Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Hei. Jeg har nettopp blitt mamma for 3 uker siden. Noe som jeg selv har ønsket å trives veldig godt med det. uansett føler jeg meg deprimert i lange perioder og gråter mye hver dag. Mest om kveldene. Det er så leit fordi jeg liker så godt å ha den lille bebien med meg, men uansett føler jeg en stor tristhet uten grunn. Jeg har ikke lyst til å gjøre noe serlig å de dagene jeg tenker jeg skal gå ut, så føler jeg meg låst hjemme. jeg føler jeg har mistet livsgleden å det er ikke noe som kan underholde meg, eller som jeg finner interesse i. Bortsett fra barnet mitt. mannen min synes det er veldig frustrerende å sier han ikke vet om noe som han kan gjøre for å hjelpe meg. Det er også frustrerende for meg fordi jeg ikke får noe støtte fra han. Jeg blir veldig sur og såret av ting som har skjedd oss tidligere og også for ting jeg føler nå, som at han har det alltid mye bedre med Andre enn meg, og at andre er mye mer interessange. Det får meg til å bli enda mer lei meg å jeg får angst å irritasjon av å ha han i nærheten.. jeg orker virkelig ikke å være sånn lenger å jeg ønsker ikke å være en trist mor for sønnen min. Synes det er så vanskelig å snakke om sånt til legen min. Å vet ikke hva som kunne ha hjulpet meg Anonymkode: af3ad...1ed
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Har du tidligere fått diagnosen bipolar, eller er dette noe du nå lurer på om du har? For meg virker det som om du har fått en depresjon i svangerskapet som følger deg nå etter fødselen. Dette er helt normalt, det er mange kvinner som får det. Men det er viktig at du tar tak i dette og skaffer deg hjelp! Om det er slik at du har en bipolar lidelse fra før så er det jo likevel fullt mulig at du nå har en svangerskaps-/fødselsdepresjon. Legen din kan hjelpe deg. Ring i morgen tidlig og be om en time raskt. Om du synes det er vanskelig å si det, skriv ut det du har skrevet her og vis det til legen. Da vet legen hvordan han/hun skal ta samtalen videre og hvem som kan hjelpe deg Du kan også kontakte helsestasjonen og be om å få snakke med jordmor der, om du føler det er lettere å snakke med henne. Kanskje du kan ringe dit i tillegg til at du kontakter legen din. Det er hjelp å få, så bare bestem deg, i morgen tidlig tar du to telefoner - en til legen din og en til helsestasjonen! Gratulerer med den lille Anonymkode: 38b1a...6b4
Syngensang Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Snakk med helsesøster. Det er naturleg og vanleg å ha litt triste kjensler etter å ha fått barn. Men det kan utvikle seg til fødselsdepresjon. Helsesøster er van med slikt, snakk med henne om du synst det er vanskeleg å snakke med legen om det.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Jeg har egentlig vært sånn i noen år. Men har ikke fått diagnose på det. Det eneste jeg har hatt diagnose om er ADHD. Men tar ikke noen medesiner for det. Jeg tror jeg faktisk trenger medesiner for depresjon eller bipolar. Noen ganger tror jeg også at det kan skyldes mannen min, siden jeg ikke føler noe lykke med han. Men veldig sårt å skille seg for han har holdt ut mye dritt kommentarer fra meg, men enda så prøver han. Det jeg er redd for er barnevernet. Har hørt så mye skummle historier. Hadde det vært en sak hvis jeg hadde fått antidepressiva? Anonymkode: af3ad...1ed
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har egentlig vært sånn i noen år. Men har ikke fått diagnose på det. Det eneste jeg har hatt diagnose om er ADHD. Men tar ikke noen medesiner for det. Jeg tror jeg faktisk trenger medesiner for depresjon eller bipolar. Noen ganger tror jeg også at det kan skyldes mannen min, siden jeg ikke føler noe lykke med han. Men veldig sårt å skille seg for han har holdt ut mye dritt kommentarer fra meg, men enda så prøver han. Det jeg er redd for er barnevernet. Har hørt så mye skummle historier. Hadde det vært en sak hvis jeg hadde fått antidepressiva? Anonymkode: af3ad...1ed Barnevernet skal du ikke være bekymret for, heller ikke om du begynner på medisiner. De vil se at du søker hjelp for problemene dine, da viser du at du tar ansvar. Det er langt mer bekymringsfullt om du nå velger å utsette å søke hjelp eller ikke søker hjelp overhodet. Nå når du akkurat er blitt mamma, er full av hormoner og er deprimert er ikke tidspunktet for å vurdere forholdet ditt! Først må du søke hjelp for din egen del. Nå som du er blitt mamma så må du også ta ansvar for deg selv! Kommer du til å ringe legen din og helsesøster/jordmor i morgen? Anonymkode: 38b1a...6b4
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet skal du ikke være bekymret for, heller ikke om du begynner på medisiner. De vil se at du søker hjelp for problemene dine, da viser du at du tar ansvar. Det er langt mer bekymringsfullt om du nå velger å utsette å søke hjelp eller ikke søker hjelp overhodet. Nå når du akkurat er blitt mamma, er full av hormoner og er deprimert er ikke tidspunktet for å vurdere forholdet ditt! Først må du søke hjelp for din egen del. Nå som du er blitt mamma så må du også ta ansvar for deg selv! Kommer du til å ringe legen din og helsesøster/jordmor i morgen? Anonymkode: 38b1a...6b4 Ja. Sant det er jo ikke sånn jeg ønsker å være når sønnen min skal vokse opp. Ja der skal jeg gjøre Anonymkode: af3ad...1ed
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Sant det er jo ikke sånn jeg ønsker å være når sønnen min skal vokse opp. Ja der skal jeg gjøre Anonymkode: af3ad...1ed Så bra! Oppdater tråden etter du har ringt legen din og helsestasjonen Når du har fått tid der vil du føle det litt lettere. Og synes du det er vanskelig å snakke om, da skriver du ned noe før timene, eller ev. tar med det du skrev i hovedinnlegget. Anonymkode: 38b1a...6b4
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Ring legen din og få hjelp! Faren til min førstefødte er bipolar. Han ble mye verre av å bli far og gikk inn i enda dypere inn i depresjonene. Ville ikke engang holde i babyen til slutt eller delta i bursdagen etc. Jeg dro heldigvis til slutt. Få deg medisiner før det går for langt er rådet mitt... Anonymkode: fddea...712
Anonym bruker Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har egentlig vært sånn i noen år. Men har ikke fått diagnose på det. Det eneste jeg har hatt diagnose om er ADHD. Men tar ikke noen medesiner for det. Jeg tror jeg faktisk trenger medesiner for depresjon eller bipolar. Noen ganger tror jeg også at det kan skyldes mannen min, siden jeg ikke føler noe lykke med han. Men veldig sårt å skille seg for han har holdt ut mye dritt kommentarer fra meg, men enda så prøver han. Det jeg er redd for er barnevernet. Har hørt så mye skummle historier. Hadde det vært en sak hvis jeg hadde fått antidepressiva? Anonymkode: af3ad...1ed Hvis du er bipolar må du ikke finne på å ta antidepressiva. Det er en kjent utløsende årsak til mani. Det er forresten ikke helt uvanlig at bipolare er feildiagnostisert med ADHD, ta opp med legen din at du lurer på om du har bipolar lidelse du. Anonymkode: 7218e...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå