Gå til innhold

Tips til ting å gjøre i påsken når man har ingen penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud sånt er så latterlig lite konstruktivt. 

Anonymkode: 4bc13...541

Man kan ikke skrive noe sånt her inne.

Her må man ha stor hus, fire nye biler, bikkje, 400000 i buffer, damaskservietter med monogram og sølvtøy til 80 personer for å i det hele tatt vurdere barn.

Anonymkode: 4f3d1...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke skrive noe sånt her inne.

Her må man ha stor hus, fire nye biler, bikkje, 400000 i buffer, damaskservietter med monogram og sølvtøy til 80 personer for å i det hele tatt vurdere barn.

Anonymkode: 4f3d1...ace

Damaskservietter! Pokker. Visste det var noe jeg hadde glemt.

Anonymkode: 7f95e...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke dårlig råd, men vi skal heller ikke gjøre en hel haug med ting i påsken. Noen har hytter som de skal reise til, og noen setter ut båten og begynner å bruke den. Men de fleste har verken hytte eller båt og har ikke boka full av planer. Heldigvis. Det er i ferd med å skapes et bilde av at alle har så utrolig mye de skal gjøre, at man må lage påsken (og de fleste andre høytidene) til noe vannvittig stort. Joda, mange hiver seg på, men de aller fleste gjør ganske vanlige ting også i påsken. En veldig vanlig aktivitet her hos oss, er å pakke niste og gå tur. Kanskje skeie ut med å ta med turgrillen og grille pølser eller pinnebrød. Ellers blir det vanlige ting som å spille spill, om noen orker, se tv, rydde i huset og i hagen, drikke brus / juice / saft med fruktbiter i på verandaen og late som vi er i syden, koke egg i en eller annen væske som setter farge på dem - rosa egg gjør seg på frokostbordet. Og så skal vi kjede oss og kanskje lese litt eller kanskje til og med synke ned i sofaen og glo på pc´n, telefonen, nettbrettet eller noe annet i timesvis. Vi kan sove lenge, og rett og slett sørge for at det blir fri, kos og avslapping.

Det er selvfølgelig ikke noe galt i å finne på ting, men det er ikke sånn at man må ha timeplanen full, selv om det er påske.

 

 

Anonymkode: 5e968...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke dårlig råd, men vi skal heller ikke gjøre en hel haug med ting i påsken. Noen har hytter som de skal reise til, og noen setter ut båten og begynner å bruke den. Men de fleste har verken hytte eller båt og har ikke boka full av planer. Heldigvis. Det er i ferd med å skapes et bilde av at alle har så utrolig mye de skal gjøre, at man må lage påsken (og de fleste andre høytidene) til noe vannvittig stort. Joda, mange hiver seg på, men de aller fleste gjør ganske vanlige ting også i påsken. En veldig vanlig aktivitet her hos oss, er å pakke niste og gå tur. Kanskje skeie ut med å ta med turgrillen og grille pølser eller pinnebrød. Ellers blir det vanlige ting som å spille spill, om noen orker, se tv, rydde i huset og i hagen, drikke brus / juice / saft med fruktbiter i på verandaen og late som vi er i syden, koke egg i en eller annen væske som setter farge på dem - rosa egg gjør seg på frokostbordet. Og så skal vi kjede oss og kanskje lese litt eller kanskje til og med synke ned i sofaen og glo på pc´n, telefonen, nettbrettet eller noe annet i timesvis. Vi kan sove lenge, og rett og slett sørge for at det blir fri, kos og avslapping.

Det er selvfølgelig ikke noe galt i å finne på ting, men det er ikke sånn at man må ha timeplanen full, selv om det er påske.

 

 

Anonymkode: 5e968...c59

Akuratt sånn det skal være! Påsken er blitt et jag etter de perfekte Instagram bildene. 

Anonymkode: 4bc13...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist du ikke har penger når du har barn, man vet at påsken kommer vert år, så da burde dere klart og holdt av

Anonymkode: 6154c...cac

 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er helt uten penger ville jeg prioritert jobbing, ikke kos.

Anonymkode: 92cfc...ed6

Hi er heldigere enn dere, hun er bare fattig på penger. 

Anonymkode: d59c4...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Anonym bruker said:

 

Hi er heldigere enn dere, hun er bare fattig på penger. 

Anonymkode: d59c4...655

glad det ikke er meg, skuffe barna er det siste som jeg vil

Anonymkode: 6154c...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Akuratt sånn det skal være! Påsken er blitt et jag etter de perfekte Instagram bildene. 

