Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #1 Skrevet 12. april 2019 Sponser dere russetiden? Foreløpig har jeg kun barneskolebarn enda, men jeg synes det er vilt så mye penger russetiden koster. Kommer dere til å sponse dette for deres barn? Jeg snakker med mange ungdommer i jobben min og synes jeg merker en del som ikke gidder å feire russ. De synes det er for dyrt, er for opptatt av skole og karakterer, drikker ikke osv. Anonymkode: 13b89...f64
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #2 Skrevet 12. april 2019 Nei, det må de koste selv. Eller, jeg kan kjøpe russebukse og russekort da, det skal de få. Har en gutt i 2.klasse på vgs nå, så russetiden er et år unna. Min sønn og flere av kompisene hans jobber ved siden av skolen, og de har begynt spare til russebil ved div dugnader, men hvor mye penger de kommer til å svi av aner jeg ikke enda. Men de er 19 år når de blir russ, og jeg sparer ikke til deres russetid altså, det er en fest de må koste selv. Anonymkode: ee1a4...c51
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #3 Skrevet 12. april 2019 Har heldigvis unger på idrettsungdomsskole, og regner med at det blir samme opplegget på vgs. Da håper jeg de er såpass opptatt av idretten sin at vi i hovedsak slipper unna russefeiring. Jeg kommer i alle fall ikke til å sponse dem, annet enn ev med russedressen. Anonymkode: cb29d...b4b
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Nei jeg tenker også at dette ønsker jeg ikke å sponse. Kan strekke meg til dress og russekort. Skal de være med på buss så får de betale dette selv, kjenner jeg håper de ikke gidder. Anonymkode: 13b89...f64
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Har en gutt i 2 klasse på vgs. Har ikke hørt om noe russebuss. Her i Trondheim er det heldigvis ikke vanlig med buss Anonymkode: a3e1d...d05
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Nå har jeg riktignok bare en femåring, men det kommer uansett ikke på tale å sponse noen russetid bortsett fra muligens russeklær og slikt. Anonymkode: edde6...564
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 De får sponse seg sjæl. Jobbe som gale før de blir russ. Anonymkode: 5d9aa...64f
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #8 Skrevet 13. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har heldigvis unger på idrettsungdomsskole, og regner med at det blir samme opplegget på vgs. Da håper jeg de er såpass opptatt av idretten sin at vi i hovedsak slipper unna russefeiring. Jeg kommer i alle fall ikke til å sponse dem, annet enn ev med russedressen. Anonymkode: cb29d...b4b Hate to break it to you, men ifølge min erfaring så er idrettsrussen den verste.. Og da uttaler jeg meg på vegne BÅDE av mine idretts-russ-venner for 20 år siden, og de idretts-russ-gutta jeg er sjef for nå 🙈🙄 Anonymkode: d0052...f5c
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #9 Skrevet 13. april 2019 Sponset med russedress nå. Men hun vil ikke være med på bil eller noe annet selv. De er en ganske stor gjeng som ikke gidder bruke penger på dette. De har deltatt på litt fester her og der. Stadig fler tar avstand fra denne idiotiske feiringen flere driver med. Er litt lettet over at hun har valgt dette selv. Anonymkode: e5e74...20e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #10 Skrevet 13. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hate to break it to you, men ifølge min erfaring så er idrettsrussen den verste.. Og da uttaler jeg meg på vegne BÅDE av mine idretts-russ-venner for 20 år siden, og de idretts-russ-gutta jeg er sjef for nå 🙈🙄 Anonymkode: d0052...f5c Helt enig. Jeg jobbet som renholder for boliger for studenter. De som gikk linjer for idrett var dem som festet mest Jeg har også en gutt på 18 år. Han var veldig opptatt av trening og fotball. Det var liksom alt. Er ikke sånn lengere. Han trener og spiller fotball, men ikke like ivrig som før. Anonymkode: a3e1d...d05
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #11 Skrevet 13. april 2019 Nei. Har en som er russ i år, og jeg kjenner vel ingen som klarer å bruke så mye penger som han klarer på tull pr mnd. Han har ekstrajobb, og tjener hver mnd en plass mellom 5 og 7 tusen. De er brukt opp før halve måneden er gått. Han kan spise alle måltider gratis hjemme, og betaler ikke for seg hjemme. 5-7 tusen er mer enn jeg har å bruke på pizza, snop, alkohol og bensin pr mnd. Så derfor, NEI, når han har råd til alt dette, har han også råd til russetiden. Anonymkode: 36b55...d2d
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #12 Skrevet 13. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Har en som er russ i år, og jeg kjenner vel ingen som klarer å bruke så mye penger som han klarer på tull pr mnd. Han har ekstrajobb, og tjener hver mnd en plass mellom 5 og 7 tusen. De er brukt opp før halve måneden er gått. Han kan spise alle måltider gratis hjemme, og betaler ikke for seg hjemme. 5-7 tusen er mer enn jeg har å bruke på pizza, snop, alkohol og bensin pr mnd. Så derfor, NEI, når han har råd til alt dette, har han også råd til russetiden. Anonymkode: 36b55...d2d Hva jobber han med? Gutten min blir 18 etter sommeren, og vil gjerne jobbe litt. Men ikke lett å finne noe Anonymkode: a3e1d...d05
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #13 Skrevet 13. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva jobber han med? Gutten min blir 18 etter sommeren, og vil gjerne jobbe litt. Men ikke lett å finne noe Anonymkode: a3e1d...d05 Ikke meg du spør, men min sønn har jobbet på Europris siden han var 16 (er 18 nå). Han har venner som jobber på sport outlet, på lageret på Power, i kiosken på badeland, på Norli osv. Alle startet da de var 16-17 år. Anonymkode: ee1a4...c51
Anonym bruker Skrevet 13. april 2019 #14 Skrevet 13. april 2019 20 hours ago, Anonym bruker said: Sponser dere russetiden? Foreløpig har jeg kun barneskolebarn enda, men jeg synes det er vilt så mye penger russetiden koster. Kommer dere til å sponse dette for deres barn? Jeg snakker med mange ungdommer i jobben min og synes jeg merker en del som ikke gidder å feire russ. De synes det er for dyrt, er for opptatt av skole og karakterer, drikker ikke osv. Anonymkode: 13b89...f64 vi har betalt russebilen og klærne hans, resten må han fikse selv. han er ikke så mye intressert i og drikke seg full og er veldig opptatt av at han går ut av skolen med gode karakterer,men jeg jeg sagt at han kan leve litt, og drikke Anonymkode: 26868...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå