Gå til innhold

Tips til ting å gjøre i påsken når man har ingen penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst å finne på noe med barna i påsken siden "alle" reiser bort, eller skal noe. Vi har ikke penger, så da trenger jeg tips for er helt blank på det området 😅 Vil at barna skal føle at vi også hadde en fin påske. Tenkte lage trolldeig en dag, men da trenger jeg mel, salt og kanskje litt maling så det koster penger. Må være noe som ikke koster en kr 😅

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist du ikke har penger når du har barn, man vet at påsken kommer vert år, så da burde dere klart og holdt av

Anonymkode: 6154c...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nydelig vær, så det hjelper jo. Typiske ting vi gjør: Tar en sykkeltur med god niste som vi lager hjemme. Tar gjerne med kaffe på termos og saft på flaske til barna.  

Ellers går vi tur på en sti ved sjøen, i skogen o.l. 

I byområdet har vi endel gratise fine lekeplasser m zipline, klatring mm . 

Vi har også en besøksgård i nærheten. det koster derimot noen kr.

Hjemme tegner vi og spiller brettspill.

Anonymkode: 1b58f...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trist du ikke har penger når du har barn, man vet at påsken kommer vert år, så da burde dere klart og holdt av

Anonymkode: 6154c...cac

Men når man har ingenting å holde av..

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er helt uten penger ville jeg prioritert jobbing, ikke kos.

Anonymkode: 92cfc...ed6

Jeg har fått en nevrologisk skade etter epidural. Den har gjort meg invalid. Men barna fortjener fortsatt kos. Min mann prioriterer jobb, og han jobber mer enn 100 %, men det er fortsatt ikke nok. For det var et liv før, og etter epidural. Men dette er ikke en synes synd på meg tråd. Tar gjerne imot tips om det er noen som har. 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det nydelig vær, så det hjelper jo. Typiske ting vi gjør: Tar en sykkeltur med god niste som vi lager hjemme. Tar gjerne med kaffe på termos og saft på flaske til barna.  

Ellers går vi tur på en sti ved sjøen, i skogen o.l. 

I byområdet har vi endel gratise fine lekeplasser m zipline, klatring mm . 

Vi har også en besøksgård i nærheten. det koster derimot noen kr.

Hjemme tegner vi og spiller brettspill.

Anonymkode: 1b58f...b37

Mange fine tips her. I byområdet har vi endel gratise fine lekeplasser m zipline, klatring mm . 

Hvor kan man finne dette? Må foreldre opp å hoppe selv😂😅 Har en baby og en på 3 år pluss to litt større barn. 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange fine tips her. I byområdet har vi endel gratise fine lekeplasser m zipline, klatring mm . 

Hvor kan man finne dette? Må foreldre opp å hoppe selv😂😅 Har en baby og en på 3 år pluss to litt større barn. 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Foreldrene trenger ikke bli med å hoppe, men på 3 åringen hadde jeg nok gått ved siden av og holdt litt i hånda :) 

Ikke bry deg om de som kritiserer. Barn er mer en fornøyde om man bruker tid på dem og finner på små koselig ting som ikke trenger koster noe. Her har både jeg og mannen fulltidsjobber, men har likevel lite penger til å bruke på opplevelser som koster penger i påska. Kos dere og nyt ferien :) 

Anonymkode: 1b58f...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bypåske som alltid og ikke søren jeg skal sløse vekk penger bare fordi det er påske. 

Så dette skal vi : - besøke en gård som akkurat har fått endel lam
- besøke gamlebyen hvor det lekemuligheter / dyr, og et togmuseum 20 kr hvor man får saft på pølse på inngangsbilletten.
- Tur ut i fjæra for å plukke skjell for deretter å lage krans sammen og kanskje ta en softis
- Holde på i hagen og ungene får hjelpe til.
- Ha en filmkveld med hjemmepoppa popcorn

Regner med at dere har noe penger til mat og kan avse til is, vaffel og litt hygge for under 200 kr.

Anonymkode: 515fe...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene trenger ikke bli med å hoppe, men på 3 åringen hadde jeg nok gått ved siden av og holdt litt i hånda :) 

Ikke bry deg om de som kritiserer. Barn er mer en fornøyde om man bruker tid på dem og finner på små koselig ting som ikke trenger koster noe. Her har både jeg og mannen fulltidsjobber, men har likevel lite penger til å bruke på opplevelser som koster penger i påska. Kos dere og nyt ferien :) 

Anonymkode: 1b58f...b37

Tusen takk for mange fine tips, og ord. kos dere masse dere også 🌸 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her blir det bypåske som alltid og ikke søren jeg skal sløse vekk penger bare fordi det er påske. 