Anonymkode: 4bc13...541

DUMMESTE jeg har lest noen gang

Anonymkode: 6154c...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

glad det ikke er meg, skuffe barna er det siste som jeg vil

Anonymkode: 6154c...cac

Sier du det? Hi syns sikkert det er kjempekjekt å skuffe ungene sine. 

Heldigvis slipper hun det, hun er en kjærlig og engasjert mor som viser barna at man kan ha en super ferie uten å bruke noe særlig med penger. 

Hva kan du lære dine unger, tro?

Anonymkode: d59c4...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Anonym bruker said:

Sier du det? Hi syns sikkert det er kjempekjekt å skuffe ungene sine. 

Heldigvis slipper hun det, hun er en kjærlig og engasjert mor som viser barna at man kan ha en super ferie uten å bruke noe særlig med penger. 

Hva kan du lære dine unger, tro?

Anonymkode: d59c4...655

de får en super ferie, ødelegges ikke av at vi har lite penger

Anonymkode: 6154c...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de får en super ferie, ødelegges ikke av at vi har lite penger

Anonymkode: 6154c...cac

Mulig den ødelegges av at mor er uten empati og med sosiale antenner som en ambøbe?

Anonymkode: d59c4...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

DUMMESTE jeg har lest noen gang

Anonymkode: 6154c...cac

Selvfølgelig synes du det, du er jo ikke så veldig skarp akkurat

Anonymkode: 7d080...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen er det gratis påskemoro på langfredag for hele familien. Pølser, eggejakt, osv. Kanskje det skjer noe sånt der du bor også?

Ellers kan du lage påskerebus og ha en rebusdag. Om dere vil bruke hele dagen, så finner du på rebuser  om steder i nærområdet og tar en liten runde kvelden før og legger ut gåter under steiner og i kratt, og så drar dere på rebusjakt hele familien. Rebusen kan lede fram til et påskeegg eller til en annen "skatt". Vil du ikke gjøre det så stort, så kan dere ha rebusjakt i og rundt huset. 

Ha lesestund hver kveld der dere leser høyt et kapittel fra en spennende bok. Lag litt ekstra kos, tenn lys, pakk dere inn i pledd og drikk te eller kakao. 

Vær turist på eget hjemsted. Om de store ungene har mobil, last ned pokemon go og dra på jakt sammen. 

Anonymkode: ddf28...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

DUMMESTE jeg har lest noen gang

Anonymkode: 6154c...cac

Oi. Da har du levd et ganske skjermet liv vil jeg påstå 🙂

Anonymkode: 4bc13...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.
 
Vi har hatt en kjempe koselig dag. Vi har tatt tipset med å dra til gård. Smurte med meg brødskiver, og tok med vann. Vi skulle til å spise. Barna maste om is og diverse men fikk lagt fokuset over på de gode brødskivene mamma hadde smurt. Helt til vi var på vei til å spise, så hadde den ene geita vært borti, og stod å spiste av posen som lå i vognen. Der hadde han forsynt seg av en brødskive, også tygd på alle de andre før jeg fikk hysjet han vekk. Så da var det å slenge alle 4 i bilen, kjøre i 30 km/t tilbake hjem som var 40 min unna siden jeg kjører en el bil som kun hadde 55 km igjen (De som har el bil vet 55 km ikke er 55 km). Mens barna skrek i bakgrunn hvor sultne de var. Uff he he.. Det begynte så bra, men ser nå at man nesten må ha noen kroner til uforutsette opplevelser kan du si. Så imorgen prøver jeg meg på kino kveld 😅

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er forskjellig for forskjellige mennesker. I min barndom var vi alltid hjemme. Det var vår i luften, sykler ble hentet frem og det var alltid middagsselskap hos bestemor med påskelam og sviskegrøt, rydding i hagen, tur i fjæra, påskelabyrint, påskekrim på NRK og påskeegg (fra farmor - ikke noe voldsomme greier). Mitt beste minne er kanskje å spise sen frokost med pappa og høre på påskelabyrinten.

Nå er det påskefjellet med storfamilien (mine foreldre, jeg og mine søsken med familier). Vi bor ulike steder i landet og påsken er ferien der vi alle møtes. Det er et salig kaos av unger, bikkjer, ski og ulltøy. Det er unger på hemsen (voksne ingen adgang). Mine foreldre brukte sparepengene sine på en stor hytte der vi alle kan møtes. Dette blir mine barns påskeminner. 

