Gå til innhold

Den saken om flyvertinner idag...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare jeg som tenker st dette er veldig overdrevent?! Når jeg leser overskriften trodde jeg det gjaldt sexfiksering av kvinnen, men det er jo det motsatte..? De vil ha mest mulig naturlig sminke...

eller er det noe jeg har oversett?

Anonymkode: bfd3b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg stusset på, som ikke kom helt frem i saken syns jeg, var om det er slik at man MÅ ha sminke på seg. Hvis det er saken, så er det noe å reagere på. At de har regler for hvor mye sminke man har lov å ha på seg, syns jeg er helt OK.

Anonymkode: b903a...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme, men såvidt jeg kan se kreves det at kvinner bruker foundation og øyesminke, som et minimum. Er ellers helt forståelig at man skal se presentabel ut og ikke overdrive, synes jeg, men at det er et krav med sminke er da utrolig gammaldags - og diskriminerende.

Anonymkode: 5d805...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav om at man MÅ bruke sminke er jo helt på trynet! Tilsvarende at menn nektes å bruke sminke. 

Anonymkode: 2e544...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bruke sminke, du må ha høyhelede sko og du kan jo heller ikke farge håret slik du ønsker heller, så det er vel summen av disse som er usmakelig..

Anonymkode: 9a08e...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å kreve de bruker sminke. Om det er tilfellet er det svært kritikkverdig. 

Anonymkode: c44e4...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kreve at folk ser velstelte ut er helt ok, å kreve at kvinner går med sminke og høyhelte sko er helt på trynet... 

Anonymkode: 256d7...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som tenker st dette er veldig overdrevent?! Når jeg leser overskriften trodde jeg det gjaldt sexfiksering av kvinnen, men det er jo det motsatte..? De vil ha mest mulig naturlig sminke...

eller er det noe jeg har oversett?

Anonymkode: bfd3b...f5e

Hadde du synes det var greit hvis din arbeidsgiver krevde at du brukte sminke og sko med hæler på jobb?

Anonymkode: e5a8f...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette et problem? Alt de skal se presentabel ut, friske og velstelt er ofte i sammenheng med litt sminke for oss kvinner. 

 

Anonymkode: f24b0...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dette et problem? Alt de skal se presentabel ut, friske og velstelt er ofte i sammenheng med litt sminke for oss kvinner. 

 

Anonymkode: f24b0...48f

Så du mener at man ikke kan se presentabel, frisk og velstelt ut, uten å bruke sminke?

Anonymkode: e5a8f...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 cm - er det høye heler? For det første er det bra for ryggen og ha litt høyde på skoene når man arbeider i så mange timer som vi gjør!

Anonymkode: 89b13...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2 cm - er det høye heler? For det første er det bra for ryggen og ha litt høyde på skoene når man arbeider i så mange timer som vi gjør!

Anonymkode: 89b13...9da

Er du flyvertinne? Hvorfor er det bra for ryggen med litt høyde på skoene?

Anonymkode: e5a8f...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at man ikke kan se presentabel, frisk og velstelt ut, uten å bruke sminke?

Anonymkode: e5a8f...60d

For mange er det en sannhet. Spesielt hvis man er på jobb, og man har et tungt arbeide. Da er det fint å ha litt hjelp.

Anonymkode: f24b0...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du flyvertinne? Hvorfor er det bra for ryggen med litt høyde på skoene?

Anonymkode: e5a8f...60d

Ikke meg du svarer, men 2cm hæl gir lik balanse på tåballene og hælen. Og det er bedre for rygg og hofter, enn høy hæl eller flat sko. Flat sko er heller ikke sunt.

Anonymkode: f24b0...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er dette et problem? Alt de skal se presentabel ut, friske og velstelt er ofte i sammenheng med litt sminke for oss kvinner. 

 

Anonymkode: f24b0...48f

Nei, det stemmer ikke. Jeg har aldri kjøpt verken pudder eller farget krem, og trenger det ikke heller. Ingen arb.giver skal få meg til å begynne å smøre det på meg heller. Det står spesifisert at man skal bruke det.

