Gå til innhold

Notre Dame brenner!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk! 😭😭😭

Anonymkode: 421ba...be2

Skrevet

Sitter og ser det... helt grusomt!

Skrevet

Grusomt :o ! Mon tro om det er uhell, eller påtent!??? 

Anonymkode: 7669e...41b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grusomt :o ! Mon tro om det er uhell, eller påtent!??? 

Teorien er at det startet i forbindelse med renovering. 

Men hvis det skulle være påtent, så vil de ansvarlige lynsjes av hele Paris, kan jeg tenke meg

Anonymkode: da285...6d7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Teorien er at det startet i forbindelse med renovering. 

Men hvis det skulle være påtent, så vil de ansvarlige lynsjes av hele Paris, kan jeg tenke meg

De finner vel ut av det.. Skjønner i så fall ikke åssen noen kan være så uforsiktige. 

Skrevet

Her hvor jeg bor ble byens eldste bygning påtent ved en feil/et uhell i utførelsen av varme arbeider like ved. (Tror man la noe asfalt eller brustein). Og det var ei trebrygge som var ca 200 år gammel... helt forferdelig.

Anonymkode: 364f8...695

Skrevet

Nå er det mest sannsynlig oppstått i forbindelse med restaurering og legging av papp på taket. At en brann kan oppstå da er fullt mulig, og brannen er nok ett arbeidsuhell som ingen med onde hensikter har startet.

Anonymkode: e94cb...28b

Skrevet

Trist å se spiret kollapse

Anonymkode: aa393...11d

Skrevet

Hvorfor er dere så triste? Her inne er det jo flest folk som ikke bryr seg om kirke og kristne verdier... det er en katedral som brenner, det blir snakket om Gud der. 

Anonymkode: c9c29...bec

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dere så triste? Her inne er det jo flest folk som ikke bryr seg om kirke og kristne verdier... det er en katedral som brenner, det blir snakket om Gud der. 

Åh, hold opp.

Notre Dame er en historisk bygning som ble påbegynt på 1100-tallet. Det er snakk om en uvurderlig kulturarv, og historisk er det et enormt tap. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For normale oppegående mennesker så er det helt vanlig å kunne ha to tanker i hodet samtidig, noe jeg ikke regner med at du klarer

Anonymkode: aa393...11d

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du like dum i virkeligheten som du fremstår her inne? I så fall synes jeg synd på deg for da finnes det ikke håp...

Anonymkode: b1f33...df0

Skrevet

Bryr meg faktisk ikke litt en gang... Det er bare ett bygg. 

Anonymkode: 5148b...af6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De finner vel ut av det.. Skjønner i så fall ikke åssen noen kan være så uforsiktige. 

Hvordan vet du at noen har vært uforsiktige?

Branner kan oppstå, også i gamle bygg faktisk. Det er kanskje greit å vente mer enn noen timer etter at brannen starta før man begynner å komme med beskyldninger?

Anonymkode: c9f31...ff9

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Dette er et stykke eldgammel historie som aldri kan fåes tilbake. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synd for deg at du er så snever. For å forstå nåtiden må man forstå fortiden, og da må vi ta vare på kulturarven. 

Anonymkode: b1f33...df0

Skrevet

Jeg synes det er forferdelig trist. Har vært der flere ganger, og opplevelsen var like mektig hver gang. Kristen eller ei, så var dette en historisk bygning med uvurderlig verdi. 

Skrevet
1 minutt siden, Kira skrev:

Jeg synes det er forferdelig trist. Har vært der flere ganger, og opplevelsen var like mektig hver gang. Kristen eller ei, så var dette en historisk bygning med uvurderlig verdi. 

Enig!

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg finnes ikke kristen, men at en bygning de brukte 200 år på å bygge, for 1000 år siden, er det vannvittig trist at står i brann.

Det har ingenting med gud å gjøre, det har med vår kulturarv å gjøre...

Har du vært i Notre Dame? Selv for en som ikke tror på Gud er det utrolig å se hva de fikk til. Størrelsen, byggverket er enormt, alle statuene, glassmaleriene, det er virkelig fantastisk å se altså. De kommer selvfølgelig til å restaurere og bygge opp igjen, men det er ikke helt det samme å se hva de kan lage i dag som er kopi, og hva de faktisk klarte å lage for så lenge siden, uten dagens hjelpemidler.

Anonymkode: f20c9...c1c

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kulturelle analfabeter kan man ikke bruke energi på. 

Anonymkode: aa5ae...040

Skrevet

Regner med at det har vært bybranner x flere opp gjennom hundreårene i Paris også. Utrolig at katedralen har klart seg gjennom alle disse for å stå i full fyr nå. Helt tragisk. 😳😥

Skrevet

Utrolig trist! Jeg har vært der én gang, og det var en stor opplevelse. Jeg fikk faktisk tårer i øynene der jeg gikk rundt, for alt var så stort og imponerende, og det var noe helt spesielt med stemningen i katedralen. 

Anonymkode: b2d08...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...