Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Fikk klager for en stund tilbake av flere eldre naboer som rottet seg sammen og sendte inn en klage på støy fra trampolinen. I hele fjor sommer ble jeg å sønnen min trakassert av ett eldre par som klagde så fort barna hoppet .Vi var borte i hele sommer .Og våren var det også helt stille. Sønnen min vil så gjerne ha opp trampolinen .men jeg orker ikke å ha naboen her så fort barna hopper. Jeg tenker så masse på dette å føler gutten min blir så skuffet. Her jeg bor er det nesten ingen barn. Bare eldre nesten .å jeg kan ikke bare flytte i ett nytt hus. Da blir det evnt blokk .det er det jeg har råd til. Hva burde jeg gjøre. Sette opp trampolinen eller få den vekk? Anonymkode: a9c66...181
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Vi var veldig mye borte i sommer. Og defå gangene de hoppet så fikk de klager. Enten ved hysjing eller ved at de ringte på eller tok seg til rette å gikk inn i hagen min. Det har blitt så stille. Ute nå. Synes det er så trist når ikke sønnen min koser seg ute . Men jeg grøsser ved å tenke på hvordan sommeren kan bli hvis jeg velger å ha trampoline oppe. Føler ikke jeg slapp er av når barna leker å bare venter på neste klage. Anonymkode: a9c66...181
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Hvis dette er eneboliger, hvor har de sendt inn klagen? Anonymkode: 03677...84c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Fikk klager for en stund tilbake av flere eldre naboer som rottet seg sammen og sendte inn en klage på støy fra trampolinen. I hele fjor sommer ble jeg å sønnen min trakassert av ett eldre par som klagde så fort barna hoppet .Vi var borte i hele sommer .Og våren var det også helt stille. Sønnen min vil så gjerne ha opp trampolinen .men jeg orker ikke å ha naboen her så fort barna hopper. Jeg tenker så masse på dette å føler gutten min blir så skuffet. Her jeg bor er det nesten ingen barn. Bare eldre nesten .å jeg kan ikke bare flytte i ett nytt hus. Da blir det evnt blokk .det er det jeg har råd til. Hva burde jeg gjøre. Sette opp trampolinen eller få den vekk? Anonymkode: a9c66...181 Hadde satt opp trampolinen og gitt naboene beskjed at barn er barn!!Hva har naboen tenkt å gjøre ?politianmelde?Lurer på hva de hadde fått i svar da:)) Anonymkode: 50b99...9e6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #5 Skrevet 12. april 2019 Da møter du de på halvveien. De kan ikke forvente at ungene skal være lydløse. Du setter opp trampolinen og har klare regler for hoppingen. F.eks ikke rope og skrike, kke hoppe før og etter et klokkeslett. Bråker han mye når han hopper? Står trampolinen veldig nærme naboene sin uteplass? Anonymkode: 9cda5...209
soleia Skrevet 12. april 2019 #6 Skrevet 12. april 2019 Hadde sett opp trampolina, men hatt grenser for kor tidleg/seint han kan hoppe, så dei ikkje har noko å ta deg på. Høglydt hojing er unødvendig, men det er lov å le! Barn må få lov å leike og lage lyd.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 Trampoline er lov. Naboene dine er urimelige. Lag noen enkle regler for sønnen din. F.eks. ikke lov å hoppe før 10 eller etter 20. Skriking er forbudt. Om noen klager, så svarer du dem. Vær helt klar på at trampolinehopping er lov. Ta likevel klagene på alvor. Forklar for sønnen din at om noen klager direkte til ham så skal han be om navn og telefonnummer, og gi beskjed om at mamma tar kontakt med dem. Datteren min fortalte at en nabo hadde klaget over at de syklet i veien (innerst i en blindvei). Vi ble enige om at hvis det skjedde igjen, skulle hun be naboen om å ringe på hos meg og forklare problemet. Jeg visste jo ikke hva som hadde skjedd. Om noen klaget på at småjenter syklet synlig i ring innerst i en blindvei er de urimelige. Om jentene skapte nestenulykker eller skrapte opp bilene hadde naboen all mulig grunn til å klage. (Naboen kom aldri hit, jeg vet fremdeles ikke hvem det var.) Tilsvarende bør du snakke med naboene dine. Om en eller to gutter hopper på en trampoline er det helt innenfor. Om gutten din har hatt besøk av halve klassen som har hatt skrikekonkurranse på trampolinen så er det ikke innenfor. Anonymkode: 1f84a...ff1
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 Hadde satt opp trampolinen uten tvil! Anonymkode: 996fc...a0d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 Ta en tur innom naboene før dere setter opp trampolinen. Spør dem om når de sover og be dem ta kontakt hvis de skal ha hageselskap eller liknende slik at dere ikke bråker for mye da. Veldig ofte løser ting seg bedre hvis man snakker med folk så tidlig at de ikke har begynt å irritere seg enda (eller når de har hatt en hel vinter å roe seg ned på). Sett opp trampolinen men forsøk å vise litt hensyn. Anonymkode: d8c32...890
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 Med mindre ungene skriker av full hals når de hopper er trampoline normal støy når man bor med naboer rundt seg. Hadde satt den opp men hatt tre klare regler: 1 Kun hopping mellom 10 og 20 2 Ingen hopping hvis en ser at nærmeste nabo har selskap 3 Ingen skriking. Kun normal stemme. Da har dere tatt mer en nok hensyn. Tror noe glemmer at slikt går begge veier, så det er ikke bare dere som skal tilpasse dere naboens ønsker, naboene må møte dere de også. Og med normal bruk av trampoline har de ingen sak. Anonymkode: ed9cd...01c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2019 #11 Skrevet 12. april 2019 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta en tur innom naboene før dere setter opp trampolinen. Spør dem om når de sover og be dem ta kontakt hvis de skal ha hageselskap eller liknende slik at dere ikke bråker for mye da. Veldig ofte løser ting seg bedre hvis man snakker med folk så tidlig at de ikke har begynt å irritere seg enda (eller når de har hatt en hel vinter å roe seg ned på). Sett opp trampolinen men forsøk å vise litt hensyn. Anonymkode: d8c32...890 Støtter denne. Bak en kake innimellom som du inviterer naboene ut på. La naboene bli kjent med ungene, og be ungene være ydmyke, gå å be om unnskyldning hvis de får kjeft, særlig utenfor "oppsatt" hoppetidsrom. Anonymkode: 25647...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå