Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Den skal ha en del hudpleie og vaskemidler uten kjemikalier, men jeg blir litt usikker på om den faktisk er helt uten. Hvordan lager man såpe feks uten kjemiske produkter? Anonymkode: 22378...055
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 På 12.4.2019 den 23.02, Anonym bruker skrev: Den skal ha en del hudpleie og vaskemidler uten kjemikalier, men jeg blir litt usikker på om den faktisk er helt uten. Hvordan lager man såpe feks uten kjemiske produkter? Anonymkode: 22378...055 Det er umulig. Anonymkode: b0a31...bc6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 Hver gang man vasker seg bruker man minst ett kjemisk stoff, nemlig H2O. Alle stoffer er kjemiske. Anonymkode: f34b6...960
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #4 Skrevet 14. april 2019 Uten kjemiske produkter? Det er jo helt umulig, alle ting du blander sammen er kjemi, og for å lage såpe må du blande sammen forskjellige produkter så de reagerer med hverandre og blir såpe... Mener du unødvendige produkter kanskje? Anonymkode: 2dce7...99b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #5 Skrevet 14. april 2019 http://selvberging.no/lag-egen-sape/ Her ser du hva en såpe MÅ inneholde for å bli såpe. Det står også litt om egenskapene de forskjellige fett og oljene har. Anonymkode: 2dce7...99b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hver gang man vasker seg bruker man minst ett kjemisk stoff, nemlig H2O. Alle stoffer er kjemiske. Anonymkode: f34b6...960 For ikke å snakke om at vannet i springen inneholder fluor, jern, kalk, aluminium, bly og mange andre farlige og ufarlige stoffer avhengig av konsentrasjonen. Jeg regner med HI vil vite om det finnes såpe uten miljø- eller helseskadelig effekt. Med tanke på miljø, må man jo i tillegg til innholdet vurdere hvordan råvarene skaffes, produksjon, frakt m.m. Det finnes rengjøringsmidler som har mindre eller lite påvirkning på miljøet, men all bruk vil jo kunne påvirke økosystemet. Anonymkode: 0bc98...bc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå