Gå til innhold

Hørtes dette rart ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å teste ut hvor mye jeg betyr for venner. Tenkte å se hvor lang tid det tar før heg hører fra de uten at jeg gir en lyd. Grunnen er at jeg er flink å ta kontakt, men synes ikke de er det til meg. Så lurer rett å slett på hvor lang tid det hadde tatt før jeg hørte noe fra de. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er litt rart.

I min krets er det bare sånn at noen tar kontakt først og de andre svarer jo såklart. men vi har godtatt at vi er sånn. Det betyr ikke at noen ikke vil ha kontakt, men noen er dårlige på å ta den første tlf, og andre er gode på det og gjør sånt naturlig.

Så blir man vel vant til det og, enten man er den som ringer eller den som blir ringt. Å snu en vare tar tid, så vær isåfall tålmodig og muligens forvent spm om det går bra med deg siden det plutselig ble så stille ;) 

 

Anonymkode: e2ab2...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe rart. Støtter deg! 

Hadde et godt vennepar før. Det var nesten bare jeg som tok kontakt og initiativ til å møtes. Nå har jeg spilt ballen over til dem. Da har det blitt stille i månedsvis......., 6 mnd siden jeg sist tok kontakt og jeg har ikke hørt noe fra de siden..... jeg tenker at det skal være gjensidig. Kontakt og initiativ til treff skal gå begge veier. Noe annet er rart for meg. 

Anonymkode: 35ad0...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de ikke liker deg så godt som du liker dem, da.

Anonymkode: 95ae9...577

Håper ikke du har rett, men kan jo være. 😔 Er det verdt å forsøke å se hvor lang tid det tar og evt om jeg hører noe? 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er helt håpløs på å ta kontakt med mine venner. Det bunner nok i usikkerhet: "Hadde hun ønsket å snakke med meg nå så hadde hun ringt. Hun er nok opptatt". Dette er mine venninner fullt klar over så heldigvis har ingen av dem testet meg..

Det er ikke sånn at jeg ikke tar initiativ til ting, men mitt initiativ kommer først etter en venninne har ringt.

Anonymkode: ae870...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du legger opp til er å bli kvitt venner som faktisk er glad i deg. Det er et tåplig eksperiment. Hvis det plager deg at de tar sjelden kontakt så fortell dem det og gi dem en sjanse til å forbedre seg.

Anonymkode: 5cc19...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at kanskje du generelt liker å være offer, drukne i selvmedlidenhet og synes synd på deg selv. Og nå vil du «bevise» at ingen er glad i deg, så du kan synes enda mer synd på deg selv. 

Tragisk? Jepp

Dårlig måte å bruke livet energi på? Jepp

Anonymkode: 06331...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan teste ut hva du betyr for noen på den måten.

Hvis du vil være voksen så går det an å ha en samtale med venner og si at det er litt kjedelig å alltid være den som tar initiativ og se hva de faktisk svarer.

Det er veldig passiv aggressivt å gjøre som du har tenkt. Og min erfaring er at passiv aggressive handlinger sjelden fører til god kommunikasjon og forståelse mellom folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette med faren min. Vi har intakt hver uke. Alltid jeg som tar kontakt. Det tok 8 uker før jeg sprakk..

Hans forsvar var at ikke en lyd fra meg , betød at jeg hadde det bra.. 

Egentlig er det omvendt for meg. 

Anonymkode: ca0c4...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper ikke du har rett, men kan jo være. 😔 Er det verdt å forsøke å se hvor lang tid det tar og evt om jeg hører noe? 

Anonymkode: 85d9d...19c

Nei, det er en barnslig og demonstrativ måte å «teste» mennesker på. Muligens har de nok å stri med selv? Eller de savner ikke kontakten, men syns den er hyggelig når den er der.

Hvis du er glad i noen, oppsøk dem og vis dem det, kanskje vil de bli glade i deg også, kanskje ikke. Kanskje vil du bli avvist, skuffa eller såra. Det er del av livet. Men å spille mind games med dem, det er du for gammel til.

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjorde dette med faren min. Vi har intakt hver uke. Alltid jeg som tar kontakt. Det tok 8 uker før jeg sprakk..

Hans forsvar var at ikke en lyd fra meg , betød at jeg hadde det bra.. 

Egentlig er det omvendt for meg. 

Anonymkode: ca0c4...512

«Intet nytt er godt nytt», heter det.

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en barnslig og demonstrativ måte å «teste» mennesker på. Muligens har de nok å stri med selv? Eller de savner ikke kontakten, men syns den er hyggelig når den er der.

