Gå til innhold

Hva er vanlig konfirmasjonsgave?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er invitert i konfirmasjon til en klassevenninne hun nesten ikke er sammen med. Hva er normal pengesum å gi? Jeg aner ikke selv.. 

Anonymkode: 041ac...95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

400,- ?

Anonymkode: 24b09...557

Skrevet

I vår krets er der vanlig å gi 100kr til venninner/venner. 200kr om foreldrene kjenner hverandre også.

Anonymkode: 6c958...8cb

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I vår krets er der vanlig å gi 100kr til venninner/venner. 200kr om foreldrene kjenner hverandre også.

Anonymkode: 6c958...8cb

Også når du er invitert med på festen? Eller var det jeg som misforsto? Om ikke hun skal på festen, er jeg enig at 100 eller 200 er nok i massevis 😉😊Men om det er middag så ville jeg kanskje gitt 400,- 👍

Anonymkode: 24b09...557

Skrevet

Om hun skal i selskapet ville jeg gitt 4-500 kr.

Anonymkode: 89c35...20a

Skrevet

Datteren min fikk 300-400 av venninner som var invitert på festen (men hun inviterte ingen som hun ikke er mye sammen med). 

Skrevet

Hun skal på festen, ja. Dvs. middag og kaker, regner jeg med. Jeg har dårlig råd. Er 350,- kr innafor? Dette er en veldig velstående familie, er redd kontrasten er stor mellom oss. Vil ikke virke frekk eller gjerrig.. De var sammen da de var mindre, men har mistet kontakten nå, egentlig.

Anonymkode: 041ac...95b

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skal på festen, ja. Dvs. middag og kaker, regner jeg med. Jeg har dårlig råd. Er 350,- kr innafor? Dette er en veldig velstående familie, er redd kontrasten er stor mellom oss. Vil ikke virke frekk eller gjerrig.. De var sammen da de var mindre, men har mistet kontakten nå, egentlig.

Anonymkode: 041ac...95b

Ja, det er kjempefint, 300 er og veldig greit.

Anonymkode: c06d3...93f

Skrevet

300kr er veldig innafor.

Jeg hadde aldri reagert på hvilken sum sønnen min fikk av noen, ikke han heller. 

I bursdager her har noen gitt 50kr andre 200kr, ikke noe samtaleemne. Aldri hørt noen av verken han eller hans kamerater har klaget på en gave!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I vår krets er der vanlig å gi 100kr til venninner/venner. 200kr om foreldrene kjenner hverandre også.

Anonymkode: 6c958...8cb

Her gir de sånne summer i bursdagsgave. På småtrinnet. Dessverre. 

Jeg hadde nok gitt minst 300,- i konfirmasjonsgave uansett. 

Anonymkode: 754c4...f79

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her gir de sånne summer i bursdagsgave. På småtrinnet. Dessverre. 

Jeg hadde nok gitt minst 300,- i konfirmasjonsgave uansett. 

Anonymkode: 754c4...f79

200,- i bursdagsgave! Himmel og hav. Jeg synes 200,- er innafor som gave. Hvis de ikke takker for gave uansett sum har de dårlig folkeskikk og det setter dem i et dårlig lys. Ikke gi mer enn du har råd til.

Anonymkode: ce467...fcb

Skrevet

Ok, takk for svar, alle. Trodde kanskje jeg måtte ut med 4-500 kr. 

Anonymkode: 041ac...95b

Skrevet

her er det 500

Anonymkode: a44fa...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...