Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Kom over denne på Facebook i dag: https://www.klassekampen.no/article/20170513/PLUSS/170519948 Den blir dratt opp på nytt nå i Hægebostad kommune fordi noen få foreldre ønsker femdagers uker. Men de blir jo nesten kjeppjaget! Jeg ble kraftig provosert av denne artikkelen. For det første så begynner den med at deltidsjobbene mødre føler seg stigmatisert av mødre som jobber fulltid, samtidig som alt de selv sier er nedrakking av fulltidsjobbende mødre. Og så avslutter de med at «det går ikke ann å jobbe 100% turnus med små barn». Det ble liksom sagt som en faktasetning. I alle dager? Jeg har jobber fullt i turnus hele mitt voksne liv, og så kommer det noen å sier det går ikke ann? Hva tenker dere? Anonymkode: 60aed...380
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Jeg er enig i at det er vanskelig å opprettholde normale arbeidstider når flertallet jobber 80% og attpåtil har samme fridag, som det står skrevet i artikkelen. Samtidig syns jeg at fri hver onsdag høres rimelig deilig ut! Joda, det er fullt mulig å jobbe 100% turnus når man har barn. Det er langt lettere enn å jobbe 8-16 hver dag. Om man har 4 dager så har man jo tid til å koble av, også! Syns det hørtes deilig ut jeg! Anonymkode: 4046f...58e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Jeg bor i Kvinesdal som er nevnt i artikkelen som en av kommunene som har onsdagsfri. Det er feil, småtrinnet har kort dag onsdager men ikke fri. Vi får det til slik at jeg jobber kveldsvakt onsdager for da kommer mannen hjem før jeg drar. Økonomisk sett hadde vi overlevd om jeg jobbet redusert, men jeg elsker jobben min. Men det betyr jo ikke at jeg ikke elsker barna mine. Ja takk begge deler tenker jeg, i det herrens år 2019! Og så må jeg innrømme at jeg lo litt av den oppramsinga de hadde på områder man må prestere, deriblant disse gullkornene; sexliv med mannen og arbeid i menigheten 😂 Anonymkode: 60aed...380
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Jeg er veldig for 4 dagers uke, eller 6-timersdager, men når mødrene er de som fyller gapet, mens fedrene fortsetter å jobbe like mye, blir det helt feil. Anonymkode: 1b4dc...75a
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Det er noe riv ruskende galt når det legges opp til at man ikke skal jobbe 100% stilling som kvinne! Her er det foreldrene som er hjemmeværende eller som jobber redusert som totalt ødelegger for de som faktisk jobber normalt i form av blant annet åpningstider i barnehagen. De påstår at alle klarer jo å dra fra jobb en time før eller levere en time senere- selvsagt klarer man det hvis man er HJEMMEVÆRENDE! Galskap fra ende til annen...Ikke noe rart i at Norge allerede sliter. Anonymkode: b0bd1...b5a
Gjest Antarctica Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor i Kvinesdal som er nevnt i artikkelen som en av kommunene som har onsdagsfri. Det er feil, småtrinnet har kort dag onsdager men ikke fri. Vi får det til slik at jeg jobber kveldsvakt onsdager for da kommer mannen hjem før jeg drar. Økonomisk sett hadde vi overlevd om jeg jobbet redusert, men jeg elsker jobben min. Men det betyr jo ikke at jeg ikke elsker barna mine. Ja takk begge deler tenker jeg, i det herrens år 2019! Og så må jeg innrømme at jeg lo litt av den oppramsinga de hadde på områder man må prestere, deriblant disse gullkornene; sexliv med mannen og arbeid i menigheten 😂 Anonymkode: 60aed...380 Ja, det der hersens sexlivet, altså... men når det blir for hardt, skjærer jeg ned på menighetsarbeidet. Det pleier å hjelpe. Så sier jeg til mannen at vi heller tar en misjonærstilling hjemme enn en masse misjonering i menigheten. Det må da være hipp som happ.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, Pashla skrev: Ja, det der hersens sexlivet, altså... men når det blir for hardt, skjærer jeg ned på menighetsarbeidet. Det pleier å hjelpe. Så sier jeg til mannen at vi heller tar en misjonærstilling hjemme enn en masse misjonering i menigheten. Det må da være hipp som happ. 😂 Anonymkode: 02ebd...688
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 6 timer siden, Pashla skrev: Ja, det der hersens sexlivet, altså... men når det blir for hardt, skjærer jeg ned på menighetsarbeidet. Det pleier å hjelpe. Så sier jeg til mannen at vi heller tar en misjonærstilling hjemme enn en masse misjonering i menigheten. Det må da være hipp som happ. Haha, tenker jeg måfå tipse bedehuset om dette 😂😂 Anonymkode: 60aed...380
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haha, tenker jeg måfå tipse bedehuset om dette 😂😂 Anonymkode: 60aed...380 Det kan bli interessante menighetsmøter på Sørlandet i nærmeste fremtid. Anonymkode: 0e502...d73