Så dette skal vi : - besøke en gård som akkurat har fått endel lam
- besøke gamlebyen hvor det lekemuligheter / dyr, og et togmuseum 20 kr hvor man får saft på pølse på inngangsbilletten.
- Tur ut i fjæra for å plukke skjell for deretter å lage krans sammen og kanskje ta en softis
- Holde på i hagen og ungene får hjelpe til.
- Ha en filmkveld med hjemmepoppa popcorn

Regner med at dere har noe penger til mat og kan avse til is, vaffel og litt hygge for under 200 kr.

Anonymkode: 515fe...816

Tusen takk. Høres ut som en fantastisk påske dette her. Kan du sende meg hvor de stedene ligger? Eventuelt hva gården heter? Vi kan smøre med oss mat. 🌸 Vet at ingen vil tro at man ikke har penger, men vi har ingen penger akkurat for øyeblikket, men vil uansett gjerne vite hva stedene heter, og hvor dette er. 😊

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor dere bor og hvor fint vær det er, men det er jo mange ting man kan gjøre ute som ikke koster noe som helst 

ta med matpakker og gå tur i skogen

sykle en tur

besøke familie 

dra på lekeplasser

dra i fjæra og samle skjell og steiner, gjerne med piknikkurv og pledd

kjenner du noen som driver gård? De jeg kjenner som har gård er veldig glade i å få barn på besøk og vise frem gården og dyrene

slå opp telt (eller lage telt av tepper) i stua og overnatte der 

plukke søppel i strandkanten eller andre steder det ligger mye søppel (det høres jo gørrkjedelig ut, men treåringen min syns det er gøy å lete etter søppel, og vi snakker om hvorfor det er viktig å ikke kaste søppel ute)

rigge til kinosal i stua og se en film som alle liker - bare å snu litt på møblene,hente inn noen ekstra stoler, lage et bord med noen glass med saft og kjeks/popcorn som "kiosk", så blir det magisk 

Det er veldig mange ting man kan gjøre som ikke koster penger, og ungene kan få en toppers påskeferie likevel! 😊 Men neste år ville jeg kanskje sjekket mulighetene for om ungene kunne reise på besøk til besteforeldre noen dager, eller alliert meg med noen av barnas venner om de kunne fått vært med dem et par dager. Hjemmeferie kan være fint det, men det er kjedelig å være den som er hjemme hver eneste ferie. 

Anonymkode: a22a7...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Høres ut som en fantastisk påske dette her. Kan du sende meg hvor de stedene ligger? Eventuelt hva gården heter? Vi kan smøre med oss mat. 🌸 Vet at ingen vil tro at man ikke har penger, men vi har ingen penger akkurat for øyeblikket, men vil uansett gjerne vite hva stedene heter, og hvor dette er. 😊

Anonymkode: b7c8b...5c2

Gamlebyen i Fredrikstad , Høysand i Sarpsborg hvor de har diggeste softisen :) Og gården er denne https://www.facebook.com/Vestre-Knolden-G%C3%A5rd-Kenneth-Ask-815756205199766/. Herlig type som driver dette stedet :)

Anonymkode: 515fe...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har råd hvis vi vil, men skal likevel ikke gjøre noe som koster penger fordi jeg gidder ikke. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ikke bruke penger. Jeg syns det viktigste er at man bare koser seg sammen! 

I dag skal vi ut og sykle, ikke noe mer enn å bare være i nærområdet. Jeg syns det er mye bedre enn å f.eks dra på lekeland. 

Vi liker også å oppsøke nye lekeplasser, fjæra, skogen, biblioteket, osv. Jeg bruker å tenke på at jeg vil at ungene skal bruke kroppene sine fysisk på ulike måter. Kanskje de eldste kan finne noen planker og spiker, og bygge noe lett sammen? Bor dere i en by så finnes det sikkert gratis museum hvis det er interessant. Slikt bruker vi å benytte oss av. 

