Gå til innhold

«Vidundermiddel» for å øke matlysten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter skikkelig med dårlig matlyst. Raser ned i vekt😞 Noen som vet om noe «vidunder» som kan gi meg matlyst?? Desperat! Har ikke lyst på noen verdens ting. Vrenger meg av tanken. 

Anonymkode: 03298...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt en legesjekk og vet at det ikke skyldes noen sykdom eller er du den typen som har slike perioder med dårlig matlyst innimellom? Jeg er sånn som har det slik i perioder uten at jeg er syk. Stress og bekymringer blant annet gjør at jeg mister matlysten og orker lite og kroppen min tilpasser seg fort å få lite mat slik at jeg blir mett av nesten ingenting. I tillegg er jeg tynn fra før av og har ikke noe særlig å ta av. Det som hjelper for meg er å bare komme meg gjennom periodene,  prøve å finne et eller annet med mye næring i som jeg klarer å få i meg og innta det ofte. Det er som regel et eller annet som glir lettere ned enn annet og da lever jeg på det en stund. Det kan være yoghurt, smoothie, suppe. Et annet triks er at jeg alltid har noen havrekjeks i veska og på kontoret så jeg kan småspist litt. Varer disse periodene over flere uker så kjøper jeg noen ganger næringsdrikk på apoteket og fyller på litt. Å komme seg ut på tur, sykle eller bare være ute pleier også å øke matlysten litt. 

Anonymkode: a36b9...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full godterinekt, nok søvn, faste måltider og masse mosjon utendørs.

Gå turer på minst 4 timer og lag deg vanlig "kjedelig" mat brød med ost og laks, poteter og brokkoli til middag.

Anonymkode: 9225b...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonym bruker said:

Sliter skikkelig med dårlig matlyst. Raser ned i vekt😞 Noen som vet om noe «vidunder» som kan gi meg matlyst?? Desperat! Har ikke lyst på noen verdens ting. Vrenger meg av tanken. 

Anonymkode: 03298...0fe

hadde oppsøkt legen

Anonymkode: 4ebe5...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du prøvd å bare begynne å spise ? Noe du vet at du liker? Jeg sliter med litt dårlig matlyst selv for tiden, ettersom jeg er gravid, men jeg spiser bare de tingene jeg vet jeg liker til vanlig, selvom det frister aller mest å bare la være å spise, å når jeg først spiser går det greit... bedre å spise lite og ofte...

Anonymkode: 07296...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...