Hvis du er glad i noen, oppsøk dem og vis dem det, kanskje vil de bli glade i deg også, kanskje ikke. Kanskje vil du bli avvist, skuffa eller såra. Det er del av livet. Men å spille mind games med dem, det er du for gammel til.

Anonymkode: 95ae9...577

Da hadde jo vært kjekt om de gjorde det samme dersom de er det da så klart. Det å alltid være den som gir en lyd gjør meg usikker og lurer på om den andre parten er interessert i kontakt. Så hadde da vært greit å sett om det hadde betydd noe med stillhet. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, lengre tid set hadde gått jo mer sikker hadde jeg blitt på at de ikke brydde seg om meg. Hadde vært trist, men sant. Og vil jo ha venner som bryr seg om meg. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, lengre tid set hadde gått jo mer sikker hadde jeg blitt på at de ikke brydde seg om meg. Hadde vært trist, men sant. Og vil jo ha venner som bryr seg om meg. 

Anonymkode: 85d9d...19c

 

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jo vært kjekt om de gjorde det samme dersom de er det da så klart. Det å alltid være den som gir en lyd gjør meg usikker og lurer på om den andre parten er interessert i kontakt. Så hadde da vært greit å sett om det hadde betydd noe med stillhet. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Men altså - har du en plan for hva du skal gjøre hvis de IKKE bryr seg nok, da? Altså, jeg regner med at du mener at hvis de ikke tar kontakt uoppfordret, så kvalifiserer de seg ikke i den testen du kjører nå. Hva vil du gjøre hvis de stryker på prøven? Kutte dem ut? Kjefte dem opp? 

Dersom denne kontakten er viktigere for deg enn for dem, så straffer du jo bare deg selv. Det er du som blir stående uten venner. 

Anonymkode: 95ae9...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Men altså - har du en plan for hva du skal gjøre hvis de IKKE bryr seg nok, da? Altså, jeg regner med at du mener at hvis de ikke tar kontakt uoppfordret, så kvalifiserer de seg ikke i den testen du kjører nå. Hva vil du gjøre hvis de stryker på prøven? Kutte dem ut? Kjefte dem opp? 

Dersom denne kontakten er viktigere for deg enn for dem, så straffer du jo bare deg selv. Det er du som blir stående uten venner. 

Anonymkode: 95ae9...577

Ja, ser den. Men da hadde jeg ihvertfall visst at de brydde seg. Ikke kjekt visst ikke. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt lei meg egentlig. Er ikke meningen å synes synd på seg selv, men forstår dere følelsen og tanken til å gjøre det? Vet ikke om det er den beste ideen. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har lyst å teste ut hvor mye jeg betyr for venner. Tenkte å se hvor lang tid det tar før heg hører fra de uten at jeg gir en lyd. Grunnen er at jeg er flink å ta kontakt, men synes ikke de er det til meg. Så lurer rett å slett på hvor lang tid det hadde tatt før jeg hørte noe fra de. 

Anonymkode: 85d9d...19c

Jeg synes ikke det høres rart ut i det hele tatt. Hvis du hele tiden er den som må ta kontakt så begynner man jo å lure på om de egentlig liker å være sammen med deg. Forsøk så får du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns ikke det er rart, driver med det samme jeg også nå😕 

Anonymkode: f0c1a...30b

Ikke kjekt å ha det sånn. Har du fått noe resultat om jeg tør spørre? 

HI

Anonymkode: 85d9d...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er gjerne god på forskjellige ting i et vennskap.

Jeg er veldig dårlig på å ta kontakt, det bunner i dårlig selvfølelse og et snev av sosial angst. Jeg tenker at folk ikke har tid, har andre ting å gjøre, sikkert ikke vil prate med meg osv, også blir jeg kjempeglad når noen tar kontakt.

Jeg har fortalt vennene mine hvordan jeg fungerer da. Jeg skjønner at de blir lei av å alltid være den som tar kontakt, så jeg prøver alt jeg kan å fortelle dem hvor glad jeg blir for det så de ikke skal føle at jeg egentlig ikke ønsker.

Anonymkode: 32341...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke kjekt å ha det sånn. Har du fått noe resultat om jeg tør spørre? 

HI

Anonymkode: 85d9d...19c

Resultatet er at de to venninnene har jeg ikke sett før siste helgen i november. Og vi bor 3 og 5 min gange unna hverandre. 

Anonymkode: f0c1a...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...