Ellers så er mitt beste tips å spise ute om dagene! Det syns mine unger er stas. Vi pakker med oss niste som vi ellers ville ha spist inne hjemme (lunsj eller middag). Så finner vi en benk, lekeplass eller spiser på piknikpledd. Samtidig kan ungene løpe rund og leke :) 

Og så gjør jeg noe ekstra koselig med de på kveldene :) Lager kino med popcorn, bygger hytte, har lesestund med levende lys, lager tumleplass med madrass hvor de kan hoppe og skli, danser og har disco, maling, brettspill og så bruker jeg å lage filmer med eldste. Vi lager manus og spiller inn film, og redigerer den sammen etterpå. Hvert år til påsken lager vi påskekrim som blir presentert for hele familien. Det er kjempegøy :)

Anonymkode: 6bd04...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørs jo hvor dere bor og hvor fint vær det er, men det er jo mange ting man kan gjøre ute som ikke koster noe som helst 

ta med matpakker og gå tur i skogen

sykle en tur

besøke familie 

dra på lekeplasser

dra i fjæra og samle skjell og steiner, gjerne med piknikkurv og pledd

kjenner du noen som driver gård? De jeg kjenner som har gård er veldig glade i å få barn på besøk og vise frem gården og dyrene

slå opp telt (eller lage telt av tepper) i stua og overnatte der 

plukke søppel i strandkanten eller andre steder det ligger mye søppel (det høres jo gørrkjedelig ut, men treåringen min syns det er gøy å lete etter søppel, og vi snakker om hvorfor det er viktig å ikke kaste søppel ute)

rigge til kinosal i stua og se en film som alle liker - bare å snu litt på møblene,hente inn noen ekstra stoler, lage et bord med noen glass med saft og kjeks/popcorn som "kiosk", så blir det magisk 

Det er veldig mange ting man kan gjøre som ikke koster penger, og ungene kan få en toppers påskeferie likevel! 😊 Men neste år ville jeg kanskje sjekket mulighetene for om ungene kunne reise på besøk til besteforeldre noen dager, eller alliert meg med noen av barnas venner om de kunne fått vært med dem et par dager. Hjemmeferie kan være fint det, men det er kjedelig å være den som er hjemme hver eneste ferie. 

Anonymkode: a22a7...6c9

Her var det mye hyggelig. Takk for at du forstår. Sist vi var på ferie var når eldste var 2år. Han er nå 11 år. Så ja de er verdens mest herligste barn, og verdens mest takknemligste barn. Noen ganger så vil jeg bare sende de med, men de er så glade i å være med oss. De sier de ikke bryr seg så lenge de bare er med oss, men ser jo at de gjør det. Men har skjermet de veldig for dette, men barn er smarte små mennesker. Og vi synes selvfølgelig det er utrolig kjipt. Drømmer ofte om et helt annet liv. Alle sier penger ikke er alt, men det er det. Det er ofte de som ikke har penger som sier det. He he som meg. Men vi har et rikt liv på kjærlighet, og vi fremstår ikke som fattige. Vi har ikke kreditter opp etter øra, og vi har bare vært uheldige med situasjonen rundt meg blant annet. Kan ikke bidra på samme måte, og mannen min jobber i helse, og får ikke fast. Så det er alltid usikkert om han får nok vakter. Nå bretter jeg ut her. 😅 uff. 

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har råd hvis vi vil, men skal likevel ikke gjøre noe som koster penger fordi jeg gidder ikke. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ikke bruke penger. Jeg syns det viktigste er at man bare koser seg sammen! 

I dag skal vi ut og sykle, ikke noe mer enn å bare være i nærområdet. Jeg syns det er mye bedre enn å f.eks dra på lekeland. 

Vi liker også å oppsøke nye lekeplasser, fjæra, skogen, biblioteket, osv. Jeg bruker å tenke på at jeg vil at ungene skal bruke kroppene sine fysisk på ulike måter. Kanskje de eldste kan finne noen planker og spiker, og bygge noe lett sammen? Bor dere i en by så finnes det sikkert gratis museum hvis det er interessant. Slikt bruker vi å benytte oss av. 

Ellers så er mitt beste tips å spise ute om dagene! Det syns mine unger er stas. Vi pakker med oss niste som vi ellers ville ha spist inne hjemme (lunsj eller middag). Så finner vi en benk, lekeplass eller spiser på piknikpledd. Samtidig kan ungene løpe rund og leke :) 

Og så gjør jeg noe ekstra koselig med de på kveldene :) Lager kino med popcorn, bygger hytte, har lesestund med levende lys, lager tumleplass med madrass hvor de kan hoppe og skli, danser og har disco, maling, brettspill og så bruker jeg å lage filmer med eldste. Vi lager manus og spiller inn film, og redigerer den sammen etterpå. Hvert år til påsken lager vi påskekrim som blir presentert for hele familien. Det er kjempegøy :)

Anonymkode: 6bd04...035

Såå hyggelig. Mange gode tips her 🌸

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur med matpakke og kakao i sekken. Skogen, langs vannet, i parker. Mine elsker det. Stoppe og spise, leke, kaste pinner i vannet ol. Tur til andre barnehager eller skoler og boltre seg på nye lekeplasser med lekeapparater man ikke har prøvd før. Sette opp telt og overnatte i stua. 

