sammen som en familie. Dette er tøft for absolutt alle involverte. Anonymkode: c49a0...d71 Tusen takk for klemmen. Det er godt. Jeg vet at du ikke kan svare på det, men spør forde. Er prognosene gode når det gjelder livmorhalskreft? Jeg vet godt at du ikke har noe fasit, men du ser vel litt av hvert når du jobber med kreftbehandling, føler vi ikke får noe særlig svar, men skjønner at de ikke kan si noe med sikkerhet. Takk igjen. Hi Anonymkode: 4d6c1...e54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Huff, det er grusomt å være pårørende for kjære med kreft. 💔 Er det livmorhalskreft eller livmorkreft? Har ikke moren din fulgt celleprøveprogrammet hvert 3. år? når det først et utviklet til kreft så et dette kreftformen veldig hissig. Det betyr selvfølgelig ikke at ingen blir bra av den men prognoser på livmorhalskreft er dårligere enn mange andre kreftformer. Håper mammaen din kommer seg igjennom denne tøffe behandlingen. Klem Anonymkode: f69e5...459
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for klemmen. Det er godt. Jeg vet at du ikke kan svare på det, men spør forde. Er prognosene gode når det gjelder livmorhalskreft? Jeg vet godt at du ikke har noe fasit, men du ser vel litt av hvert når du jobber med kreftbehandling, føler vi ikke får noe særlig svar, men skjønner at de ikke kan si noe med sikkerhet. Takk igjen. Hi Anonymkode: 4d6c1...e54 Det er dessverre helt umulig for meg å svare på når ikke jeg vet stadiet på kreften. Men det skal sies at livmorhalskreft lokalt i livmorhals generelt sett har god prognose. Her har du en link hvor du kan lese litt om livmorhalskreft generelt, stadier, prognose osv http://oncolex.no/GYN/Diagnoser/Livmorhals Denne siden er egentlig ment for helsepersonell så kan kanskje være litt vanskelig å forstå ord og uttrykk. Anonymkode: c49a0...d71
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Huff, det er grusomt å være pårørende for kjære med kreft. 💔 Er det livmorhalskreft eller livmorkreft? Har ikke moren din fulgt celleprøveprogrammet hvert 3. år? når det først et utviklet til kreft så et dette kreftformen veldig hissig. Det betyr selvfølgelig ikke at ingen blir bra av den men prognoser på livmorhalskreft er dårligere enn mange andre kreftformer. Håper mammaen din kommer seg igjennom denne tøffe behandlingen. Klem Anonymkode: f69e5...459 Nei, det er dessverre ikke det hun har gjort. Ja, det er helt jævlig, uvissheten og alt som følger med. Takk for klemmen. Hi Anonymkode: 4d6c1...e54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er dessverre helt umulig for meg å svare på når ikke jeg vet stadiet på kreften. Men det skal sies at livmorhalskreft lokalt i livmorhals generelt sett har god prognose. Her har du en link hvor du kan lese litt om livmorhalskreft generelt, stadier, prognose osv http://oncolex.no/GYN/Diagnoser/Livmorhals Denne siden er egentlig ment for helsepersonell så kan kanskje være litt vanskelig å forstå ord og uttrykk. Anonymkode: c49a0...d71 Usikker på stadiet selv, men det er sagt livmorhalskreft, svulst på 3 cm, men som sagt så sier de liksom ikke så mye. Takk for link, er helsepersonell selv, så skjønner noe der ihvertfall. Jeg må slutte å lese/google egentlig, gjør det bare vondt værre. Akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Håper de neste ukene går fort så vi får vite hvordan cellegiften har "jobba". Takk igjen dere. Hi Anonymkode: 4d6c1...e54
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 Hei kjære deg ❤ Vil bare sende mine tanker og bønner din vei. Jeg ber om at moren din får den styrken hun trenger tilå bekjempe dette. Du er hennes klippe nå, så dette skal dere komme igjennom. Enda sterkere. Livet går ikke alltid den veien vi håper. Vi møter utfordringer hele livet. Jeg har stor tro på at dette skal gå bra. Vær.flinke å følg opp. Gå gjerne privat om det er nødvendig. Ikke vent for lenge ❤❤ Klem til dere Anonymkode: ca0fd...55c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Sender deg en god klem ❤️ Kreft er noe dritt 😢 Krysser fingre for at det går bra 🍀 Anonymkode: fefb5...b0f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Min mor hadde livmorhalskreft for snart 20 år siden. Hun fikk fjernet alt, men er usikker på selve behandlingen. Hun ble kreftfri og lever fortsatt i dag. Kreft er noe dritt å ha. Får håpe behandlingen hjelper moren din ❤️ Anonymkode: 64ae0...c53
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 Helt enig. Faens kreft! Stor klem til deg! ♥️ Anonymkode: 4fcdd...92e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2019 #12 Skrevet 15. april 2019 Jeg er enig; faens kreft!! Min mamma har hjernekreft, uhelbredelig sådann. Den flotte, gode, spreke mammaen min er blitt en skygge av seg selv.. Kognitivt og mentalt er hun helt ugjenkjennelig. Vi vet det går mot slutten nå, men ikke hvor lenge hun har igjen. Selv om jeg er over 40 år, er jeg ikke klar for livet uten min kjære mamma❤ #fuckcancer Anonymkode: ca4e0...01b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig; faens kreft!! Min mamma har hjernekreft, uhelbredelig sådann. Den flotte, gode, spreke mammaen min er blitt en skygge av seg selv.. Kognitivt og mentalt er hun helt ugjenkjennelig. Vi vet det går mot slutten nå, men ikke hvor lenge hun har igjen. Selv om jeg er over 40 år, er jeg ikke klar for livet uten min kjære mamma❤ #fuckcancer Anonymkode: ca4e0...01b Uff, mine tanker går til deg. Trist å høre. Man er aldri for gammel til å leve uten mamman sin. Jeg er selv tidlig i 30 årene, men føler meg som et lite barn, vil bare ha mamnan min. Vi har ikke fått den beskjeden, at det er uhelbredelig, det må være fryktelig, så vi har jo et lite håp, selv om jeg har sett for meg alt som kan skje. Kjenner jeg er tung i kropoen i dag, litt sånn deppa, men må forsøke å ikke tenke på det, skal på jobb og da får jeg vel tankene litt bort igjen.Tusen takk for klemmer dere. Hi Anonymkode: 4d6c1...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå