Gå til innhold

18 åringen min kan terge på seg gråstein 🤣


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 18 år. Han er bestandig seint ute til skole, trening og avtaler ellers. Stresser ut av døra i siste minutt. Det irriterer meg. Han kan ikke planlegge noe. Lurer på hvem han har det fra? Ikke fra meg, for jeg er bestandig tidlig ute. Er det alderen eller ? 

Anonymkode: 8cf0a...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er alderen, da han regnes som voksen og burde klare å rekke ting. Har en bekjent som er over 50, og han klarer heller ikke komme tidsnok, og har heller aldri klart det.

Har lest en plass at det er noe som mangler i hjernen, der en ikke klarer å beregne hvor lang tid ting tar før man skal rekke noe. Dette kan visstnok ikke læres heller. Men aner ikke om det er riktig. Mulig det bare må erfares mange nok ganger, slik at det til slutt blir flaut å alltid komme for seint.

Anonymkode: 1921b...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn mann... 

Har fire barn, og alle er så dritt lei av at vi alltid må vente på pappa og at vi ofte kommer for sent pgs pappa så de har blitt stikk motsatt selv. 

Jeg er helt motsatt, og mener det er egoistisk å hele tiden komme for sent, det viser at du ikke har respekt for andre sin tid. 

Heldigvis har ungene blitt som meg. Også han som straks fyller 18 år. 

Anonymkode: 85fad...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 48 og er fortsatt sånn!

Anonymkode: 31e5f...51f

Huff. Så det er ikke noe håp for han 🤣

Anonymkode: 8cf0a...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har lest en plass at det er noe som mangler i hjernen, der en ikke klarer å beregne hvor lang tid ting tar før man skal rekke noe. Dette kan visstnok ikke læres heller. Men aner ikke om det er riktig. Mulig det bare må erfares mange nok ganger, slik at det til slutt blir flaut å alltid komme for seint.

Anonymkode: 1921b...10f

Vi kalles tidsoptimister... 😳😳😳

Anonymkode: 31e5f...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er slik no når, er sjukmeldt pga stress, og av og til forstår eg rett og slett ikkje klokka😯😯. Men ungdomar er jo gjerne litt lettsindige, trur nok absolutt han kan lære å kome tidsnok. Men somme folk er berre slik. Ville likevel ikkje gjett opp å mase om det. Evt tipse han om å stille klokka 20 minutt fram. Det kan funke på meg. 

Anonymkode: 26289...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alder, men type. Har en på snart 17 år, med ADHD, men selv med hans utfordringer med å organisere seg selv, er han alltid presis eller tidlig ute.

Min mann derimot, sukk, og datteren min på 9 år. De kan når de absolutt må, type rekke et fly, men det er akkurat som de er fullstendig ute av stand til å beregne tid. Jeg er ofte fascinert av mannen min her, for han er skikkelig intelligent og flink til så mye, men kommer med helt merkelige tidsanslag på alt mulig. F.eks. tar det 11 minutter å kjøre til svigers og han mener vi har god tid dersom vi begynner å gjøre oss klar 10 min før vi skal være der. Med fire unger. Haha, bare å få dem klar tar jo 10 minutter. Har gitt opp, akkurat her gir jeg beskjed når vi må gå, og fortsatt er han alltid sistemann ut døren fordi han skal bare ... 🙄

Anonymkode: 8e649...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...