Påske blir hva du gjør det til. Unger er som regel takknemlig for tradisjoner om det koster 1000,- eller 0,-

 

 

Anonymkode: 51978...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Hi er heldigere enn dere, hun er bare fattig på penger. 

Anonymkode

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

glad det ikke er meg, skuffe barna er det siste som jeg vil

Anonymkode: 6154c...cac

I dag skuffet jeg nok barna mer enn jeg ville. Skulle ønske jeg var deg mange ganger. Du skulle bare visst hvor deilig det hadde vært å lagt seg uten noen økonomiske bekymringer. Du er så heldig. Bare vit at jeg misunner å kunne være som deg, og ha det som deg. Det er faktisk helt forferdelig å se inni de små sine ansikter. Idag spurte datteren min på vei hjem i bilen. Mamma har vi ikke så mye penger nå? Altså hva svarer man? Husk at livet mitt var helt annerledes før, og på et sekund ble det tatt fra meg. Vi er en familie med masse kjærlighet og omsorg, og jeg har verdens herligste og fantastiske barn. Som er smarte, og utrolig flinke på skolen. De kommer til å bidra til dette samfunnet på mange positive måter. Det vet jeg. 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier du det? Hi syns sikkert det er kjempekjekt å skuffe ungene sine. 

Heldigvis slipper hun det, hun er en kjærlig og engasjert mor som viser barna at man kan ha en super ferie uten å bruke noe særlig med penger. 

Hva kan du lære dine unger, tro?

Anonymkode: d59c4...655

Tusen takk ❤

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: b7c8b...5c2

Du skal ikke høre på anonym cac, hun er bare ute etter å være eklest mulig. Du har noe hun ikke har, du har integritet, empati, omsorg og selvinnsikt.

Anonymkode: 7d080...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke høre på anonym cac, hun er bare ute etter å være eklest mulig. Du har noe hun ikke har, du har integritet, empati, omsorg og selvinnsikt.

Anonymkode: 7d080...218

Da overser jeg, tusen takk for gode ord 🌸

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da overser jeg, tusen takk for gode ord 🌸

Anonymkode: b7c8b...5c2

:) Sjekk det med gratisbilletter hos Nav

Anonymkode: 7d080...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

:) Sjekk det med gratisbilletter hos Nav

Anonymkode: 7d080...218

Må jeg høre med de direkte? 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Må jeg høre med de direkte? 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Hva tenker du med direkte? Ta en telefon og spør. Broren min tror jeg fikk beskjed av saksbehandler.

Anonymkode: 7d080...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du med direkte? Ta en telefon og spør. Broren min tror jeg fikk beskjed av saksbehandler.

Anonymkode: 7d080...218

Altså kan dette søkes via nettsiden eller må jeg ta kontakte direkte. Beklager dårlig formulert. Har ikke en egen saksbehandler 🌸 Men skal sjekke opp litt rundt dette. Takk for tipset. 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:
Hi her.
 
Vi har hatt en kjempe koselig dag. Vi har tatt tipset med å dra til gård. Smurte med meg brødskiver, og tok med vann. Vi skulle til å spise. Barna maste om is og diverse men fikk lagt fokuset over på de gode brødskivene mamma hadde smurt. Helt til vi var på vei til å spise, så hadde den ene geita vært borti, og stod å spiste av posen som lå i vognen. Der hadde han forsynt seg av en brødskive, også tygd på alle de andre før jeg fikk hysjet han vekk. Så da var det å slenge alle 4 i bilen, kjøre i 30 km/t tilbake hjem som var 40 min unna siden jeg kjører en el bil som kun hadde 55 km igjen (De som har el bil vet 55 km ikke er 55 km). Mens barna skrek i bakgrunn hvor sultne de var. Uff he he.. Det begynte så bra, men ser nå at man nesten må ha noen kroner til uforutsette opplevelser kan du si. Så imorgen prøver jeg meg på kino kveld 😅

Anonymkode: b7c8b...5c2

Haha😅

Det er slike opplevelser unger husker og får glede av så lenge du tar det med godt humør. Vi hadde iallfall ledd av det ;) 

Dumt de var sultne på vei hjem, men de tåler det. 

Kos dere med kino-kveld! Er sikker på ungene dine kommer til å få en fin påske :) 

Anonymkode: 4f3d1...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...