Gå til innhold

Det er mitt hus, jeg har betalt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var svaret på spørsmålet jeg stilte. Jeg spurte om det var hans hus eller vårt hjem. Som oppfølgingsspørsmål spør jeg om jeg forstår det riktig riktig når jeg tolker det som at det ikke er vårt felles hjem, og han gjentar svaret sitt. Flere ganger.

 

ja, det er han som eier huset. Men det er en vesentlig forskjell på det, og om vi har et felles hjem hvor jeg har like mye jeg skulle si, hvor jeg også kan føle meg hjemme? Mistolker jeg så veldig? 

 

Dette er selvsagt avledet av andre uenigheter vi har hatt i kveld, og vi var begge ganske sure. Ifølge han er det bare jeg som er urimelig, men det er da ikke bare meg som er urimelig?

Anonymkode: cec06...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er hans hus så håper jeg han tar seg av all vasking, rydding og oppgraderinger? 

Anonymkode: 380cd...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe enkelt svar på dette. Er dere gift?

Er huset kjøpt etter dere giftet dere? Hvem bidrar med hva i familien.

Høres ut som om dette bare er et symptom på alvorligere kommunikasjonsproblemer i forholdet. Kom dere i parterapi. Ta kontakt med familievernkontoret og lær dere å kommunisere bedre med hverandre. Når dere har begynt slik dere har nå, da er det begynnelsen på slutten om dere ikke tar tak og snur ting nå!

Anonymkode: bf30e...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke gift, og har to boliger. Jeg har barn, og vi bor sammen (han også) med dem annenhver uke (nærmere skole og barnehage), og i hans hus ellers. Han tar seg av alle utgifter her, han deltar like mye som meg med husarbeid. Så det er ikke feil at han betaler, det er fordi jeg betaler i vårt andre hjem. Og poenget er ikke eierandelen og hvem som eier huset, men hvems hjem det er. Han har forventninger om at vårt andre hus er hans hjem også, men det kom tydelig frem i kveld at huset han har bygget og betalt er bare hans, og at jeg ikke kan regnes som samboer her. Det sårer meg.

 

vi har nok endel utfordringer med kommunikasjonen. De store tingene har vi helt samme syn på, men når det kommer til uvesentlige detaljer, som egentlig er irrelevante for vårt forhold, kan vi bli ekstremt usaklige og lage en stor sak. 

Anonymkode: cec06...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du henger deg opp i uvesentligheter, og at dere snakker forbi hverandre.

Anonymkode: 702a4...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke gift, og har to boliger. Jeg har barn, og vi bor sammen (han også) med dem annenhver uke (nærmere skole og barnehage), og i hans hus ellers. Han tar seg av alle utgifter her, han deltar like mye som meg med husarbeid. Så det er ikke feil at han betaler, det er fordi jeg betaler i vårt andre hjem. Og poenget er ikke eierandelen og hvem som eier huset, men hvems hjem det er. Han har forventninger om at vårt andre hus er hans hjem også, men det kom tydelig frem i kveld at huset han har bygget og betalt er bare hans, og at jeg ikke kan regnes som samboer her. Det sårer meg.

 

vi har nok endel utfordringer med kommunikasjonen. De store tingene har vi helt samme syn på, men når det kommer til uvesentlige detaljer, som egentlig er irrelevante for vårt forhold, kan vi bli ekstremt usaklige og lage en stor sak. 

Anonymkode: cec06...b3a

Man kan eie 10 hus og fortsatt ikke ha et hjem.

Anonymkode: 380cd...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var rart. Det er ikke ditt hus, men du vil at han skal anerkjenne huset hans som deres (ditt) hjem? Hva vil forskjellen være tror du? For å være ærlig tror jeg ikke det endrer noe. Han har sin oppfatning av mitt og ditt, selvfølgelig ganske klønete formulert, men her tror jeg det sitter dypere. Og at du henger deg opp i detaljer. Dere har en bolig hver liksom, og ingen sammen. Er det virkelig så nøye hva det kalles? 

Anonymkode: 55354...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du der?

Får du være med å bestemme fargen på gardinene?

Kan du bestemme hva du vil spise når du er der?

Har du en fast soveplass?

Gjør du husatbeid når du er der?

