Gå til innhold

Noen som har/har hatt vaginisme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker dilatorer, det har fungert til en viss grad men nå har det stoppet opp. Jeg bruker også en salve som tar bort en del følelse i underlivet og prøver å få i meg en god mengde alkohol for det hjelper meg å slappe av. Dette har jeg holdt på med i flere år, og har fremdeles ikke fått til å ha sex. Jeg har prøvd psykolog, hjalp ingen ting da jeg ikke har noe som startet dette, jeg bare har alltid vært sånn. Nå vurderer jeg botox, men er naturlig nok skeptisk.

Anonymkode: d526d...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg...Håper ikke jeg skal få det like vanskeligt. Har aldri hatt problemer før. Jeg ble voldtatt for 6 mnder siden og etter det har jeg fått endel problemer. Jeg har fått time over påske på DPS. Har bestilt dilatorer og er veldig spent på hvordan det blir. Har aldri hørt om botox i underlivet?

Anonymkode: ab6a5...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det kommer til å gå helt fint med deg. Jeg har heldigvis aldri opplevd voldtekt, så jeg kan ikke uttale meg om det (men det er jo selvfølgelig helt forferdelig og jeg tenker du har det veldig vondt), men da har du en hendelse du kan bearbeide. Snakk med profesjonelle, gjerne noen som kan akkurat dette og ta det sakte. Da blir det nok bra til slutt! 

Enkelte privatklinikker kan sprøyte botox inn rundt skjeden. Det 'lammer' musklene så de ikke kan spenne seg, og det er jo det som er problemet vi har. Musklene spenner seg ufrivillig og hindrer åpning. Det er siste utvei for meg, men som 25 åring med partner jeg har vært sammen med i 5 år nå uten sex begynner desperasjonen å komme...

Anonymkode: d526d...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med to barn og fikk ny kjæreste for 10 mnder siden. Det tok noen mnder etter voldtekten at jeg fikk problemer. Legen mener jeg fortrengte alt og når jeg begynte å snakke om det så kom reaksjonen. Skal få behandling for PTSD.

Blir så fortvilet over å ikke fungere normalt. Du må jo ha det helt grusomt. Håper han er forståelsesfull? Det er heldigvis min kjæreste. Jeg syns jo at det er ganske flaut å få ett slikt problem,men det er tydligvis flere som opplever dette i følge legen min.

Slik botox hvor lenge virker det?

 

Anonymkode: ab6a5...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig forståelsesfull, heldigvis. Bra at din er det og. Det skulle bare mangle! Jeg synes det er synd det ikke blir tatt mer alvorlig. Jeg mangler en stor del av hva det vil si å ha et ordentlig, voksent forhold. Jeg kan ikke få barn. Likevel er det absolutt ingen tilbud i helsevesenet. De kan ikke sende meg til privatklinikk en gang. Botox må jeg til utlandet for å få. Fant en super klinikk i London. Det vil koste rundt en 20 000 + narkose (kan gjøres uten narkose, men det er ikke et alternativ for meg) + reise og overnatting. Ikke billig akkurat. 

Jeg tenker at når du får diagnose og hjelpen du trenger så kommer det til å løsne 😊 vi har også brukt en samlivsterapeut (?) som ga oss masse hjelp og tips til avslappende ting (massasje osv.) vi kunne gjøre sammen som var intimt men ikke gå noe press på å gjøre noe seksuelt. Det kan også hjelpe, og i din situasjon er det nok mer relevant en i min. Om jeg var deg ville jeg ikke mistet alt håp enda i alle fall 😃

Anonymkode: d526d...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en fantastisk lege som forsto fort hvilke problem jeg hadde fått. Han tok det alvorligt med engang og sa at han skal hjelpe meg. Han fant ei som er psykomotorisk fysioterapeut..når han fortalte hva det gikk utpå ble det for tøft for meg. Gjerne jeg vurdere det etterhvert. Så trist at du må til utlandet for å få hjelp. Da burde det egentligt blitt dekket.

Takk for trøstende ord. Håper og tror at den hjelpen jeg får vil hjelpe. Stresser endel med at jeg burde hatt en gyn undersøkelse,men det er jo helt umuligt nå. Vet du noe om det er muligt å gjennomføre feks i lett narkose eller med bedøvelse?

Anonymkode: ab6a5...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Min var helt forferdelig, og hadde jeg ikke trengt den for diagnose hadde jeg ikke gjort det. Jeg gråt, sykepleieren som var der måtte fysisk holde beina mine fra hverandre for jeg var så anspent. Jeg har aldri hatt så vondt noen gang, det kjentes ut som jeg ble stukket med kniv. Kan de undersøke uten å føre noe inn er det aller best. Det kan i værste fall gjøre det verre. Jeg gjorde det kun for å vite helt sikkert at ingen ting var fysisk galt der nede, og det er det ikke. Vet du det allerede ville jeg ikke brydd meg. 

Hva er psykomotorisk fysioterapeut?

Anonymkode: d526d...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat om ei som fikk gyn undersøkelse under narkose. Jeg har hatt endel celleforandring som må følges med på. Må ta kontakt med legen min å bli henvist videre . Det går ikke uten narkose ihvertfall.

Psykomotorisk fysioterapeut jobber med avspenningsøvelser,bekkenbunnsøvelser osv når en trenger hjelp slik som meg. Bare tanken på at de skal ta på meg er nok til full angst. Hvor ofte bør en bruke dilatorer?

Anonymkode: ab6a5...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke de minst en gang i uka for å ha effekt, men helst hver dag. Jo oftere, jo bedre. Det handler jo om å 'trene' muskulaturen, så går det lenge mellom hver gang blir det bare glemt. 

Jeg sliter også mye med angst i forbindelse med å bli tatt på. Ikke noe alvorlige greier, veldig mildt i forhold til deg, men jeg spenner meg veldig. Det hjelper for meg å få hjelp av min partner, så jo mer han kan gjøre for deg, jo bedre.

Anonymkode: d526d...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...