Anonymkode: 48f31...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har penger, men vi bruker heller ikke noe på aktiviteter i påsken. Vi bruker skog og strand (er så heldig og bo sånn til) som lekeplass. Vi telter i hagen, lager ting av det vi finner, griller ostesmørbrød med naboen som har barn på samme alder. Vi drar på fisketur, har hjemmekino, spiller spill og slapper mye av. Ungene elsker det ❤

Vi hadde det som dere i etableringsfasen da min mann brått ble alvorlig syk, og vet at det godt går an å slite økonomisk selv om man er fornuftig. Jeg gikk med konstant dårlig samvittighet overfor barna, for overalt så jeg barn som fikk oppleve så mye. Nå legger jeg merke til at det faktisk er mange som gjør som oss. Har ikke dårlig samvittighet lenger. Det handler nok om selvtillit, og de kom nok med pengene. 

Anonymkode: 5c07a...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- overnatte i telt i hagen - hvis dere ikke har et lite telt, så kanskje du kan spørre på fb om noen dere kjenner kan låne dere et et par netter
- lag barkebåter
- lag hjemmelaget modell leire hvis du har ingrediensene
- filmkveld
- grille pølser, ostesmørbrød, marsmellows og banan med sjokolade på grill i hagen
- vær turist i egen by, gå på turistinformasjonen og hent brosjyrer
- lag drage av ting dere har i huset - det kan være en plastpose, noen pinner og litt tau
- gå på lommelykttur i skogen på kvelden

Hvis du sier hvilken by dere bor i, så er det kanskje noen her som vet om gratis aktiviteter der

Jeg regner med du er uføretrygdet. Har du sjekket om Nav hos deg har gratis biletter for barnefamilier som mottar stønader fra de. Min bror går på AAP har fått flere gratisbiletter til dyrepark, kino, svømmehall, de hadde flere ting han kunne velge mellom. Dette var før jul da.

Anonymkode: 7d080...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke penger for å kose seg sammen. Det viktigste er jo at man setter av tid og er sammen. 

Tur i skogen, tur til sjøen, tur til en lekeplass,sykkeltur. Ta med matpakke og vannflaske ☺️☺️

Anonymkode: fe4eb...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har så lyst å finne på noe med barna i påsken siden "alle" reiser bort, eller skal noe. Vi har ikke penger, så da trenger jeg tips for er helt blank på det området 😅 Vil at barna skal føle at vi også hadde en fin påske. Tenkte lage trolldeig en dag, men da trenger jeg mel, salt og kanskje litt maling så det koster penger. Må være noe som ikke koster en kr 😅

Anonymkode: b7c8b...5c2

Lag boller og kakao og dra på fjelltur.

Se filmer.

Dra på lekeplass, fotballbane, strand.

Overnattingsbesøk hos familie.

Legobygging en hel dag. Lag en hel legoby.

Besøk til venner.

Anonymkode: 4f3d1...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låne bøker og filmer på biblioteket.

Plante frø i hagen eller i potter inne, du trenger ikke kjøpe frø. Ta frø fra tomater og paprika dere spiser. 

Forme med plastilina.

Hoppe paradis

Anonymkode: 87340...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsk dere feks årskort på leos lekeland eller trampolinekort av besteforeldre til jul! 

Sjekk om kommunen har noe for barna. Noen steder deler de ut kinobilletter, inngang til lekeland osv.

 

sjekk med barnas turlag. Der er det billige ferier, mye kjekke opplevelser.

frivillighetssentralen har ofte utlån av ski,skøyter, turutstyr osv.

mye kjekt som skjer på bibliotek. Se om det er noe som skjer i byen der dere bor. Lettere viss du sier hvor dere bor.

se på salgssider på Facebook, kan dere kjøpe et telt? (Evt jul/bursdagspresang).

 

vi har penger nok. Påsken bruker vi til å rydde i garasjen, finne hagemøbler, grille ute, gå turer.

 

ta med deg de to eldste på kino. Kjøp billig brus og litt godteri på rema! 

 

Påsekeegg er obligatorisk i påsken. Gjem de å lag skattejakt. Det trenger ikke være mye i de, men det er vel priskrig og feks kvikklunsj fyller jo mye!

Anonymkode: b569e...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist du ikke har penger når du har barn, man vet at påsken kommer vert år, så da burde dere klart og holdt av

Anonymkode: 6154c...cac

Herregud sånt er så latterlig lite konstruktivt. 

Anonymkode: 4bc13...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...