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2019 #10 Skrevet 11. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan bli interessante menighetsmøter på Sørlandet i nærmeste fremtid. Anonymkode: 0e502...d73 Indremisjon med trykket på "indre"!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 Det høres jo deilig ut å ha en fridag i uka med barna. For all del. Men dette er jo et stort problem for likestilling da. Og man kan heller ikke vise til «resultater» ift. skoleprestasjoner eller trygd. Firedagers uke er behagelig, men ikke spesielt hensiktsmessig i et samfunnsperspektiv. Det er jo egentlig bare helt tullete hele greia. Jeg trakk på smilebåndet flere ganger under lesing av artikkelen, spesielt disse to politkerne fra Åseral. Kommer aldri til å flytte til Agder, det er helt sikkert. Snakk om ukultur, inngrodd gjennom generasjoner. Jeg ville ikke bo et sted hvor det er uglesett å jobbe fulltid. Og dette menighetsarbeidet... Tenk å være fulltidsarbeidende lesbisk mamma her da. Grøss. Anonymkode: 71398...a80
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 Og ingen snakker om ungene som får 4 lange dager i stedet for 5 kortere. Hvem bryr seg om læring så lenge det er fri på onsdag?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #13 Skrevet 11. april 2019 24 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Og ingen snakker om ungene som får 4 lange dager i stedet for 5 kortere. Hvem bryr seg om læring så lenge det er fri på onsdag? Det er nok mødrene som ønsker fri. Da er det fint at kommunens struktur legger til rette med onsdagen som hviledag. Som artikkelen sier så kan de ikke vise til at firedagers uke gir mer positive utslag på skoleprestasjoner eller uførestatistikken, heller tvert om. Men det er de ikke opptatt av. Så lenge man har overskudd til å stelle hud, hår og sexliv. Hvordan skal man greie det om man jobber på onsdagen også? Anonymkode: 71398...a80
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #14 Skrevet 11. april 2019 Å milde... Kjenner jeg blir ekstremt provosert av flere uttalelser i artikkelen. Det er utrolig trist å lese om så trangsynte, gammeldagse kvinner. Jeg bor i området der Korsveien kommer fra, her er heldigvis en mye høyere grad av likestilling normalen. Jeg kjenner også "en hel haug" kvinner som jobber fulltid i turnus og dette er høyst oppegående mennesker som helt fint orker både jobben og familien sin. Men de fleste her omkring er nok nokså mye mer sekulære, heldigvis. Anonymkode: d752b...155
Fotballflue Skrevet 11. april 2019 #15 Skrevet 11. april 2019 Jeg bor i Agder, vi har femdagers skole, jeg jobber fullt i turnusjobb, så det går ann. Ble utrolig provosert av artikkelen! Trøster meg dog med at de må vær i mindretall, disse kvinnen. Ingen i min krets er så gammeldagse hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #16 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, Fotballflue skrev: Jeg bor i Agder, vi har femdagers skole, jeg jobber fullt i turnusjobb, så det går ann. Ble utrolig provosert av artikkelen! Trøster meg dog med at de må vær i mindretall, disse kvinnen. Ingen i min krets er så gammeldagse hvertfall. Jeg også. Bor i Agder, i Kristiansandsområdet, er langt fra religiøs, og barna går på skolen hele uka. Snakk om å stemple store deler av Sørlandet pga et par små bygder🙄 I Kristiansand og omegn er det en menighet som driver privatskole, «menigheten samfundet», som har fri onsdag i småskolen. Alle andre har full, vanlig uke. Selv jobber jeg turnus, mannen jobber ca 150% i lederstilling, og likevel har vi tid til både sex, husarbeid, kvalitetstid med barna, frivillige verv med mer. Anonymkode: 0b6da...524
Fotballflue Skrevet 11. april 2019 #17 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg også. Bor i Agder, i Kristiansandsområdet, er langt fra religiøs, og barna går på skolen hele uka. Snakk om å stemple store deler av Sørlandet pga et par små bygder🙄 I Kristiansand og omegn er det en menighet som driver privatskole, «menigheten samfundet», som har fri onsdag i småskolen. Alle andre har full, vanlig uke. Selv jobber jeg turnus, mannen jobber ca 150% i lederstilling, og likevel har vi tid til både sex, husarbeid, kvalitetstid med barna, frivillige verv med mer. Anonymkode: 0b6da...524 Så da kan vi vel egentlig konkludere med at det er mulig med fulltidsjobber så lenge man kutter ut menighetsarbeid 😂
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #18 Skrevet 11. april 2019 Med sånne artikler så er det ikke rart at folk fra andre kanter av landet tror at hele Sørlandet er befolket av tullete bedehusfantaster Anonymkode: 26c5c...f1c
Gjest Antarctica Skrevet 11. april 2019 #19 Skrevet 11. april 2019 36 minutter siden, Fotballflue skrev: Så da kan vi vel egentlig konkludere med at det er mulig med fulltidsjobber så lenge man kutter ut menighetsarbeid 😂 Men ikke kutte ut indre-indre-misjonen! Neineinei!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #20 Skrevet 11. april 2019 Fra og med neste år går vår skole over fra 4 til 5 dager som ein av de siste skolene i denne kommunen. Som mor til ein gutt med autisme og ADHD som treng struktur og stabilitet i kvardagen er vi kjempe letta. Mange fordeler med 5 dager. Mindre intense dager, kortere øker og lengre friminutt og basisfag som Norsk og matte fordeles på fem dager (istedenfor på 4). Anonymkode: 72bf0...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå