Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jeg ble skilt for et år siden og har hatt dårlig økonomi. Nå har jeg imidlertid fått ny jobb, og tjener 500 000 i året. Min eks tjener 620 000. Han har betalt Sfo og kulturskole og andre veldig store innkjøp til barna. Jeg har fått utvidet barnetrygd (4stk). Han foreslår nå at vi deler alt i to (også barnetrygden) , og at vi har en felles konto til barna der månedlige utgifter trekkes fra. Jeg er glad for det gode samarbeidet vi har, og vil ikke lage noe drama. Selv om han tjener mer enn meg, høres det jo ok ut. Noen med erfaringer fra lignende situasjon? Anonymkode: 32486...dad
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Hvordan er fordeling/samvær da? Anonymkode: 6ff1a...316
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Beklager, glemte å si det. 50/50. Anonymkode: 32486...dad
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Tenker at dersom dere har godt samarbeid og dere økonomisk blir enige på privaten er det det beste. Klart blir det endringer i form av at han bomper 500 k opp i lønn(eller du) kun har dem annenhver helg osv, så blir fordelingen skjev. Da er det greit å revurdere avtalen Anonymkode: cd202...e96
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Med såpass liten forskjell i inntekt er det ikke mye bidrag du ville fått når dere har barna 50/50, så det ville jeg gått med på. Greit å ha en felles konto som all barnetrygden går inn på, så kan det dekke klær o.l. i hverdagen. Kanskje greit å også opprette en felles sparekonto som begge setter inn et fast beløp hver måned som skal dekke større ting som sykkel og sportsutstyr, konfirmasjon, regulering osv. Anonymkode: de698...d2f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Jeg gjorde en kjapp utregning som skulle tilsi at han skulle betalt deg ca 1000 kroner i bidrag selv om dere har delt bosted. Dette var med forbehold om at du får særfradraget og barnetrygdene. Skal dette deles vil jeg tro bidraget blir noe høyere. Du kan regne ut selv på NAVs nettside. Så kan du selv vurdere hva du synes er rimelig å gå med på. Noen her sier at inntektsforskjellen ikke er stor. Men han tjener faktisk nesten 1/4 mer enn deg. Det er klart han skal betale noe mer enn deg, om det skal være rettferdig. Regn ut selv med helt korrekte opplysninger, så kan du vurdere om du vil stå på kravene eller la det gå. Lar du det gå sitter du igjen som den økonomiske taperen. Spørsmålet er om det er verdt det om det vil påvirke samarbeidet. Jeg hadde nok ikke gitt meg, men presentert det på en hyggelig måte. Anonymkode: 8d4e7...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå