Gå til innhold

Frekt å spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig liten slekt og bare 1 barn på min sønns alder. Det er søskenbarnet til min mann sin gutt. Vi bor langt unna hverandre. Treffes sjelden i begravelser, bryllup og sånt. Nå spørr min gutt om vi kan reise å besøke dem i sommer. Han fikk så god kontakt med denne gutten i en konfirmasjon i fjor. Men er det rart å spørre om vi kan komme å være der noen dager i sommer? Har jo ikke mye kontakt ellers 

Anonymkode: 66e84...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Er jo bare å skrive til dem, eller ringe. Si at dere lurte på å komme på besøk et par dager, og høre om det kan passe. Du kan jo nevne at barnet ditt savner kompisen sin 😉 

Anonymkode: e2b98...1e1

Skrevet

Jeg vet ikke hvor god kontakt dere har når dere først treffes. Men jeg ville spurt. Hva med å spørre om de vil besøke dere? Hvis det blir litt mer «behagelig» for deg? 

Anonymkode: c7aa9...d43

Skrevet

Skriv en sms, da får de snakket om det og tenkt seg om før de svarer... 

"Hei, håper dere har det bra alle sammen. Jeg skriver fordi sønnen vår Truls har så lyst til at vi skal møtes i sommer så han kan leke med deres Lars, de hadde det så gøy sammen i konfirmasjonen til Ida i fjor. Vi synes det var en god ide og vil gjerne møte dere, men hvordan er deres planer og tid i sommer? Vil dere komme til oss en helg, eller kan vi komme til dere kanskje? Tenk litt på det da, og ta kontakt med meg, det hadde vært koselig om vi fikk til noe. Hils så mye til alle sammen"

Anonymkode: 68cd1...21b

Skrevet

Ja, det syns jeg er frekt når dere ellers har liten kontakt. 

Hva med å si at dere har lyst å besøke dem og bestille plass på enten hotell eller campinghytte? Da kan de selv forslå at dere bor hos dem om de har lyst. 

Jeg hadde aldri lagt meg inn på noen uten en helt klar invitasjon. 

Skrevet

Folk må gjerne invitere seg selv til meg uansett hvor lite jeg kjenner dem, jeg elsker å få besøk, men alle er ikke like, så jeg hadde ikke invitert meg selv til noen jeg ikke kjenner godt.  Men hvorfor inviterer du ikke dem til å komme å besøk dere?

Skrevet

Ja synes det er frekt

Anonymkode: c063c...4a4

Skrevet

Ja jeg synes det er rart å invitere seg selv bort til noen man ellers ikke har kontakt med. Hva ned å heller invitere de til dere?

Anonymkode: 7668a...db0

Skrevet

Bor langt unna som i at dere må overnatte? Ja å invitere dere selv til å bo hos dem er frekt.

Å bestille hotell i området for så å kontakte dem for å si at dere er i nærheten og samtidig spørre om x vil leke med y er helt greit.

Anonymkode: 2c7ee...6c5

Skrevet
7 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Ja, det syns jeg er frekt når dere ellers har liten kontakt. 

Hva med å si at dere har lyst å besøke dem og bestille plass på enten hotell eller campinghytte? Da kan de selv forslå at dere bor hos dem om de har lyst. 

Jeg hadde aldri lagt meg inn på noen uten en helt klar invitasjon. 

Enig i dette

Anonymkode: cb52a...51d

Gjest Havfruene
Skrevet

Ikke frekt i det hele tatt! Fanden meg mange snålinger her inne. Ring til dem og si det som det er, samtidig sier du at de kan ringe deg tilbake når de har diskutert dette innad i familien, og så føyer du til at dere gjerne kan bo i nærheten, og om de har tips til hvor dere kan bo!

Skrevet

Det naturlige ville være at du ber dem til dere , ikke at dere inviterer dere til dem. Å be om å få komme på besøk til andre , synes jeg er frekt ja.  Spesielt når dere ikke har så mye kontakt. Alternativt leier dere campinghytte eller hotell der de bor , og stikker innom på besøk .

Anonymkode: f5f7a...c3e

Skrevet

Dersom gutten din ønsker kontakt med den andre gutten ville jeg invitert de til dere. Alt annet er frekt. 

Anonymkode: e6ad6...026

Skrevet

Hmm jeg personlig hadde syntes at det er koselig og tatt d som et kompliment.. men vet godt at ikke alle er som meg 😂 Ville bedt dem til oss i steden også tatt det videre derfra. 

En ting er å komme innom på en kaffe, men her er det jo snakk om  over dager.. Be dem til dere:)

Anonymkode: 9292d...466

Skrevet

Sier som de andre, det naturlige er å invitere dem til dere. Man inviterer ikke seg selv på besøk til folk man ikke har nær kontakt med.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var koselig og ikke frekt. 

Anonymkode: 9d59f...6c1

Skrevet

Jeg hadde syntes det var hyggelig. Dersom det ikke passet hadde jeg sagt det.

Anonymkode: f2c6b...e78

Skrevet

Jeg hadde synes det var skikkelig ubehagelig med en slik forespørsel. Selv om jeg trives med folk, liker jeg ikke å bo oppi andre som jeg ikke kjenner så godt og liker ikke å ha (voksne) overnattingsgjester. Greit med nær familie og venner sikkert, men siden alle bor like ved har vi aldri prøvd det, men halvkjente? Grøss. Og jeg måtte jo ha svart noe og ville følt meg vanskelig om jeg sa nei, og gruet med i ukesvis om jeg sa ja. Ikke spør om å få bo hos dem, spør heller om de vil treffes.

Anonymkode: 49fe3...8d2

Skrevet

Forstår ikke at dette kan oppleves som frekt?😅 Det er da bare koselig. Og altså, det er jo familie det er snakk om!

Anonymkode: e2b98...1e1

Skrevet
På 14.4.2019 den 15.37, Anonym bruker skrev:

Vi har veldig liten slekt og bare 1 barn på min sønns alder. Det er søskenbarnet til min mann sin gutt. Vi bor langt unna hverandre. Treffes sjelden i begravelser, bryllup og sånt. Nå spørr min gutt om vi kan reise å besøke dem i sommer. Han fikk så god kontakt med denne gutten i en konfirmasjon i fjor. Men er det rart å spørre om vi kan komme å være der noen dager i sommer? Har jo ikke mye kontakt ellers 

Anonymkode: 66e84...319

Inviter heller dem til dere.  jeg synes det er frekt når dere ikke har god kontakt eller at dere foreslår at dere tenker og leie en hytte/hotell i nærheten og spør om guttene kan treffes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...