Gå til innhold

Ytelser fra NAV og penger på bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke om dagpenger fra NAV fra etter sommeren, da står jeg uten jobb etter oppsigelsestiden (hvis jeg ikke får jobb i mellomtiden så klart).

Det jeg lurer på, vil dapenger, bostøtte eller andre ytelser bli avslått om jeg har penger på konto? I så fall, hvilke ytelser ser på hva jeg har på konto? Jeg har 30.000 i buffer, men disse forsvinner før året er omme bl.a på restskatt o.l. 

Anonymkode: 3b3fc...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får dagpenger uavhengig av hvor mye penger du har på bok. 

Anonymkode: 4ae76...9ed

Skrevet

Dagpenger blir ikke påvirket, men sossialstønad skal du ikke få før du har brukt dine egne midler. Bostøtte vet jeg ikke.

Anonymkode: 78138...b77

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal søke om dagpenger fra NAV fra etter sommeren, da står jeg uten jobb etter oppsigelsestiden (hvis jeg ikke får jobb i mellomtiden så klart).

Det jeg lurer på, vil dapenger, bostøtte eller andre ytelser bli avslått om jeg har penger på konto? I så fall, hvilke ytelser ser på hva jeg har på konto? Jeg har 30.000 i buffer, men disse forsvinner før året er omme bl.a på restskatt o.l. 

Anonymkode: 3b3fc...a62

Dagpenger blir ikke påvirket av innestående på konto, men bostøtte får du ikke dersom inntekten din overstiger et bestemt beløp (tror det er ca. 190 000 per år).

Anonymkode: 8168b...4db

Skrevet

Bostøtte beregnes etter inntekt i måneden. Om du har mye formue, så kan det også spille inn. 30 000,- burde i de fleste tilfeller ikke utgjøre noe problem. 

Anonymkode: 96e2f...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...