Gå til innhold

Hvis du var 20 år gammel igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg ville valgt sykepleier. Er fagskoleutdanna nå, innen helse, og tror ikke jeg orker å studere høyskole nå. Er 36 år. 

Som sykepleier ville jeg kanskje tatt videreutdanning som helsesøster. 

Anonymkode: 896ce...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er provisorfarmasøyt og ville valgt det igjen. Jeg ville tatt noen år i utlandet. Det gjorde jeg ikke fordi jeg alltid syntes det var for lite tid. Nå vet jeg det var dårlig prioritering og at jeg hadde da all verdens tid. 

Anonymkode: 1b7c5...2ef

Skrevet

Er lærer og ville ikke valgt det igjen. Hadde jeg visst at jeg skulle endt opp i oljebyen så hadde jeg helt klart valgt noe innen geofag. Her i byen er man jo lavtlønt som lærer ifht andre, og det merkes blant annet på boligpriser og bilpark. 

Anonymkode: 0c28c...b89

Skrevet

Er bioingeniør.  Ville valgt det igjen.

Anonymkode: fad48...475

Skrevet

Er jurist og ville valgt det igjen. 

Skrevet

Er lærer og hadde definitivt valgt noe annet! Usikker på hva..

Anonymkode: 57ab5...1f5

Skrevet

Jobber på kontor og stortrives, men hadde jeg skulle valgt igjen, ville jeg blitt Politi eller psykolog. 

Anonymkode: 788f1...c22

Skrevet

Biolog eller veterinær kanskje. Er fysioterapeut, hadde aldri valgt det igjen.

Anonymkode: 40ed7...c5f

Skrevet

Jordmor. 

Anonymkode: 0b3d7...622

Skrevet

Er Samfunnsviter. Ville valgt jus eller utdannelsen(e) jeg tok. På videregående var jeg klar for jus, men så tok veien en litt annen retning. Er nå i gang med ledelsesstudier. Godt fornøyd med valget og klokt å ha en del år i arbeidslivet/tillitsvalgt rollen. 

Kunne vært heltidsstudent for livet om noen lønnet meg 😀

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan betalte du reising i så mange år?

Anonymkode: f3088...5b4

Mine foreldre betalte folkehøyskole. Så arvet jeg fra min farmor, og brukte dem på å reise noen måneder i Mellom-Amerika. Så har jeg spart her og der ellers, ikke brukt så mye penger på annet, men heller spart til neste reise 😉 Så har blitt mye reising, med litt pauser innimellom.

Anonymkode: 8fa97...925

Skrevet

Er stråleterapeut og ville ikke valgt det igjen. Jeg trives på jobb, det er ikke det, men det er et alt for snevert yrke. Du må flytte på deg for å bytte jobb, og det er synd dersom du ikke trives der du jobber f.eks. Her møter du også familie, venner og bekjente dersom de får kreft og må stråles. 

Skulle jeg valgt igjen ville jeg ikke valgt noe innenfor helsesektoren. Hva jeg skulle valgt er jeg ikke helt sikker på, men ihvertfall noe man kan jobbe bredt innenfor. Et yrke der du kan velge og vrake litt mellom jobber i samme by. Et yrke der du ikke treffer folk du kjenner i sårbare situasjoner, da dette kan være ubehagelig for både den det gjelder og deg. Du kan heller ikke holde det for deg selv hvis det er familie f.eks. da kollegene dine får det med seg osv. 

Anonymkode: 7175d...2a4

Skrevet

Jeg er sykepleier og kan ingenting annet. Ikke ønsker jeg et annet yrke heller, jeg er spesialsykepleier. Jeg elsker jobben min. 

Men jeg var kreativ og kunstnerisk i ungere dager. Det burde jeg vedlikeholdt og utviklet. Og skrevet en bestselgende bok🤣

Anonymkode: b45ae...280

Skrevet

Som 30+ utdannet jeg meg til adjunkt med tillegg, med vekt på spes.ped, sos.ped, samfunnsfag og rle. 

Hadde jeg startet tidligere, hadde jeg gått videre på master i pedagogikk med fokus på tilpasset opplæring. Så tatt en doktorgrad innenfor pedagogikk og deretter undervist på høgskole-/universitetsnivå. 

Anonymkode: b51ee...633

Skrevet

Jeg er pilot og ville valgt det igjen. Høy lønn, høy status og respekt. 

Anonymkode: f9ab4...c53

Skrevet

Jeg ville blitt kunstner/forfatter. 

Anonymkode: 16567...fa0

Skrevet
På 11.4.2019 den 9.07, Anonym bruker skrev:

Hvordan betalte du reising i så mange år?

Anonymkode: f3088...5b4

Ja det lurer jeg også på...

Anonymkode: 4b8b4...4e3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja det lurer jeg også på...

Anonymkode: 4b8b4...4e3

Det har jeg svart på lenger oppe

Anonymkode: 8fa97...925

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er stråleterapeut og ville ikke valgt det igjen. Jeg trives på jobb, det er ikke det, men det er et alt for snevert yrke. Du må flytte på deg for å bytte jobb, og det er synd dersom du ikke trives der du jobber f.eks. Her møter du også familie, venner og bekjente dersom de får kreft og må stråles. 

Skulle jeg valgt igjen ville jeg ikke valgt noe innenfor helsesektoren. Hva jeg skulle valgt er jeg ikke helt sikker på, men ihvertfall noe man kan jobbe bredt innenfor. Et yrke der du kan velge og vrake litt mellom jobber i samme by. Et yrke der du ikke treffer folk du kjenner i sårbare situasjoner, da dette kan være ubehagelig for både den det gjelder og deg. Du kan heller ikke holde det for deg selv hvis det er familie f.eks. da kollegene dine får det med seg osv. 

Anonymkode: 7175d...2a4

Dette vurderte jeg å bli og ser utfordringene du nevner! Valgte å skifte studieretning jeg da, og er nå tannpleier. Ville definitivt valgt det igjen. 

Anonymkode: d2d14...7d5

Skrevet
På 11.4.2019 den 0.30, Anonym bruker skrev:

Hvilken utdanning ville du valgt? Det du jobber med nå eller noe helt annet? 

Anonymkode: fc6cb...ee7

Barnehagelærer! Og så gått videre på master og kanskje mer. 

Jobber som det nå!;) Elsker det❤️

Fikk barn da jeg var 20, angrer ikke på det nå med en flott ungdom i hus, selv om det hadde vært mer praktisk med utdanning på plass først:)

Anonymkode: cb138...ade

Skrevet
På 11.4.2019 den 8.42, Anonym bruker skrev:

Dette må jo være den eneste fordelen med å starte utdanningen først når man er 30. Har hatt god tid til å finne ut hvem jeg er og hva jeg vil. 

Anonymkode: 03008...bf0

Enig!

Hadde aldri valgt det jeg er nå da jeg var 20! 

Anonymkode: cb138...ade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...