Anonymkode: 7f16f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men 2cm hæl gir lik balanse på tåballene og hælen. Og det er bedre for rygg og hofter, enn høy hæl eller flat sko. Flat sko er heller ikke sunt.

Anonymkode: f24b0...48f

Det kommer jo helt an på hvem du spør, da. Folk har ulik fotstilling og ulike utfordringer med føttene, plattfot, hallux valgus, stram fotbue, kalvbeinthet, hjulbeinthet osv. Det som er bekvemt for den ene er ubekvemt for den andre.

Og forresten burde i så fall mennene også bli pålagt å ha en gitt minimumshøyde på hælene, hvis det er sånn at flyselskapet har påtatt seg å være ansvarlig for kabinpersonalets rygghelse.

Anonymkode: 7f16f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For mange er det en sannhet. Spesielt hvis man er på jobb, og man har et tungt arbeide. Da er det fint å ha litt hjelp.

Anonymkode: f24b0...48f

Men den hjelpen trenger ikke mennene? Er de naturlig vakre, friske og presentable, eller betyr det at man stiller ulike krav til kvinner og menn?

Anonymkode: 7f16f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvem du spør, da. Folk har ulik fotstilling og ulike utfordringer med føttene, plattfot, hallux valgus, stram fotbue, kalvbeinthet, hjulbeinthet osv. Det som er bekvemt for den ene er ubekvemt for den andre.

Og forresten burde i så fall mennene også bli pålagt å ha en gitt minimumshøyde på hælene, hvis det er sånn at flyselskapet har påtatt seg å være ansvarlig for kabinpersonalets rygghelse.

Anonymkode: 7f16f...3b2

Mennene burde ha sminke og, så de og kunne se presentable, friske og velstelte ut

Anonymkode: e5a8f...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvem du spør, da. Folk har ulik fotstilling og ulike utfordringer med føttene, plattfot, hallux valgus, stram fotbue, kalvbeinthet, hjulbeinthet osv. Det som er bekvemt for den ene er ubekvemt for den andre.

Og forresten burde i så fall mennene også bli pålagt å ha en gitt minimumshøyde på hælene, hvis det er sånn at flyselskapet har påtatt seg å være ansvarlig for kabinpersonalets rygghelse.

Anonymkode: 7f16f...3b2

Men det er jo ingen flyverter som går med ballerinasko, altså helt helt flate sko? Så problemstillingen er ikke der for menn. 

Anonymkode: f24b0...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men den hjelpen trenger ikke mennene? Er de naturlig vakre, friske og presentable, eller betyr det at man stiller ulike krav til kvinner og menn?

Anonymkode: 7f16f...3b2

Åh, en liten hissig skapfeminist du?🤣🤣

Anonymkode: f24b0...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, en liten hissig skapfeminist du?🤣🤣

Anonymkode: f24b0...48f

Jeg er verken liten, hissig, eller inni et skap. Jeg er åpenlys og offentlig feminist, 173 cm høy og veldig vanskelig å hisse opp. Selv ikke usaklighet biter på meg, så prøv med noe glupere.

Anonymkode: 7f16f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ingen flyverter som går med ballerinasko, altså helt helt flate sko? Så problemstillingen er ikke der for menn. 

Anonymkode: f24b0...48f

Det fins et stort utvalg av flate sko for menn. Så hvis man vil forebygge at menn bruker dem, må man skrive det samme på alle ansatte. (Man bør vel egentlig skrive "hensiktsmessig fottøy" heller enn å definere hælhøyde eller utgå fra at alle får vondt i ryggen av samme ting, men dette handler jo verken om logikk eller helse, det handler om et kvinneideal.)

Anonymkode: 7f16f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ingen flyverter som går med ballerinasko, altså helt helt flate sko? Så problemstillingen er ikke der for menn. 

Anonymkode: f24b0...48f

Hva mener du med svaret ditt? Mulig jeg er dum, men jeg ser ikke sammenhengen.. 

Anonymkode: bc694...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...