Kan du sette på en vaskemaskin uten å spørre først når du er der?

Hvis du kan svare ja på de spørsmålene vil jeg si det er ditt hjem. Hva er det du føler gjør at det ikke er "hjemme" for deg?

Anonymkode: c5188...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet. 

Som jeg skjønner det har dere et hus hver og bor annenhver uke i hvert av de? Ditt hus når dine unger er der og hans hus når du er barnløs?

Da er jo hans hus hans og ditt hus ditt. 

Det du driver med er flisespikkeri, folk legger vel bare forskjellig i ordlyden. Han vil presisere at dere eier hvert deres hus, du vil presisere at dere har et hjem på begge steder. 

Det betyr ingenting. 

Det viktige er hvordan dere faktisk har det på begge steder. Har dere et godt samliv. 

Anonymkode: 8d706...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dere bor sammen i hjemmet dere bor i med barna ville jeg blitt igjen der. Så kan han sitte alene i huset sitt. 

Anonymkode: e5f0b...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2019 den 9.38, Anonym bruker skrev:

Dette var rart. Det er ikke ditt hus, men du vil at han skal anerkjenne huset hans som deres (ditt) hjem? Hva vil forskjellen være tror du? For å være ærlig tror jeg ikke det endrer noe. Han har sin oppfatning av mitt og ditt, selvfølgelig ganske klønete formulert, men her tror jeg det sitter dypere. Og at du henger deg opp i detaljer. Dere har en bolig hver liksom, og ingen sammen. Er det virkelig så nøye hva det kalles? 

Anonymkode: 55354...f85

Ja?

Det er vel med på å definere forholdet; hvis en av partene tviholder på at «du bor egentlig ikke her». Da ville jeg ha tatt det som at vedkommende også mente «...fordi vårt forhold egentlig ikke er seriøst».

Anonymkode: 36619...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hus er mitt hus, men vårt hjem. Hans hus eier han, og jeg føler stort sett ikke noe på det. Annet enn når vi diskuterer, og han da fra tid til annen bruker argumentet om at det er hans hus. Diskusjonene går på helt trivielle ting, og har aldri noe med bygningsmassen å gjøre. 

Jeg synes ikke at det holder at han kan bruke det som argument når han er sur og sint, og så forvente at jeg skal føle meg som hjemme etterpå. Det er snakk om at vi på et tidspunkt skal bo bare her, men det synes jeg er vanskelig å se for seg når han ikke anser dette som vårt felles hjem. Kan godt være det er flisespikkeri, det er derfor jeg spør her, for muligens å bli realitetsorientert.

Anonymkode: cec06...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit du. Jeg ville faktisk latt være å bo sammen med han i "hans" hus når han faktisk mener at du ikke hører til der (det er jo det han sier) hadde faktisk vurdert hele forholdet. Ingenting er mer irriterende enn mannfolk som oppfører seg slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår for så vidt hva du mener....  Men helt ærlig , dette er tull og tøys . Det er jo hans hus. Det han sier hadde fått en helt annen betydning dersom du ikke hadde hatt noe annet hus og dere kun hadde bodd i hans hus. Men slik det er nå, så har han sitt hus og du ditt. Her må nesten det som kalles hjemme, være der dere føler dere hjemme, enten det er ditt, hans eller begge hus. Høres ut som pirk å henge seg opp i ordvalget her. 

Mannen og jeg har det som dere bomessig, men vi refererer fortsatt til hos deg eller hos meg  når vi snakker, etter seks år på denne måten.

Anonymkode: 4fb87...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om at vi på et tidspunkt skal bo bare her, men det synes jeg er vanskelig å se for seg når han ikke anser dette som vårt felles hjem. Kan godt være det er flisespikkeri, det er derfor jeg spør her, for muligens å bli realitetsorientert.

Anonymkode: cec06...b3a

Ville aldri ha flyttet inn til ham hvis dette er hans vanlige reaksjon på konflikter. Da hadde jeg heller krevd at vi kjøpte noe nytt sammen.

Anonymkode: 36619...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er urimelig, skal dere bo sammen, må det være begges "hjem" uavhengig av hvem som eier huset. Jeg hadde latt han sitte i sitt hus alene, sånn siden det er hans..

Anonymkode: 949a2...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...